AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #1 Skrevet 3. august 2013 Kanskje dere med barn kan hjelpe meg med synspunkter på denne problemstillingen. Jeg var på kaffebesøk hos et vennepar som akkurat har fått et barn. Vi var flere der, og siden det var en anledning hvor vi skulle feire at de hadde formert seg, tok jeg på meg en kjole som jeg hentet hos renseriet kvelden før. Under kaffen ville hun som satt på min høyre side ha barnet på fanget sitt, og da barnet ble løftet bort over mitt fang, kastet barnet opp slik at det kom på kjolen min og litt på leggen. Alle syntes hvis det var søtt og morsomt, og venninnen min tilbød meg en klut til å tørke med, men denne kluten så jeg at hun hadde tørket barnet rundt munnen med tidligere, så jeg gikk på badet og fant et rent håndkle å tørke med. Siden det tok litt tid før jeg forsto hva som hadde skjedd, at venninnen min ikke hadde tenkt å tilby meg noe rent å tørke med, og jeg måtte gå tvers gjennom deres 250 kvm store leilighet til master-badet (gjestetoalettet nærmest var uheldigvis opptatt) før jeg kunne tørke oppkastet vekk, ble det jo en flekk. Kjolen må dermed renses på nytt, og her kommer vi til sakens kjerne: er det ikke riktig at det er mitt vennepar som må betale for rensen? Anonymous poster hash: ef7a7...a63
Snakkis Skrevet 3. august 2013 #2 Skrevet 3. august 2013 (endret) Å herregud !!!!!!! NEI det var ett uhell av en BABY!!!!!!!!!! Tar ikke på deg besteskjolen i besøk med barn neste gang antar jeg? Endret 3. august 2013 av melonen 30
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 3. august 2013 #3 Skrevet 3. august 2013 Jeg syns nesten man må regne med litt søl og kliss når man er i nærheten av baby. Så jeg hadde ikke forventet at de skulle betale for rens av kjolen, nei. 14
Gjest Rodion Raskolnikov Skrevet 3. august 2013 #4 Skrevet 3. august 2013 Du må forlange at dette barnet blir satt i fengsel straks... 19
venus_ Skrevet 3. august 2013 #5 Skrevet 3. august 2013 Med mindre du er lutfattig hadde ikke jeg giddet å lage noen sak ut av dette.
Harlekin Skrevet 3. august 2013 #6 Skrevet 3. august 2013 Det er det mest smålige jeg har hørt. Av deg, altså. 16 1
Harlekin Skrevet 3. august 2013 #7 Skrevet 3. august 2013 Med mindre du er lutfattig hadde ikke jeg giddet å lage noen sak ut av dette. Hun kan umulig være lutfattig som kjøper kjoler som må renses på renseri 12
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #8 Skrevet 3. august 2013 Hadde jeg vært moren hadde jeg betalt rens med en selvfølge.. Det var jo ikke du som skulle holde babyen, hadde det vært det så hadde saken stilt seg annerledes. Men å kreve at hun skal betale er en unødvendig bagatell. Anonymous poster hash: a838b...cee 6
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #9 Skrevet 3. august 2013 Nei, hun skal ikke betale. Anonymous poster hash: 4a26a...73b
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #10 Skrevet 3. august 2013 Hun burde ha tilbudt deg en ren klut såklart. Men jeg tror jeg ville tatt meg av rensen selv. Det blir nok dårlig stemning om du tar det opp vil jeg tenke meg.. Anonymous poster hash: 69d45...046 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #11 Skrevet 3. august 2013 Du bør ta regningen selv. Anonymous poster hash: eda23...f5d 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #12 Skrevet 3. august 2013 Noe for judge Judy? Babyer gulper konstant i den alderen. Hvis du velger å gå i finstasen i et barselbesøk, så bør du sørge for at du ikke kommer i nærheten av babyen. Mulig jeg hadde tilbudt deg rens om jeg hadde vært moren. Anonymous poster hash: c4212...cac 7
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #13 Skrevet 3. august 2013 Synes faktisk ikke det er så jævla søtt og naturlig med spyende babyer jeg. Her synes jeg de skal erstatte kostnad for rens av kjolen, ærlig talt. Hadde bikkja mi spydd i en venninnes kjolefang hadde jeg umiddelbart snakket om renseri, samme om ungen min hadde griset til noe klær. Greit at ikke unger kan noe for det, men folkeskikk og høflighet kan vel foreldrene ha?? Anonymous poster hash: d57f8...4f5 8
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #14 Skrevet 3. august 2013 Noe for judge Judy? Babyer gulper konstant i den alderen. Hvis du velger å gå i finstasen i et barselbesøk, så bør du sørge for at du ikke kommer i nærheten av babyen. Mulig jeg hadde tilbudt deg rens om jeg hadde vært moren. Anonymous poster hash: c4212...cac Jeg prøvde å holde meg unna avkommet, men dessverre rakk jeg ikke å reise meg før det ble båret over til min sidemann. Hvis jeg tar regningen selv, blir det nok til at jeg trekker fra kostnadene på fondsbidraget som jeg hadde tenkt å gi barnet i dåpsgave. Er det ikke da bedre at foreldrene tilbyr seg å betale rensen? Jeg hadde jo ingen skyld i dette. Forstår ikke hva dere mener? Anonymous poster hash: ef7a7...a63 1
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 3. august 2013 #15 Skrevet 3. august 2013 Syns det er veldig smålig å skulle be om penger for dette. Eller trekke fra penger fra dåpsgaven Gaven skal vel være til babyen, ikke til foreldrene? 7
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #16 Skrevet 3. august 2013 Jeg prøvde å holde meg unna avkommet, men dessverre rakk jeg ikke å reise meg før det ble båret over til min sidemann. Hvis jeg tar regningen selv, blir det nok til at jeg trekker fra kostnadene på fondsbidraget som jeg hadde tenkt å gi barnet i dåpsgave. Er det ikke da bedre at foreldrene tilbyr seg å betale rensen? Jeg hadde jo ingen skyld i dette. Forstår ikke hva dere mener? Anonymous poster hash: ef7a7...a63 Nei. Uansett hvor hardt jeg prøver. Nei. Anonymous poster hash: 3e99f...12b 9
Harlekin Skrevet 3. august 2013 #17 Skrevet 3. august 2013 Kanskje du har lært nå at du ikke går i rådyre klær i barselbesøk. Maken til dolleri, beklager. Hvem er det egentlig som har så dyre klær? 8
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #18 Skrevet 3. august 2013 Jeg prøvde å holde meg unna avkommet, men dessverre rakk jeg ikke å reise meg før det ble båret over til min sidemann. Hvis jeg tar regningen selv, blir det nok til at jeg trekker fra kostnadene på fondsbidraget som jeg hadde tenkt å gi barnet i dåpsgave. Er det ikke da bedre at foreldrene tilbyr seg å betale rensen? Jeg hadde jo ingen skyld i dette. Forstår ikke hva dere mener? Anonymous poster hash: ef7a7...a63 Du høres ut som en surmaga gammal dame som tar seg selv litt for høytidelig. Anonymous poster hash: c6842...ec8 9
Gjest Eurodice Skrevet 3. august 2013 #19 Skrevet 3. august 2013 Jeg prøvde å holde meg unna avkommet, men dessverre rakk jeg ikke å reise meg før det ble båret over til min sidemann. Hvis jeg tar regningen selv, blir det nok til at jeg trekker fra kostnadene på fondsbidraget som jeg hadde tenkt å gi barnet i dåpsgave. Er det ikke da bedre at foreldrene tilbyr seg å betale rensen? Jeg hadde jo ingen skyld i dette. Forstår ikke hva dere mener? Anonymous poster hash: ef7a7...a63 Ta det som en lærepenge. Når man har med barn å gjøre, nytter det ikke å ha på seg fine, ømtålige plagg som må renses. Da setter man på seg klær som kan vaskes. 6
Armitage Skrevet 3. august 2013 #20 Skrevet 3. august 2013 Jeg prøvde å holde meg unna avkommet, men dessverre rakk jeg ikke å reise meg før det ble båret over til min sidemann. Hvis jeg tar regningen selv, blir det nok til at jeg trekker fra kostnadene på fondsbidraget som jeg hadde tenkt å gi barnet i dåpsgave. Er det ikke da bedre at foreldrene tilbyr seg å betale rensen? Jeg hadde jo ingen skyld i dette. Forstår ikke hva dere mener? Anonymous poster hash: ef7a7...a63 Hvorfor skal du straffe ungen for noe han ikke kan noe for? Trekke fra dåpsgaven? Det synes jeg hørtes smålig ut. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå