Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått på app siden før jeg ble gravid, jeg er aleneforsørger.

Jeg har strøket i noen fag som jeg skal lese på å ta eksamen på når jeg går hjemme 1 år med babyen. Skal jeg da fortsette på AAP eller gå over på OS?

Anonymous poster hash: 084c7...25f
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du singel og bor alene da?

Ja, hvis ikke kunne jo jeg ikke fått OS.

Skrevet

Hvis du er alene med barnet så kan du få både aap og os, men da blir én av dem halvvert ca, men du får likevel mer. Og du har krav på det.

Skrevet

Ja, hvis ikke kunne jo jeg ikke fått OS.

Du går el over på OS ja, siden du er nødt til å være tilgjengelig for alle mulige slags tiltak for å få AAP. Det er jo ikke helt greit når man har en liten baby.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er alene med barnet så kan du få både aap og os, men da blir én av dem halvvert ca, men du får likevel mer. Og du har krav på det.

Siste vedtaket jeg fikk av nav sto det at på app fikk jeg 305.000 i året i app, får man OS i tilegg da?

Skrevet

Siste vedtaket jeg fikk av nav sto det at på app fikk jeg 305.000 i året i app, får man OS i tilegg da? Anonymous poster hash: 084c7...25f

Jeg har utbetalt ca. 19.000 i mnd i AAP, fikk utbetalt 3500 i OS i tillegg.

Skrevet

Du må snakke med veilederen din - om du skal fortsette på aap er det jo egne krav som stilles til dette så da må du avklare om du kan gjennomføre dette. Husk at når du får aap har du jo rett på foreldrepenger - de fleste velger da å ta ut foreldrepermisjon og stoppe aap. Man kan i tillegg få redusert overgangsstønad. Snakk med veilederen din!!!

Gjest Marmot
Skrevet

Siste vedtaket jeg fikk av nav sto det at på app fikk jeg 305.000 i året i app, får man OS i tilegg da?

Ja, men du får en avkortning i OS, som alle andre som har inntekt i tillegg. Du har rett på permisjon fra AAP.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...