AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #1 Skrevet 3. august 2013 Noen som kan anbefale et termometer? Er jo vanlig til å ha i rumpa (har det) men vil slippe det styret med av med bleia og stikke noe i rumpa (jeg har gjort det i jobb og er ikke fisefin, vil bare ikke plage ungen med det). Også er det den til å måle i øret, smokketermometer, og en slags "pistol" som måler med laser i panna og da slipper man å vekke babyen om den sover. Hva har dere? Anonymous poster hash: 406d9...fdf
Amarinda Skrevet 3. august 2013 #2 Skrevet 3. august 2013 Det anbefales at man bruker vanlig rumpetermometer da de andre har for stor feilmargin til at man kan anbefale de i bruk. Vi har et sånt babytermometer med "hode" som man bare såvidt må innenfor rumpesprekken før den piper.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #3 Skrevet 3. august 2013 Pistol:) Microlife et eller annet. Den gjorde det veldig bra i en test, bedre enn øretermometer. Den lyser når du måler, så hvis babyen sover kan det hende den vekkes uansett, men det gikk bra her.Anonymous poster hash: 82513...3d1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #4 Skrevet 3. august 2013 Det anbefales at man bruker vanlig rumpetermometer da de andre har for stor feilmargin til at man kan anbefale de i bruk. Vi har et sånt babytermometer med "hode" som man bare såvidt må innenfor rumpesprekken før den piper. Jeg var innlagt på sykehuset for noen uker siden og da brukte de et øretermometer på meg så så feil tar de vel neppe. Selvsagt er sikkert den de har dyrere enn de på apoteka men om rumpa er så mye bedre så hadde de vel målt i rumpa og hatt en ordning for hygiene med tanke på det. Legekontoret mitt bruker og en øremåler. Om de er så unøyaktige så trur jeg ikke at de hadde blitt solgt da feil måling kan være farlig (om dem viser for lite) TSAnonymous poster hash: 406d9...fdf
Teriyaki Skrevet 3. august 2013 #5 Skrevet 3. august 2013 De bruker øremåler på grunn av liten tid på sykehuset. Før var det vanlig å måle rektalt, men siden det er så tidkrevende så måler de med øretermometer. Så måler de heller rektalt på de som er såpass syke at det er nødvendig å ha helt korrekt temperatur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå