Gå til innhold

Kan jeg skifte navn på barnet mitt selv om det er bare 2 år siden sist?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt fikk mitt navn da det ble født for 7 år siden, men jeg endret det til navnet til kjæresten min (stefar) for to år. Men nå har vi gått fra hverandre og jeg har fått ny samboer, og jeg har skiftet navn til hans, så jeg vil at barnet skal ha samme navn som meg! Men jeg har lest at man bare kan skifte navn en gang hvert 10. år :(

Anonymous poster hash: 26300...0bb
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor bytter du navnene deres til samboer sitt navn? SAMBOER... Hadde skjønt det om dere var gift, men...

Anonymous poster hash: fab1c...dcf

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Så det stakkars barnet skal skifte navn like ofte som du skifter menn?

Både du og barnet burde få dere et helt eget navn, enten det er et dere finner på selv eller et navn som er såpass vanlig at alle kan ta det (Andersen, Berg, Hagen osv.), og så beholder dere det navnet til dere begge har blitt voksne.

Anonymous poster hash: b9b90...a40
  • Liker 15
Gjest Lincoln
Skrevet

Herregud. Navn er ikke noe man bytter annethvert år. Du kan ikke være riktig vel bevart.

• Liker 6
Skrevet

Barnet mitt fikk mitt navn da det ble født for 7 år siden, men jeg endret det til navnet til kjæresten min (stefar) for to år. Men nå har vi gått fra hverandre og jeg har fått ny samboer, og jeg har skiftet navn til hans, så jeg vil at barnet skal ha samme navn som meg! Men jeg har lest at man bare kan skifte navn en gang hvert 10. år :(

Anonymous poster hash: 26300...0bb

Du virker beklageligvis ikke helt god slik som du har holdt på.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er jeg den eneste som finner dette hysterisk morsomt? :skratte:

Anonymous poster hash: 4d86b...b65
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er jeg den eneste som finner dette hysterisk morsomt? :skratte:Anonymous poster hash: 4d86b...b65

Sitter og håper at dette er trolling og hvis ikke syns jeg sinnsykt synd på barnet :-/

Anonymous poster hash: fab1c...dcf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Trudde først at det var snakk om fornavnet :fnise: Men det er vel ikke noe å gjøre med dette, kanskje du skjønner nå at man ikke skal bytte etternavn etter som man føler som?

Anonymous poster hash: 93f26...4e1
  • Liker 2
Gjest Funky Punk
Skrevet

Er jeg den eneste som finner dette hysterisk morsomt? :skratte:

Lo godt jeg også, men så tenkte jeg på dette stakkars barnet som må bytte navn hver gang mor får seg en kjæreste

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Lo godt jeg også, men så tenkte jeg på dette stakkars barnet som må bytte navn hver gang mor får seg en kjæreste

Uff, ja.

Og så håper jeg virkelig at BF står for BarneFar, ikke BoyFriend :skratte:

• Liker 2
Skrevet

Dette er grunnen til at jeg uansett hva beholder mellomnavnet mitt som også alle mine barn skal ha. Samme hva jeg da heter til etternavn har barnet et gammelt slektsnavn fra min side til mellomnavn.

Selv om jeg tar min samboers etternavn kunne det ikke falt meg inn å bytte ut barnets navn.

I ditt tilfelle ville jeg byttet tilbake til det opprinnelige navnet, og så latt barnet beholde det.

• Liker 1
Skrevet

Dette må jo være en tulletråd basert på den med hun som byttet til mannens etternavn til på ungen men så ombestemte barnefaren seg. Nekter å tro at det er to så dumme kvinnfolk her på samme dag.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...