Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ulykkelig forelsket jente her. Jeg ble kjent med en gutt gjennom sukker i mai og vi har datet siden da. Vi har vært sammen i helgene siden og har hatt det kjempebra, et sommereventyr rett og slett. Nå skal gutten min på utveksling til Australia et år om en uke. Han kommer hjem på juleferie og er mulig jeg kan ta meg en tur ned dit i begynnelsen av november hvis det lar seg gjøre. Jeg merker jeg blir veldig usikker av denne situasjonen. Det blir vanskelig for oss med kommunikasjon på grunn av tidsforskjell og at vi begge går på skole. Er det noen som har opplevd noe lignenende ? Kan det gå ? Jeg er redd for at det ikke er mulig for han å opprettholde følelsene så leng uten å være med meg og nesten ikke snakke med meg. Jeg selv blir svært knyttet til folk, så jeg vet med meg selv at jeg er villig til å vente. Vi har ikke snakket noe om at vi er kjærester da, men er jo litt mer seriøst enn å bare holde på når vi skal krysse kloden for å besøke hverandre!? Mulig jeg er gammeldags da, men ser jo på det som et forhold da. Setter veldig stor pris på ærlige råd og erfaringer her. Hilsen en veldig uskkker og lei seg jente på 20

Anonymous poster hash: 053a5...73d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen:(?

Gjest oreokaka
Skrevet

Har ei venninne som fikk seg kjæreste før hun dro på utveksling et helt år i usa, uten noe besøk. De er fortsatt sammen idag, 2 år ETTER at hun har kommet hjem :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er best å la ham gå (dvs gjøre det slutt) så får dere heller se om gnisten fremdeles er der når han kommer tilbake.

Anonymous poster hash: d9037...f15

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er best å la ham gå (dvs gjøre det slutt) så får dere heller se om gnisten fremdeles er der når han kommer tilbake.Anonymous poster hash: d9037...f15

Hmm, sier du dette fordi du av erfaring vet at det ikke funker ?

AnonymBruker
Skrevet

Hmm, sier du dette fordi du av erfaring vet at det ikke funker ?Anonymous poster hash: 053a5...73d

Både ja og nei. Bare tenk deg selv; et år i Australia - hans tanker kommer ikke til å være hos deg, og det ville ikke vært rettferdig å be om det heller. Jeg mener ikke at han kommer til å være utro eller finne noen andre, jeg mener bare at dere kommer til å leve i helt forskjellige verdener.

Anonymous poster hash: d9037...f15

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Både ja og nei. Bare tenk deg selv; et år i Australia - hans tanker kommer ikke til å være hos deg, og det ville ikke vært rettferdig å be om det heller. Jeg mener ikke at han kommer til å være utro eller finne noen andre, jeg mener bare at dere kommer til å leve i helt forskjellige verdener.Anonymous poster hash: d9037...f15

Du har vel et poeng:(

Skrevet

Jeg kjenner en som nettopp ble sammen med en fyr like før han reiste til Australia i et halvt år for å studere. Gikk veldig fint og er sammen fortsatt, nesten 10 år senere :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk, det er godt å høre at det er noen solskinnshistorier der ute. Han vil jo at jeg skal besøke han til høsten, så ser han om en 12 uker, og etter det er det en 8 uker eller noe tl ferien, men virker jo som en hel evighet nå som forholdet er såpass ferskt som det er! Veldig usikker assa :( hvorfor skjer det nå som jeg endelig fant drømmemannen :(

Skrevet

Jeg skal reise til USA i et år om en uke. Tok farvel med kjæresten min i går, og det blir 5 måneder til jeg får se han igjen, når jeg kommer hjem på besøk. Selvfølgelig er det kjempehardt, men vi har aldri vurdert å gjøre det slutt bare fordi jeg skal reise. Han har visst om reisen helt fra før vi ble sammen, og vi har forberedt oss på dette en stund.

Nå har vi vært sammen i 1,5 år, og har et godt og etablert forhold, litt annerledes enn dere som såvidt er sammen. Men håper det ordner seg for dere, du kan jo snakke med han om det, spørre hva han tenker. Lykke til :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal reise til USA i et år om en uke. Tok farvel med kjæresten min i går, og det blir 5 måneder til jeg får se han igjen, når jeg kommer hjem på besøk. Selvfølgelig er det kjempehardt, men vi har aldri vurdert å gjøre det slutt bare fordi jeg skal reise. Han har visst om reisen helt fra før vi ble sammen, og vi har forberedt oss på dette en stund.

Nå har vi vært sammen i 1,5 år, og har et godt og etablert forhold, litt annerledes enn dere som såvidt er sammen. Men håper det ordner seg for dere, du kan jo snakke med han om det, spørre hva han tenker. Lykke til :)

Godt det er flere i samme båt som meg! Jeg tenker litt det at et år er ikke så mye for noen man liker veldig godt. På en annen side er det litt som ab sier over meg her at det ikke er rettferdig å holde på han når han prøver å kose seg med oppholdet. Vel, jeg jeg tar det jo som et tegn at han vil at jeg skal komme ned og besøke han før juleferien. Det betyr vel noe det ?

Har dere noen spesiell plan på hvordan dere skal få det til å fungere med tanke på kommunikasjon osv eller tar dere det som det faller seg naturlig ?

Skrevet

Svar til TS, jeg som er gjest som du siterte over.

Vi har avtale om å alltid sende minst en melding hver dag, og skal alltid sende nattamelding før vi legger oss, så langt det går. Vi vil også prøve å ringes/FaceTime/skype minst en gang i uken. Mest fordi vi fortsatt vil føle at vi har et forhold, selv om vi har 7 timer mellom oss og bor langt ifra hverandre. Vi er jo fortsatt interessert i hverandre, og vil dele nye opplevelser med hverandre. Dessuten snakker vi alltid litt sammen hver dag, og sender alltid nattamelding før vi legger oss, så å gjøre noe annet mens jeg er borte ville vært unaturlig.

Vi har jo vært sammen en stund, og er veldig trygge på hverandre, så slipper å bekymre meg for at han går lei e.l. Han hadde vel ikke giddet å fortsette å være i et forhold med en på andre siden av kloden, med mindre han virkelig ville ha meg. Har jo ingenting annet å tjene på det enn meg.

Det er jo positivt at han sier han vil du skal komme og besøke deg, bare pass deg så du ikke blir "lurt". Er veldig kjipt å reise hele veien til Australia for å besøke han, og så ble det ikke sånn du hadde håpet på.

Håper det går fint med dere. Bare husk å snakke med han om det, hva han føler for deg og hvordan han vil ha det når han er borte. Greit å vite at han også satser på forholdet, sånn at du ikke sitter igjen med helt andre forventninger enn han. Lykke til :)

AnonymBruker
Skrevet

Ta det som det kommer! Kjæresten og jeg har aldri satt grenser for hverandre mtp utdanning og reising. Så vi har begge måttet bo borte fra hverandre i forbindelse med studier, jeg på utveksling i et annet land, og han i en by langt unna hjemmet.

Det har gått veldig fint, og jeg føler at det bare har gjort forholdet sterkere. Klart det kunne gått dårlig, det visste vi jo. Men ved å gå inn i det med et åpent sinn, er det mye lettere å glede seg over at den andre får en opplevelse utenom det vanlige, og det er mye lettere å savne en som ikke holder en i lenker og er positiv! Lykke til! :)

Anonymous poster hash: 7a81e...280

Skrevet

Det går fint så lenge begge er innstilt på det! Jeg var sammen med min kjære i tre måneder så reise jeg bort ett halvt år, så studerte jeg i en annen by, deretter har jeg vært i utlandet flere ganger da ett år til sammen. Ja vi er fortsatt sammen og har vært det i 10 år :) Du for prate med ham og se om han er villig til å innstille seg på det. Er det kjærlighet så skal det vare :) Han kan så klart ha det gøy i studieperioden uten å kline og ha seg med andre jenter..

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for at dere deler erfaringer med meg :) han sa i sta at han gledet seg til jeg kom nedover så får vare ta han på ordet der :D

AnonymBruker
Skrevet

I en lignende situasjon selv, bortsett fra at vi har hatt de fleste datene våre over skype etter at han dro til Canada, og forholdet vårt har utviklet seg mye etter at han dro. Vi hadde vel kun hatt tre dater før han dro i januar, og var overhode ikke sikker på hva det kom til å bli ut av det.

Var på besøk hos han en uke i mai, og det var kjempehyggelig. Nå har vi ikke helt definert oss som kjærester enda, men vi er ekslusive.

Siden vi faktisk ikke har møtt hverandre så mange ganger, så jeg vet ikke hva det blir av oss tilslutt, men jeg har bestemt meg for at det er verdt å vente på ham til han kommer tilbake til Norge i slutten av september, også ta det derfra.

Vi er forøvrig begge i slutten av 20-årene.

Anonymous poster hash: 60ce7...b5e
AnonymBruker
Skrevet

Er også i en lignende situasjon (vi er ikke sammen), flytter om 3 uker og skal ikke hjem på ferie.

Jeg liker fyren kjempegodt, han er rett og slett drømmefyren og helt oppslukt i meg. Go figure.

Men uansett, jeg ønsker ikke å være i et forhold når jeg drar og vi har snakket om at selv om han vil vente, så får vi heller bare ta det dersom vi møtes igjen etter endt opphold.

Anonymous poster hash: 60aa9...707
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i avstandsforhold nå. Ikke et helt år dog. Men vi har klart oss de tre mnd vi har vært fra hverandre til nå. Er 6 timer tidsforskjell så vi er vedig flinke på å sette av litt tid til hvernadre hver uke og også chatte når jeg våkner/han er på skolen.

Gleder meg så til å møte han om bare noen få uker=)

Anonymous poster hash: 14cbc...272

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...