Gå til innhold

Dyr eller billig oppvaskmaskin?

Anbefalte innlegg

Gjest gjest17
Skrevet

Oppvaskmaskinen vår har tatt farvel, så kikker litt på ny. Valget nå står mellom toppmodellen til Miele, hvor villedene pris ligger på 22000,- men har fått pristilbud på 14500,- eller en fra Siemens, koster 5000,-

Er veldig usikker. Man regner vel med fem-seks års brukstid på en oppvaskmaskin? Såfremt den ikke er i høyere prisklasse hvor de er laget for å vare lengre? Ser Miele tester sine maskiner for 10000 vask kontra andre som kun tester for 3000.

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min Siemens er en oppvaskmaskin i billigklassen, og den er helt ok. Har hatt den i mange år, og oppvasken blir helt ren. Ser ikke helt poenget med en dyr oppvaskmaskin. Forskjellen på en dyr og en billig, er antagelig at de dyre har flere teknologiske innretninger og flere programmer.

Anonymous poster hash: a1860...4ce
  • Liker 1
Skrevet

Hos pappa kjøpte de en dyr oppvaskmaskin for ti år siden. Den har gått konstant, hver eneste dag opptil flere ganger. Fungerer uten problemer, fremdeles. (mange som bor i huset, + arrangeres ofte familieselskaper osv der).

Mamma derimot tenkte hun skulle være økonomisk smart og kjøpte en billig sak for 4000 kr for to år siden. Har allerede hatt reperasjon to ganger.

Ingen tvil over hva jeg ville valgt. Nå er 22 000 mye penger å bruke selvfølgelig, men det må jo finnes en mellomting mellom 4000 og 22 000?

Gjest gjest17
Skrevet

Hos pappa kjøpte de en dyr oppvaskmaskin for ti år siden. Den har gått konstant, hver eneste dag opptil flere ganger. Fungerer uten problemer, fremdeles. (mange som bor i huset, + arrangeres ofte familieselskaper osv der).

Mamma derimot tenkte hun skulle være økonomisk smart og kjøpte en billig sak for 4000 kr for to år siden. Har allerede hatt reperasjon to ganger.

Ingen tvil over hva jeg ville valgt. Nå er 22 000 mye penger å bruke selvfølgelig, men det må jo finnes en mellomting mellom 4000 og 22 000?

Blir ikke 22000,- har fått pris på 14500,- Men det er jo forsatt tre ganger prisen. Takker for svar :-)

Gjest gjest17
Skrevet

Min Siemens er en oppvaskmaskin i billigklassen, og den er helt ok. Har hatt den i mange år, og oppvasken blir helt ren. Ser ikke helt poenget med en dyr oppvaskmaskin. Forskjellen på en dyr og en billig, er antagelig at de dyre har flere teknologiske innretninger og flere programmer. Anonymous poster hash: a1860...4ce

Ser den! Samme jeg tenker. Om det blir flere tekniske duppeditter med den er det vel også mer som kan gå galt?

Skrevet

Jeg kjøpte en bosch til 3500 på elkjøp for 8 år siden. Denne er brukt i snitt 4-5 ganger hver uke i alle år. Kunne ikke falle meg inn å bruke 22 000 på en oppvaskmaskin. Ikke nødvendigvis fordi jeg ikke har råd, men fordi en til 15% av den prisen gjør samme nytten. Har aldri opplevd skitten oppvask. Man har uansett 5 års reklamasjon på hvitevarer, så ser ikke problemet med å handle billigere varer.

Skrevet

WOW 22 000 kr?!? Det hadde jeg aldri giddet å bruke penger på.

Kjøpte en oppvaskmaskin for et halvt år siden til 1700 kr på elkjøp. Så du kan jo tenke deg at du heller kan kjøpe 1 slik oppvaskmaskin hvert år i 10 år fremover. Du har jo ikke noe lenger garanti på den til 22 000 kr enn oppvaskmaskiner som er billigere. Som Kalinka85 sa så har du 5 års garanti på hvitevarer uansett.

Skrevet

Hadde ikke brukt 14000kr på oppvaskmaskin sjølv om eg hadde hatt midlene.

Gjest gjest17
Skrevet

WOW 22 000 kr?!? Det hadde jeg aldri giddet å bruke penger på.

Kjøpte en oppvaskmaskin for et halvt år siden til 1700 kr på elkjøp. Så du kan jo tenke deg at du heller kan kjøpe 1 slik oppvaskmaskin hvert år i 10 år fremover. Du har jo ikke noe lenger garanti på den til 22 000 kr enn oppvaskmaskiner som er billigere. Som Kalinka85 sa så har du 5 års garanti på hvitevarer uansett.

14500,- ikke 22000,- Det var listeprisen. Enig i det sier forøverig. Takk for svar :-)

Skrevet

14500,- ikke 22000,- Det var listeprisen. Enig i det sier forøverig. Takk for svar :-)

Ja, men det er fortsatt mye penger :hakeslepp:

Skrevet

Har du råd, går du for Miele. Miele er overlegen Siemens.

Gjest gjest17
Skrevet

Takk for svar folkens! Gikk for Mielemaskinen.

Skrevet

har stilt meg selv samme spørsmålet...

Har hatt billigvarianter av både oppvaskmaskiner, vaskemaskiner og tørketromler, men siden det virker som om de alle har en selvdestruksjonsmekanisme som aktiveres rett etter at de har levd i de 5 årene garantien gjelder, tenke vi at vi skulle prøve oss på dyrere varianter av vaskemaskin og tørketrommel og valgte 2 Miele maskiner til ca 10 000 hver.

Tørketrommelen gikk i stykker før 5 års fristen, men ingen av maskinene er 5 år enda, så vet ikke hvor lenge de vil vare.

Kan huske foreldrene mine hadde både vaskemaskin og oppvaskmaskin som var over 25 år gamle og som fremdeles gikk og gikk.... var en helt annen kvalitet på maskinene som ble laget før enn nå *sukk

Skrevet

oi, så ikke at du allerede hadde bestemt deg :).

Miele er bra uansett.

Gjest navnelapp
Skrevet

Ja, eg syntest også at sjølv 14.500 er veldig dyrt. Bur du langt utpå landet slik at frakten er dyr, eller?

Gjest gjest17
Skrevet

Ja, eg syntest også at sjølv 14.500 er veldig dyrt. Bur du langt utpå landet slik at frakten er dyr, eller?

Nei, får den fritt levert, heldigvis :-)

Gjest gjest17
Skrevet

har stilt meg selv samme spørsmålet...

Har hatt billigvarianter av både oppvaskmaskiner, vaskemaskiner og tørketromler, men siden det virker som om de alle har en selvdestruksjonsmekanisme som aktiveres rett etter at de har levd i de 5 årene garantien gjelder, tenke vi at vi skulle prøve oss på dyrere varianter av vaskemaskin og tørketrommel og valgte 2 Miele maskiner til ca 10 000 hver.

Tørketrommelen gikk i stykker før 5 års fristen, men ingen av maskinene er 5 år enda, så vet ikke hvor lenge de vil vare.

Kan huske foreldrene mine hadde både vaskemaskin og oppvaskmaskin som var over 25 år gamle og som fremdeles gikk og gikk.... var en helt annen kvalitet på maskinene som ble laget før enn nå *sukk

Ja, tenker i samme baner. Men blir i det minste en erfaring rikere. Hadde i grunn funnet en maskin som så passende ut, men den var en ekstra høy utgave, så passet ikke inn under kjøkkenbenken.

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at de billige maskinene gjerne bråker mer enn de dyre, det er god nok grunn til å velge en v de dyrere slik jeg ser det.

Anonymous poster hash: f2287...e4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...