Gå til innhold

KRISE - logge inni nettbank uten java?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må inn i nettbanken, men installasjonen av java går ikke i orden, den vil ikke verifisere seg etter nedlastning. Kan jeg få logget meg inn på noe vis? Jeg har bruker vanligvis kodebrikke...

Anonymous poster hash: ef5e0...723
Skrevet

Du har ikke en annen nettleser du kan bruke?

AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke en annen nettleser du kan bruke?

Hva betyr det? Jeg har prøvd mozilla fierfox, google crome og internet expl...

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Jeg må inn i nettbanken, men installasjonen av java går ikke i orden, den vil ikke verifisere seg etter nedlastning. Kan jeg få logget meg inn på noe vis? Jeg har bruker vanligvis kodebrikke...

Jeg har ikke fått til å installere den nyeste versjonen heller, bruker firefox. Jeg bruker kodebrikke. Akkurat nå husker jeg ikke hva det står der du skal trykke på, et eller annet med å godta allikevel. Så venter du en liten stund, snart kommer kodebrikkesymbolet opp, så taster du engangskode og videre passordet ditt.

Endret av Arabella
Skrevet

Kontakt banken din (ihvertfall hvis DNB) og få Personlig kode. Den erstatter Java.

"Personlig kode er koden du blant annet bruker til kontofonen. Bruker du banken på nettbrett eller mobil, eller vil logge deg inn via pc-en uten Java? Lag din personlige kode. Den kan sammen med kodebrikken brukes til å logge inn uten Java. Har du personlig kode fra før kan du bekrefte eller endre den her. Dersom du ikke har personlig kode lager du en ny kode her."

Jeg benyttet sjansen mellom to Java-sammenbrudd og laget meg personlig kode i nettbanken selv, men du kan også ringe, hvis du ikke kommer inn i nettbanken.

AnonymBruker
Skrevet

Logg inn med telefonen. Banken din har sikkert en app.

Anonymous poster hash: e399e...61a
Gjest Keikolina
Skrevet

Slette javaen og installer det på nytt.

Skrevet

Slett java, installer på nytt, slett midlertidige internettfiler og restart. Test så pcen for hvilken java-versjon du har. Det kan du for eks. gjøre på DNB sin hjemmesiden. Skriv "test" i "hva leter du etter?" og så får du vite hvilken versjon du har.

Skrevet

Spørs helt på hvilken bank du bruker. Noen banker, som DNB, har innloggingsløsninger som ikke krever BankID, og da trenger du ikke Java. Krever banken BankID innlogging, blir det vanskelig uten Java, med mindre du for eksempel har mobilbank lastet ned fra før, da man som regel må godkjenne med BankID ved første innstallering.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg logger på meg internett explorer, og da går det uten java.

Bruker jeg google chrome, går det ikke ...

Anonymous poster hash: 6a963...6c6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...