AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #1 Skrevet 3. august 2013 Jeg stresser og stresser for og få ordnet alt til bryllupet neste lørdag mens han tar det helt med ro. Mener ting bare kommer av seg selv. Han har nå sittet flere dager og skrevet på talen sin men ikke hjulpet meg med noe annet som må gjøres. Jeg kjenner nå at jeg rett og slett ikke har overskudd til og skrive noen tale men får jo og litt dårlig samviighet for dette. Har laget et bildeshow med bilder av vår historie med en fin sang som jeg tenkte skulle erstatte talen min men virket ikke som min kjæreste synes det ville være bra nok når jeg snakket med han i gårkveld om det. En annen ting er jo at jeg har litt sosial angst noe som gjør at jeg ville blitt fryktelig nervøs av og snakke forann mange mennekser så vil gjerne slippe men er det helt ille om jeg lar være? Har jo veldig lyst og vise takknemelighet over de som kommer og ikke minst takke familien min og hans. Hva tenker dere? Anonymous poster hash: f77fb...884
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #2 Skrevet 3. august 2013 Har dessverre ikke noen ordentlig svar da jeg egentlig er i samme knipe selv. Syntes det er helt forferdelig å skulle snakke i slike forsamlinger, spesielt en tale som da blir noe jeg har laget selv, om jeg skulle lest en bok hadde det ikke vært så ille, men fremdeles ekstremt ille for meg. Tenkte akkurat på mens jeg skrev nå, kanskje jeg kunne funnet et fint dikt som var veldig passende for oss og lese dette høyt og avslutte med at jeg elsker han og kanskje takke for at folk ville komme å feire dagen med oss (gjør man det i taler), men vet ikke om jeg en gang klarer dette. Har ikke lyst til å måtte grue meg til dagen vår siden jeg blir så ekstremt redd og nervøs. Er slik at hele kroppen skjelver som et aspeløv, jeg kaldsvetter, blir kjempe kvalm, svimmel og ja, og dette er bare før jeg skal holde talen til og med. Uff. Anonymous poster hash: 80cba...2e4
Petrus Skrevet 3. august 2013 #3 Skrevet 3. august 2013 "Har laget et bildeshow med bilder av vår historie med en fin sang" Veldig god ide! Personleg og gir flott variasjon iht tradisjonelle snakketaler. Lukke til 2
Anglofil Skrevet 3. august 2013 #4 Skrevet 3. august 2013 Du må ikke holde tale, synes bildeshow virket som en god idé. Forøvrig var det jeg som holdt tale, mannen gjorde det ikke, og det var det ingen som reagerte på eller tenkte på (ihvertfall mitt inntrykk). Gjør det du føler er best selv. Mvh Yvonne
Aomame Skrevet 3. august 2013 #5 Skrevet 3. august 2013 Det tar ikke så lang tid å skrive en kort, men bra tale. Min tale var rett under en A4-side, og var ganske enkel og grei. Jeg var også nervøs, men jeg er veldig glad for at jeg holdt tale til min kjære mann. Det at han sitter igjen med følelsen at han er elsket gjennom talen er viktigere enn de fleste detaljer i bryllupet spør du meg. Jeg fikk også mange positive tilbakemeldinger fra gjestene på talen, selv om jeg ikke er en taler akkurat. Men når man snakker om noe som er så viktig og kjært blir det lettere å finne ordene. Nå synes jeg jo at et bildeshow høres veldig koselig ut, og at det fint kan holde
Lemuren Skrevet 3. august 2013 #6 Skrevet 3. august 2013 Jeg synes på en bryllupsdag er det en selv som bestemmer. Vil man ikk holde tale, gjør man det ikke. Man kan si noen få ord f.eks? Ikke noe voldsomme greier. Jeg hadde ikke holdt tale hvis jeg skulle gifte meg, men kan hende jeg hadde reist meg opp for å si noen ord. Vise at jeg setter pris på de som ville komme osv. I noen familier er det veldig mye taler, men jeg er vant med fra min familie at de færreste holder taler, og ingen ser rart på deg om tale ikke blir holdt
cecilie85 Skrevet 3. august 2013 #7 Skrevet 3. august 2013 Du gjør akkurat som du vil! Tale fra bruden er i utgangspunktet ikke obligatorisk, så mange av gjestene vil ikke forvente dette. Et slideshow med bilder og musikk med fin tekst kan være vel så bra og si mer enn tusen ord. Jeg ville tenkt at det var en kreativ måte å "holde tale" på. 2
pusla Skrevet 3. august 2013 #8 Skrevet 3. august 2013 Du gjør akkurat som du vil! Tale fra bruden er i utgangspunktet ikke obligatorisk, så mange av gjestene vil ikke forvente dette. Et slideshow med bilder og musikk med fin tekst kan være vel så bra og si mer enn tusen ord. Jeg ville tenkt at det var en kreativ måte å "holde tale" på. Akkurat det jeg også ville si
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå