Gå til innhold

Hjelp! Huseier mener jeg har ødelagt parketten:-/

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har gått av et flak på to steder på parketten. Som om noen har tatt tak og revet av en bit liksom. Jeg forstår virkelig ikke at det kan være meg som har gjort dette..!

Spørsmålene mine er vel egentlig:

Hvordan kan en slik skade i det hele tatt oppstå?

Og

Hvem har bevisbyrden her?

Jeg har kun bodd i leiligheten i 3-4 måneder og nesten bare vært der for å sove. Blir helt fortvilet:-/

Anonymous poster hash: 179cd...0c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Parkettbordene kan ha vært skadet ved legging, og da kan billig i bruk føre til at de fliser opp.

Fukt kan også være en medvirkende årsak.

Sånn som du beskriver det så høres det rart ut om en vanlig slagskade skulle resultere i dette. Har du et bilde?

AnonymBruker
Skrevet

Tok du bilder av hele leiligheten før du flyttet inn? Str det noe om tilstand i kontrakt?

Anonymous poster hash: df932...974

Skrevet (endret)

.

Endret av ViaVitae
AnonymBruker
Skrevet

Her er bilde.

Men hvis det er forårsaket av fukt eller sånn så er det vel ikke jeg som skal erstatte det?

Det er en vanlig standardkontrakt og jeg tok bilder, men ikke så detaljerte.. Trodde ikke det var nødvendig dessverre:-/

post-37809-50175_thumb.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Det har gått av et flak på to steder på parketten. Som om noen har tatt tak og revet av en bit liksom. Jeg forstår virkelig ikke at det kan være meg som har gjort dette..!

Spørsmålene mine er vel egentlig:

Hvordan kan en slik skade i det hele tatt oppstå?

Og

Hvem har bevisbyrden her?

Jeg har kun bodd i leiligheten i 3-4 måneder og nesten bare vært der for å sove. Blir helt fortvilet:-/

Det er anklager (huseier her) som har bevisbyrden. Alltid. Men det betyr jo ikke at vedkommende er rasjonell og fornuftig nok til å innse dette selv, eller at situasjonen er enkel.

Jeg tror det greieste er å gi klart uttykk for at du ikke er enig og er fullt villig til å la saken gå videre. For å få et bedre kort på hånden kan du ta med bildet og beskrivelsen til en dyktig byggvarehandel i nærheten som fører parkett og høre hva de mener kan forårsake slike skader.

Anonymous poster hash: 52b3e...0b8

AnonymBruker
Skrevet

Man ser jo det der er en billigparkett. Du har sikkert vært så heldig at du har fått en nyetablert huseier som utleier. Tror alt er verdt en million og man ikke skal finne seg slitasje ved utleie.

Anonymous poster hash: 3cff2...bb6

• Liker 4
Skrevet (endret)

Men har ikke utleier noen bevisbyrde? Mener jeg leste det et sted?

Endret av ViaVitae
Skrevet

Hvor stor er den flisa der i forhold til noe egentlig? En cm bred?

AnonymBruker
Skrevet

Hvor stor er den flisa der i forhold til noe egentlig? En cm bred?

Ja, ca det. Også blir den smalere innover..

ts

Skrevet

Kan ikke jusen rundt dette, men å bevise hverken det ene eller andre vil vel bli vanskelig uansett.

Skal man få et godt resultat må staven freses ut og ny må legges inn i alle fall.

AnonymBruker
Skrevet

huseier prøver seg, bare stå på ditt om at det ikke er du, uansett billigparkett som ikke tåler mye

Anonymous poster hash: 5509f...753
Skrevet

Det der er enten skade som skjedd ved legging, eller en feil/skade i parketten som ikke har blitt oppdaget. Aldri i verden om det der kommer fra ett støt/miste noe på parketten.

Skrevet

Enig med siste. Ta med bilde til håndtverker/fagmann, og få dette bekrefta. Så melder du ifra til huseier om at dette har du inget ansvar for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...