Catnip Skrevet 3. august 2013 #1 Skrevet 3. august 2013 Jeg fant en oppskrift på grove scones med cottagecheese i, og har prøvd å lage dem ved et par anledninger. De består av bittelitt hvetemel, grovt rugmel, en del smør, bakepulver og en boks cottagecheese. Smaken er i utgangspunktet bra, men jeg sliter litt med konsistensen, haha. Oppskriften sier 10 min på høy varme, men etter 10 min hang de nesten ikke sammen. Stekte i 5 minutter til, fortsatt syntes jeg de var for klissete. Etter 20(!) minutter var konsistensen bra, men problemet var at cottagecheesebitene som lå utenpå overflaten hadde fått en gummiaktig konsistens og måtte plukkes av før jeg kunne spise dem. Så 20 minutter må jo ha vært for lenge! Æææh. Hva har jeg gjort galt? Har ikke bakt med cottagecheese før, så er ikke kjent med hvordan den bør behandles Bor på hybel og har ikke tilgang til kjøkkenmaskin, så må blande deigen for hånd. Har dere noen tips til meg? Cottagecheese er digg.
Gjest Kv84 Skrevet 3. august 2013 #2 Skrevet 3. august 2013 Kanskje du skal blande de inn i røra så de blir most? Må nesten se oppskriften.
Chenet Skrevet 4. august 2013 #3 Skrevet 4. august 2013 Det kan jo være at oppskriften skal være sånn, mange som spiser rare greier og er godt fornøyd med det selv om andre ikke syns det er like bra
fruBeist Skrevet 4. august 2013 #5 Skrevet 4. august 2013 Jeg ville prøvd å mose cottagecheesen godt med en gaffel før den ble blandet med resten av ingrediensene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå