Gå til innhold

Barneskoler i Bergen sentrum?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaringer med barneskoler i bergen sentrum, evnt private eller gode offentlige?

Anonymous poster hash: 75643...321
AnonymBruker
Skrevet

Ingen????????

Anonymous poster hash: 75643...321
AnonymBruker
Skrevet

Du kommer på jo på den du sogner til uansett, så hva har det å si?

Anonymous poster hash: 31a20...575
Skrevet

St. Paul skal være bra.

Gjest Houdini
Skrevet

St. Paul, Christi Krybbe, Nordnes skole, Kronhengen skole, Møhlenpris skole.

De mest sentrale er st paul og kristi krybbe. Nordnes skole ligger langt ute på nordnes, møhlenpris skole ligger på møhlenpris (bak nygårdshøyden), Kronhengen skole ligger på ladegården/skansen. Dette er barneskoler. Kan være det er noen private, men de pleier å ligge utenfor sentrum.

Gjest Houdini
Skrevet

Jeg har hørt mye bra om Christi Krybbe, ingen direkte erfaringer, men skolen går for å ha et godt miljø, samme med St. Paul. St. Paul er en katolsk skole, muligens privat?

AnonymBruker
Skrevet

St. Paul skal være bra.

Den er katolsk.

Christi krybbe ved Fløybanen er offentlig.

Anonymous poster hash: ace73...257

Skrevet

Jeg vet den er katolsk. Men det er visstnok ikke et stort fokus på det. Det går barn der fra alle verdenshjørner.

Gjest Houdini
Skrevet

St. Paul er katolsk på papiret, det er mange ikke-religiøse som går på den skolen. :)

AnonymBruker
Skrevet

Har litt erfaring med Nordnes skole ettersom jeg hadde litt av min praksis innenfor lærerstudiet der. Kan gjerne anbefale denne skolen :) De har blant annet stort fokus på mobbing og samhold. I tillegg er dette også en skole hvor det går såkalte gruppeelever med ulike funksjonshemninger. Elever som går på denne skolen får derfor ofte større toleranse for slike mennesker enn det andre barn på samme alder gjør. Gruppeelevene deltok også en del i undervisningen til de vanlige klassene (musikk, heimkunnskap osv.). De gjorde hvertfall det da jeg var der, og det så jeg på som positivt :) De 'vanlige' elevene inkluderte de med funksjonshemninger og reagerte ikke dersom noen med spesielle vansker fikk utbrudd.

Anonymous poster hash: 75391...66c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet på Christi Krybbe og kan absolutt anbefale den. Relativt få elever og små klasser til å være en byskole, mange sympatiske og dyktige lærere, gode vikarer og godt miljø. Og så er de flinke til å bruke byen mye i undervisningen, drar på ekskursjoner på Fløyen, har gymtimer på Koengen, etc etc. :)

Anonymous poster hash: 1f92f...5ed
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg bodde i Bergen gikk jeg ofte forbi den barenskolen som lå ved siden av Fløybanen, Christi Krybbe?

Den virket så koslig, syns jeg, og jeg ønsket alltid at jeg hadde gått der, hihi :fnise:

Det er jo bare å ta seg en tur rundt i Bergen sentrum og se på skolene? :)

Anonymous poster hash: ec2ab...7cd
Skrevet

Haukeland skole har også godt rykte på seg! Men en kan vel ikkje velge skule fritt?? I allefall ikkje dei offentlige, men privatskular er fritt fram å søke seg inn på

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...