Cata Skrevet 3. august 2013 #1 Skrevet 3. august 2013 Har nettopp kjøpt meg Kindle og unnlot å kjøpe adapter siden jeg har både iPad og iPhone i hus og jeg kan ikke skjønne annet enn at iPad adapteret må kunne fungere også til Kindle'n. (Både iPhoneadapter og det til iPad er jo av typen der man plugger inn USB). Er det noen som har erfaring med dette, eller må jeg bare prøve og krysse fingrene? Det er ikke noe voldsomt pes å lade via PC'n men kunne vært greit å lade den i litt mer fristilt tilstand også, f.eks når man er på tur. Vet at iPad av en eller annen grunn ikke kan lades med adapteret til iPhone, mens det omvendte går bra, så bør muligens bruke iPad adapteret til Kindle i så fall. (Vet ikke med sikkerhet hvorfor de to ikke kan byttes innbyrdes, men tror vel IPhoneadapteret leverer for få ampere til iPad som jo er en større enhet?)
Zzyzx Skrevet 3. august 2013 #2 Skrevet 3. august 2013 Kjør på. Jeg bruker alle mulige USB-ladere til alle dingsene mine.
Cata Skrevet 3. august 2013 Forfatter #3 Skrevet 3. august 2013 *kjører* Takk, hadde en sterk mistanke om at så lenge det er dings av noenlunde lik størrelse og med USB så måtte det gå an å bruke et eller annet adapter som alt er i hus framfor å skaffe seg enda et som ligger og flyter. Men det er alltids greit å sjekke litt først, siden jeg aldri var noen racer i det som hadde med strøm å gjøre i fysikktimene.
Zzyzx Skrevet 3. august 2013 #4 Skrevet 3. august 2013 USB er USB, det er begrenset hvor mye strøm den klarer å gi fra seg uansett. Klart, det er alltid litt risiko, men jeg har aldri opplevd at en dings har tatt kvelden pga usb-lader. Og jeg har/har hatt veldig mange dingser. Kindlen min ble konsekvent ladet med vanlig telefonlader uten at det hadde noen negativ effekt.
Gjest gjest17 Skrevet 3. august 2013 #5 Skrevet 3. august 2013 Er det ikke forskjellig styrke på USB adapterene? Mener det er forskjell på laderen til iPaden og iPhonen?
Cata Skrevet 3. august 2013 Forfatter #6 Skrevet 3. august 2013 "Ost er ost" Men jeg tenkte det samme. Må være måte på hvor galt det kan bli, så lenge dingsene er noenlunde likeverdige. Tross alt er jo USB'en laget for å koples til allverdens PC'er med USB port og adapteret må uansett være laget for å transformere ned til noenlunde det samme som leveres via PC. Som du sier: "USB er USB".
Cata Skrevet 3. august 2013 Forfatter #7 Skrevet 3. august 2013 Er det ikke forskjellig styrke på USB adapterene? Mener det er forskjell på laderen til iPaden og iPhonen? Jo de to er det nok forskjellig styrke på, men har alltid ladet iPhone med laderen til iPad siden jeg fikk sistnevnte i hus. Sjekket med brukerdokumentasjon at det skulle gå greit og det går som ei kule. Tror muligens adapteret til iPhone blir for svakt i forhold til det iPad krever, så har aldri prøvd meg med å bytte den veien. Tenker derfor det er lurt å lade Kindle'n via iPad adapteret.
Gjest gjest17 Skrevet 3. august 2013 #8 Skrevet 3. august 2013 Jo de to er det nok forskjellig styrke på, men har alltid ladet iPhone med laderen til iPad siden jeg fikk sistnevnte i hus. Sjekket med brukerdokumentasjon at det skulle gå greit og det går som ei kule. Tror muligens adapteret til iPhone blir for svakt i forhold til det iPad krever, så har aldri prøvd meg med å bytte den veien. Tenker derfor det er lurt å lade Kindle'n via iPad adapteret. OK, da går det nok fint! Eventuelt bare ladetiden det går på :-)
Okapi Skrevet 3. august 2013 #9 Skrevet 3. august 2013 Er det ikke forskjellig styrke på USB adapterene? Mener det er forskjell på laderen til iPaden og iPhonen? Jo, de varierer i styrke. Jo mer strøm, jo fortere lader dingsen din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå