Gå til innhold

Savner gode gamle dager da internett ikke fantes

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skriver man sin mening nå risikerer man å få aggressive tilbemeldinger. Da ikke internett fantes slapp man det.

Anonymous poster hash: 4d808...5a8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var da myedet samme før? Skrev du et leserinnlegg i avisa kunne det være du fikk svar fra noen som var uenig i neste utgave.

Om du ansikt til ansikt sier din mening til noen, kan det godt være du får en aggressiv tilbakemelding om det er et sårt punkt for vedkommende.

Problemet med internett kontra slik det var før internett, slik jeg ser det, er at nå trenger man aldri stå for meningene sine, fordi man kan gjemme seg bak en bruker. Sier du noe i virkeligheten er det du som sier det, og din mening, så da tenker du deg litt mer om (forhåpentligvis...).

• Liker 2
Skrevet

Ja internett er ganske plagsomt ass... Detaljer om pasient som flyttes fra ett sykehus til ett annet er på sykehuset før pasienten så behandling kan starte med en gang. Og man går glipp av timesvis med leting etter journaler siden alt ligger i databaser. Og bank transaksjoner som er gjort ved ett tastetrykk gjør at man har pengene på bok med en gang, så da trenger man ikke gå i banken i arbeidstiden lenger,,,

AnonymBruker
Skrevet

Hater internett. Folk blir mere opptatt av å sitte på nettet enn å pleie forholdet

Anonymous poster hash: e61e0...e51
  • Liker 2
Skrevet

Hater internett. Folk blir mere opptatt av å sitte på nettet enn å pleie forholdet

Anonymous poster hash: e61e0...e51

Det er ikke internetts skyld. Vi har verden største oppslagsverk foran fingertuppene våre, men vi bruker det altfor mange ganger til å preike skit, oppdatere meningsfattige statuser, og se på katter som rir på robotstøvsugere. Jeg er intet unntak, for the record.

Men det er vi som velger å gjøre det, ikke teknologien vår.

• Liker 4
Gjest Peanut
Skrevet

Hva er det som er problemet? Man kan jo bare la være med å være på nett. Har hatt noen uker i sommer hvor jeg ikke var på nett, og det var sykt befriende. ^_^

AnonymBruker
Skrevet

Det må være kjipt å være ungdom i denne nettverden. Du ser det ikke selv, men måten du driter deg ut på blir værende for bestandig! Kjip måte å lære på.

Anonymous poster hash: ab19a...1d0
Skrevet

Det er ikke internetts skyld. Vi har verden største oppslagsverk foran fingertuppene våre, men vi bruker det altfor mange ganger til å preike skit, oppdatere meningsfattige statuser, og se på katter som rir på robotstøvsugere. Jeg er intet unntak, for the record.

Men det er vi som velger å gjøre det, ikke teknologien vår.

KAtter som rir på robotstøvsugere? Har du en link?

• Liker 1
Skrevet

NEI!

• Liker 2
Skrevet (endret)

Enjoy! :nigo:

Internett er rett og slett det vi gjør det til selv. Desverre vil nok mange si, og på mange måter er det jo det. Vil man bruke til bare de nødvendigste oppgavene som nettbank etc, så gjør man det. Og det er jo ikke til å komme fra at det gjør livet enklere på mange måter. Så er det jo (ideelt sett) hva man selv velger å bruke det til resten.

Endret av Cordelia
  • Liker 1
Gjest Hyssingen
Skrevet

Jeg savner ikke tiden uten internett, hva i alle dager gjorde folk med sosial angst før KG liksom :sjokkert:

Men jeg er glad jeg fikk en barndom og ungdomstid hvor sosiale medier, internett og mobil ikke var som det er nå.

Det må være fryktelig mye mere slitsomt å være ungdom nå, enn det var da jeg var 14. Og det var jævla slitsomt!

Skrevet

Kom over denne linken nettopp, og tenkte på denne tråden. Ok, veldig amerikansk og alt det der, men men, ting var mer uskyldig den gangen både over there og here.

Skrevet

Ingen Internet??? :bond: Nå tuller du!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...