AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #1 Skrevet 3. august 2013 Noen som har erfaringer med barneskoler i bergen sentrum, evnt private eller gode offentlige? Anonymous poster hash: 75643...321
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #2 Skrevet 3. august 2013 Ingen???????? Anonymous poster hash: 75643...321
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #3 Skrevet 3. august 2013 Du kommer på jo på den du sogner til uansett, så hva har det å si? Anonymous poster hash: 31a20...575
Gjest Houdini Skrevet 3. august 2013 #5 Skrevet 3. august 2013 St. Paul, Christi Krybbe, Nordnes skole, Kronhengen skole, Møhlenpris skole. De mest sentrale er st paul og kristi krybbe. Nordnes skole ligger langt ute på nordnes, møhlenpris skole ligger på møhlenpris (bak nygårdshøyden), Kronhengen skole ligger på ladegården/skansen. Dette er barneskoler. Kan være det er noen private, men de pleier å ligge utenfor sentrum.
Gjest Houdini Skrevet 3. august 2013 #6 Skrevet 3. august 2013 Jeg har hørt mye bra om Christi Krybbe, ingen direkte erfaringer, men skolen går for å ha et godt miljø, samme med St. Paul. St. Paul er en katolsk skole, muligens privat?
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #7 Skrevet 3. august 2013 St. Paul skal være bra. Den er katolsk. Christi krybbe ved Fløybanen er offentlig. Anonymous poster hash: ace73...257
Silfen Skrevet 3. august 2013 #8 Skrevet 3. august 2013 Jeg vet den er katolsk. Men det er visstnok ikke et stort fokus på det. Det går barn der fra alle verdenshjørner.
Gjest Houdini Skrevet 3. august 2013 #9 Skrevet 3. august 2013 St. Paul er katolsk på papiret, det er mange ikke-religiøse som går på den skolen.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #10 Skrevet 3. august 2013 Har litt erfaring med Nordnes skole ettersom jeg hadde litt av min praksis innenfor lærerstudiet der. Kan gjerne anbefale denne skolen De har blant annet stort fokus på mobbing og samhold. I tillegg er dette også en skole hvor det går såkalte gruppeelever med ulike funksjonshemninger. Elever som går på denne skolen får derfor ofte større toleranse for slike mennesker enn det andre barn på samme alder gjør. Gruppeelevene deltok også en del i undervisningen til de vanlige klassene (musikk, heimkunnskap osv.). De gjorde hvertfall det da jeg var der, og det så jeg på som positivt De 'vanlige' elevene inkluderte de med funksjonshemninger og reagerte ikke dersom noen med spesielle vansker fikk utbrudd. Anonymous poster hash: 75391...66c 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #11 Skrevet 4. august 2013 Jeg har jobbet på Christi Krybbe og kan absolutt anbefale den. Relativt få elever og små klasser til å være en byskole, mange sympatiske og dyktige lærere, gode vikarer og godt miljø. Og så er de flinke til å bruke byen mye i undervisningen, drar på ekskursjoner på Fløyen, har gymtimer på Koengen, etc etc. Anonymous poster hash: 1f92f...5ed 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #12 Skrevet 4. august 2013 Da jeg bodde i Bergen gikk jeg ofte forbi den barenskolen som lå ved siden av Fløybanen, Christi Krybbe? Den virket så koslig, syns jeg, og jeg ønsket alltid at jeg hadde gått der, hihi Det er jo bare å ta seg en tur rundt i Bergen sentrum og se på skolene? Anonymous poster hash: ec2ab...7cd
Emas Skrevet 6. august 2013 #13 Skrevet 6. august 2013 Haukeland skole har også godt rykte på seg! Men en kan vel ikkje velge skule fritt?? I allefall ikkje dei offentlige, men privatskular er fritt fram å søke seg inn på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå