Gå til innhold

Marsvine mitt drikker hele tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har et Marsvin på 9 måneder, og det er jo sånn at hvis hun får mye salat så drikker de ikke så mye, men marsvinet mitt drikker hele tiden... Er redd for at det skal feile henne noe, men hun spiser mye løvetann, og vet ikke om det gjør henne tørst. Håper noen kommer med svar fort takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De gjør jo fra seg hele tiden, derfor drikker de også hele tiden. Det her fordi de må opprettholde væskebalansen.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Løvetann er bra for nyrene, så ant er det ingen feil med nyrene. Men er du bekymret, så burde du dra til en veterinær for en sjekk.

Skrevet

Hun drikker fordi hun kjeder seg. Marsvin bør være to eller flere for å trives. Min drakk heeeele tiden, til jeg kjøpte en venn til han. Da drakk han bare når han var tørst og ble mye gladere :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Løvetann er vanndrivende, dvs at marsvinet utskiller mer urin når hun får i seg mye løvetann. Derfor drikker hun også mye for å opprettholde væskebalansen i kroppen. Det er ikke farlig. Normalt vil det føre til stort kaliumsvinn ved inntak av vanndrivende midler, men løvetann i seg selv inneholder mye kalium og erstatter derfor tapet :) Anonymous poster hash: 356e6...0ec

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...