Gå til innhold

Vær en snill og "likestil" mann - bli dumpa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra rapporten:

"Par der mannen gjør mest, og som praktiserer en svært utradisjonell arbeidsdeling, kan ha et mer utradisjonelt eller moderne syn på ekteskapet, hvor misfornøydhet lettere fører til at forholdet oppløses. I så fall er arbeidsdeling ingen «årsak» til senere skilsmisse."

• Liker 6
Gjest Lincoln
Skrevet (endret)

Fra rapporten:

"Par der mannen gjør mest, og som praktiserer en svært utradisjonell arbeidsdeling, kan ha et mer utradisjonelt eller moderne syn på ekteskapet, hvor misfornøydhet lettere fører til at forholdet oppløses. I så fall er arbeidsdeling ingen «årsak» til senere skilsmisse."

Hehe, det der er en ad hoc-hypotese hvor man prøver å forklare fenomenet ut fra det gjeldende politisk korrekte tankesett.

Men faktum er rett og slett at kvinner ikke klarer å opprettholde tiltrekning til slike menn.

Endret av Lincoln
  • Liker 1
Skrevet

Ok, så du er ikke interessert i å finne de faktorer som kan være relevante, du er bare interessert i det som støtter ditt syn. Da trenger jeg ikke kaste bort tiden med en seriøs diskusjon, greit å vite.

• Liker 9
Skrevet

Det er vel ingen nyhet at kvinner egentlig ikke aner hva de egentlig vil ha. Jeg har såkalte blodfeminister som venninner, som dumper de snille, likestilte menn, og går heller inn i et kjærlighetsdrama med såkalte alfahanner. Og skjønner ikke hvorfor menn er så drittsekker.

Skrevet

Nok en gang ser vi at det ikke er noen sammenheng mellom det damer sier de vil ha - og det de faktisk går for.

http://www.klikk.no/bolig/article790250.ece

jeg tror det har litt med at de folkene som deler husarbeidet lik er mer liberale i livsstilen sin. litt sv-folk. de som har mer delte kjønnsroller er mer konservative krfere. så kan det vær andre grunner til at statistikken er slik. de menn som som gjør masse husarbeid er mer 'taperne' og 'tøflene' som ble valgt sist av kvinner. Niceguys finish last.

Gjest Lincoln
Skrevet

Ok, så du er ikke interessert i å finne de faktorer som kan være relevante, du er bare interessert i det som støtter ditt syn. Da trenger jeg ikke kaste bort tiden med en seriøs diskusjon, greit å vite.

Tallene taler for seg selv. Jeg er ikke interessert politisk korrekte bortforklaringer, presentert av kjønnsforskere som mener at kvinner og menn er helt like.

Kvinner vil ha MENN, ikke kvinner med penis.

• Liker 2
Skrevet

Tallene taler for seg selv. Jeg er ikke interessert politisk korrekte bortforklaringer, presentert av kjønnsforskere som mener at kvinner og menn er helt like.

Takk for bekreftelsen. :)

• Liker 1
Skrevet

Fra rapporten:

Så et moderne syn på ekteskapet fører lettere til oppløsning? Er det virkelig den veien det går? Bør man ikke da sikte mer på det tradisjonelle?

Skrevet

Så et moderne syn på ekteskapet fører lettere til oppløsning? Er det virkelig den veien det går? Bør man ikke da sikte mer på det tradisjonelle?

Det er jo slik det har vært lenge. Et alternativ er å satse på det mer tradisjonelle. Et annet alternativ er å finne en helt annen måte å se hverandre på i et forhold. For det er jo fortsatt moderne forhold som holder sammen lenge - hva er det de gjør (eller ikke gjør) i forhold til de som bryter?

Et tredje alternativ er å ikke se monogame, langvarige forhold som et mål i seg selv. Det er jo en del som går den veien også.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er da mange kvinner som drømmer om en she-male :lur:

Anonymous poster hash: 8244b...898

Skrevet

Såå sant!

AnonymBruker
Skrevet

Etter min efaring så virker det som kvinner bare vil ha likestilling når det er til fordel for dem

Anonymous poster hash: 72e5e...03a
  • Liker 1
Skrevet

Hehe, det der er en ad hoc-hypotese hvor man prøver å forklare fenomenet ut fra det gjeldende politisk korrekte tankesett.

Men faktum er rett og slett at kvinner ikke klarer å opprettholde tiltrekning til slike menn.

Fra rapporten:

Eller sagt på en mer folkelig måte: Damer som har litt bein i nesa krever at mannen gjør mer husarbeid og er også raskere til å dumpe ham og heller være alene enn å holde ut.

Men tydeligvis er det nok av damer som gidder å løpe rundt og vaske og rydde etter mannen sin i eninga og være tilbøyelig til å holde ut med en slik livssituasjon i år etter år. Så kanke du bare finne deg en sånn dame, Lincoln, slutte å innbille deg at resten av oss er akkurat som henne og la oss være i fred.

• Liker 7
Skrevet

Etter min efaring så virker det som kvinner bare vil ha likestilling når det er til fordel for dem

Det har du rett i.

Gjest JegErdenJegEr
Skrevet

Fra rapporten:

Hvis du ser bort fra støyen til Lincoln, så er dette ikke noen avkrefting av hypotesen "nice guys finish last."

Her snakker jeg om nice guys som menn som betrakter menn og kvinner som først og fremst individer, og ikke token kjønnsrepresentanter.

Derav en samlivskonstellasjon som likedeler makt, ansvar og arbeidsfordeling.

Om husarbeidet i seg selv er høna eller egget, er ikke nødvendigvis så relevant.

Hva sier det om damer og mennesker, dersom menn med snillere verdier utsettes for mindre snille hendelser i større grad en slemme menn? Jeg velger da å tolke moderne livsførsel generelt som en holdningsutvikling, ikke at menn i større grad er pinglete og usikre, så det er en liten feilkilde.

Skrevet

Bingo. Pose og sekk.

Skrevet

Jeg synes ikke dette har så mye med "nice guys finish last" å gjøre. Det har med hvilke verdier begge parter i et ekteskap har. Det hjelper ikke om mannen er tradisjonell og "old school", hvis han har en kvinne med moderne verdier som ikke finner seg i dette og skiller seg fortere enn man gjorde i gamle dager.

Jeg er enig i at terskelen for å gå fra noen ofte kan være altfor lav, men jeg synes heller ikke det er riktig å bli når man ikke er lykkelig i forholdet fordi å skille seg er skamfullt og noe "man ikke gjør". Men det er vanskelig å snakke om hvor balansen skal være, for det vil jo være svært individuelt.

• Liker 2
Gjest JegErdenJegEr
Skrevet

jeg tror det har litt med at de folkene som deler husarbeidet lik er mer liberale i livsstilen sin. litt sv-folk.

Hva med de som er virkelig liberale, og har et filosofisk individuelt syn på mennesket, både mtp reguleringer, autoritet, økonomi og fravær av statlig tvang? De fins ikke i Norge?

AnonymBruker
Skrevet

Rart. Mine foreldre deler alle utgifter og alt husarbeid noen lunde likt, men de har bodd sammen i 40 år, og ingen ting tyder på at det kommer til å endre seg.

Jeg vil tro at de minst likestilte familiene når det kommer til husarbeid må være veldig kristne eller muslimske familier, og sjangsen for at sånne mennesker skiller seg er vel heller lav. Kvinner som gjør mye husarbeid, uten å kreve at mannen gjør noe, blir ofte forsørget av sin mann, og har ingen eller lite inntekt selv. Disse vil derfor ikke klare seg økonomisk hvis de skiller seg.

Anonymous poster hash: 91fb1...e08
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...