AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #1 Skrevet 3. august 2013 Jeg er i "begynner-fasen" med å planlegge å skaffe en blodhund. Vet at det er en hund som krever tålmdighet og som må bli riktig dressert, men jeg har ikke funnet så mye om personlig erfaringer rundt denne rasen. Skulle jeg hatt en så stor hund ville jeg hatt den på valpekurs og gjerne litt "oppfølgingskurs" etter det. Men det er uansett viktig for meg at rasen ikke har typiske "feil" som aggressiv ovenfor barn eller andre dyr. Men så langt har ikke lest noe om det, det virker som om det skal være greie familiehunder så lenge de får den aktiviteten de trenger, noe den så klart skulle fått. Men igjen så ønsker jeg å høre fra vanlige folk som har denne rasen. Både positive og negative erfaringer. Så kanskje om et år eller to så er det jeg som er så heldig å ha en blodhund i livet mitt. Av det jeg har lest om de så virker de flotte, og de ser jo utrulig sjarmerende ut. Jeg er vant med hunder sånn at det er sagt Anonymous poster hash: 5885c...124
Gjest Belle Gunnes Skrevet 3. august 2013 #2 Skrevet 3. august 2013 Jeg har sett kun en blodhund i hele mitt liv. Og det er noen år. Finnes det i det hele tatt noen i Norge nå? Det er jo en ganske ukjent rase her i landet, så er vel kanskje ikke så lett å få erfaringsinformasjon på de? Men ja de ser ut som trivelige hunder.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #3 Skrevet 3. august 2013 Jeg har sett kun en blodhund i hele mitt liv. Og det er noen år. Finnes det i det hele tatt noen i Norge nå? Det er jo en ganske ukjent rase her i landet, så er vel kanskje ikke så lett å få erfaringsinformasjon på de? Men ja de ser ut som trivelige hunder. Jeg tror det bare er 2 oppdrettere som driver med de i Norge. Lurer også på om det er noen grunn for at det er så få av dem. Skulle trodd det var mange som ønsket en slik? ts Anonymous poster hash: 5885c...124
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #4 Skrevet 3. august 2013 Det er en rase som skal brukes til det de er avlet frem til . Og ikke en hund som skal gå turer Anonymous poster hash: 3a5e9...d98
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå