Gå til innhold

Bør jeg slutte med kaffe eller er dette normalt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en jente i begynnelsen av 20 årene, og drikker 1-2 kopper veldig tynn kaffe om dagen, 4-5 dager i uka. Det som er problemet er at jeg må løpe på toalettet rett etter en kaffekopp. Det skjer hver eneste gang jeg drikker kaffe, ofte får jeg mageknip i tillegg. Er dette vanlig? Eller bør jeg slutte med kaffe? Jeg begynte med kaffe for ett halvt år siden, før dette har jeg verken drukket kaffe eller te. Det er veldig flaut så jeg har ikke våget å spørre noen av mine kaffe drikkende venner om dette.

Anonymous poster hash: b5e2c...a9c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mange som ikke tåler kaffe, det blir for sterkt for magen. Jeg hadde ikke giddet å drikke kaffe om jeg ble dårlig i magen av det...

Anonymous poster hash: 8aa37...1d1
Skrevet

Kaffe renner rett igjennom, ja. Helt normalt. En del får visstnok også litt problemer med magen. Kanskje det hjelper å ikke drikke kaffe på tom mage? Og passe på å spise litt til hver kopp?

AnonymBruker
Skrevet

Kaffe og te er vanndrivende, så ja det er vanlig å måtte på do ganske kort tid etter at man har drukket det ja.

Kaffe kan også være hardt for magen, så mageknip er ikke uvanlig å få. Jeg drikker ikke kaffe fast, men tar en kopp i ny og ne. Og selv om det er noen år siden jeg drakk kaffe første gang, så merker jeg på magen når jeg har drukket det. Mulig jeg hadde fått mindre plager om jeg hadde drukket det fast og magen var vant til det. Smaksmessig foretrekker jeg te og ikke merker jeg noe på magen når jeg drikker det heller. Men på do må jeg ganske kort tid etter hver kopp jeg drikker.

Anonymous poster hash: ebd0f...96e
Skrevet

Men husk, å passe inn med hipster-venninnene sine på cafeen er mye viktigere enn sitt eget velbehag.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg sier at jeg må på toalettet rett etter at jeg har drukket kaffe, så mener jeg at jeg har avføring. Jeg vet for øvrig at hyppig vannlating er vanlig etter at man har fått o seg koffein.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor drikker du kaffe når du blir dårlig av det? :klo:

Anonymous poster hash: 5e49a...677
  • Liker 1
Skrevet

Men husk, å passe inn med hipster-venninnene sine på cafeen er mye viktigere enn sitt eget velbehag.

hva er en hipstervenninne ?

ts - hvorfor drikker du det om du blir dårlig ?

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg sier at jeg må på toalettet rett etter at jeg har drukket kaffe, så mener jeg at jeg har avføring. Jeg vet for øvrig at hyppig vannlating er vanlig etter at man har fått o seg koffein.

Det er normalt at kaffe har den effekten. Siden du ikke er så vant med kaffe, kommer nok virkningen fortere enn for oss "innbarka". Vil man ha et billig avføringsmiddel funker det bra å tylle nedpå mengder med pulverkaffe.

Du kan kanskje reagere mindre på espresso? Hva slags kaffe er det du drikker?

Anonymous poster hash: 3ed6d...9a2

Gjest Keikolina
Skrevet

Jeg driter også av kaffe, avføringsmiddel. Får hjertebank og blir ekkelt stressa i kroppen. Æsj.

AnonymBruker
Skrevet

TS : jeg drikker kaffe mest for å holde meg våken, har en krevende jobb, der jeg har lange arbeidsdager. Begynte å drikke kaffe da jeg startet i denne jobben. Kaffe erijo tross bedre enn diverse energidrikker som er ute på markedet.

Og til dere som tror jeg drikker kaffe for å passe inn, jeg drikker aldri kaffe med venner ute på kafé, kun på jobb for å holde meg våken.

• Liker 1
Skrevet

Det renner ikke tvers gjennom til meg, men det funker veldig bra som avføringsmiddel ;-) Jeg elsker kaffe da, og drikker 4-5-6 kopper hver dag :-)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker helt vanlig traktekaffe.

Gjest Vinglepetra
Skrevet

Du får selv vurdere om du skal slutte eller ei, men det virker i hvert fall ikke sunt for deg å drikke kaffe. Det er en del av oss som ikke tåler kaffe, kan du ikke heller drikke te? Det er mye snillere mot magen.

Gjest Sengaia
Skrevet

Kaffe, og alt med koffein, renner rett gjennom meg. Jeg kjenner meg igjen med det at det er pinlig å måtte på do hele tiden :-/ iløpet av en kaffekopp hos venninne må jeg tisse mange ganger, ofte 3-4 ganger hvis jeg drikker kaffe eller pepsi-max. Så nå drikker jeg ingen av delene. Heldigvis er det bare tissing da... men jeg vil jo anbefale deg å slutte med det da... kanskje du kan prøve ginseng eller noe? Jeg ble ikke noe sånn veldig mye trøttere egtter jeg slutta med kaffe, og nå som jeg er "avvendt" så merker jeg ikke forskjell.

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg sier at jeg må på toalettet rett etter at jeg har drukket kaffe, så mener jeg at jeg har avføring. b5e2c...a9c

Helt vanlig. Tar ofte noen kopper kaffe om morgenen. 15-20 min etterpå må jeg rett på ramma, noe jeg ikke gjør om morgenen de dagene jeg ikke drikke kaffe.

Anonymous poster hash: b0962...324

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du sier at du heller ikke drakk te før. Jeg reagerer på varm drikke. Magen buldrer etter kort tid og så må jeg på do. Te, kakao, buljong, alt (drikker ikke kaffe). Men bare varm. Kanskje du også reagerer på varm drikke? Reagerer du på iskaffe?

Anonymous poster hash: 78f18...5c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...