Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ammebaby, fullammet til seks måneder. Han spiser nå fire måltider fast føde om dagen og ammes fortsatt morgen og kveld, og en gang i ny og ne ved ønske på dagtid. Han fikk mme på kvelden fra han var to-syv måneder, men flasken ble erstattet av kveldsgrøt da han ikke lenger var interessert i melk fra flaske. Det jeg lurer på nå er: skal han nå ha mme ved siden av måltidet, eller utenom eller trenger han ikke dette i det hele tatt? NAN2 og sånt jeg lurer på "vitsen" med... Eller holder det med det han får gjennom grøten, og pupp. Han drikker jo vann til maten.

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du ammer og barnet får grøt er det ikke behov for MME. Barnet skal ha ca 5 dl med mm/mme til dagen, pga fettkildene i dette, og da regnes mengden de får i grøt også (dersom du bruker vanlig ferdiggrøt som ar mme i seg). Så om du ammer min to ganger om dagen og gir grøt skulle jo det være helt fint.

Om ammingen skulle minste mer kan det jo være greit å forsøke mer med flaske med mme etter hvert, men gir man to gode grøtmåltider om dagen så får de jo i seg en del på den måten også. Og om barnet ikke vil ha mme og slutter å ta pupp (min slutta med det rundt 8 mnd) så er det ikke mye man får gjort, annet enn å evnt prøve mme fra kopp

Anonymous poster hash: fd2e3...2b7
Skrevet

Så lenge du ammer og barnet får grøt er det ikke behov for MME. Barnet skal ha ca 5 dl med mm/mme til dagen, pga fettkildene i dette, og da regnes mengden de får i grøt også (dersom du bruker vanlig ferdiggrøt som ar mme i seg). Så om du ammer min to ganger om dagen og gir grøt skulle jo det være helt fint.

Om ammingen skulle minste mer kan det jo være greit å forsøke mer med flaske med mme etter hvert, men gir man to gode grøtmåltider om dagen så får de jo i seg en del på den måten også. Og om barnet ikke vil ha mme og slutter å ta pupp (min slutta med det rundt 8 mnd) så er det ikke mye man får gjort, annet enn å evnt prøve mme fra kopp

Takk for svar :-) Han er 9 måneder nå. Hvor lenge trenger de den mengden mm/mme da?

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :-) Han er 9 måneder nå. Hvor lenge trenger de den mengden mm/mme da?

Til de er ett år, men det gjelder bare mme, klarer du å amme lenger er jo det bare positivt.

AnonymBruker
Skrevet

Hva med væske/vann?

Anonymous poster hash: d8559...216

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...