Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2004 #1 Skrevet 20. april 2004 Hvordan funker det? Skal ha et domene til min kjære far, og da er det greit at det er enkelt å vedlikeholde for han selv. Som f.eks med FP. Servetheworld er helt greie i pris og plass, og ser de har Frontpage Extensions. Er det så enkelt som å trykke på FP ikonet i browser, buker og passord pg VIPS! Så er man inne? Eller?
Serenity Skrevet 20. april 2004 #2 Skrevet 20. april 2004 Hvis du ønsker en side som kan redigeres via web, kan Freewebs.com være lurt å ta en kikk på, men mindre du vil ha et eget domene. Men ang FP extensions, så fungerer det ved at man lager siden i FP, laster den opp, og den som trengs for å bruke siden, ligger der, dersom du har extensions, det går ikke an å teste lokalt på maskinen, da må du ha webserver installert. Du bør være obs på at en del av de tingene der muligens bare fungerer i Internet Explorer, ikke Opera, Mozilla osv, det kan jo by på noen problemer.
14062003 Skrevet 20. april 2004 #3 Skrevet 20. april 2004 Men ang FP extensions, så fungerer det ved at man lager siden i FP, laster den opp, og den som trengs for å bruke siden, ligger der, dersom du har extensions, det går ikke an å teste lokalt på maskinen, da må du ha webserver installert. Du bør være obs på at en del av de tingene der muligens bare fungerer i Internet Explorer, ikke Opera, Mozilla osv, det kan jo by på noen problemer. Tja, det var ikke sånn jeg brukte det. Jeg brukte FP og jobbet med sidene som om de lå lokalt, bare det at de lå på serveren. Brukernavn og passord hadde jeg da lagret i FP. Akkurat som å jobbe lokalt mao. Ved backupbehov gjorde jeg dette med et annet gratis ftp-program - ned til disk og så over på CD. Kjempekjekt, men man må ikke glemme å ta backup! Ellers har Dreamweaver en funksjon som gjør at den oppdaterer bare de sidene som faktisk er endret da. Den elsket jeg (helt til jeg fikk en server som krevde ssh2...).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå