Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvor mye får man ca i lån og stipend dersom man går på en privat høgskole?Jeg skal begynne på reiselivhøgskole til høsten og lurer på hvor mye penger man får.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sjekket Lånekassen på nett? Står sikkert noe der. www.lanekassen.no

Tror jeg fikk 10 000 ekstra i stipend..

Skrevet

Så sant utdanninga er godkjent av lånekassen fåt du nett det same som alle andre som tar høgare utdanning.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja,skolen er godkjent,jeg bare lurte på om man får mer enn de andre siden skolen er privat og dermed ganske dyr

Skrevet

Det trur eg nok ikkje du får. Så lenge du har mogelegheit til å velje ein statleg skule, er det ikkje lånekassen sitt problem at du har valt ein dyr privatskule...

Gjest Leeloo
Skrevet

Jeg tror ikke du får så mye ekstra i stipend, men da jeg gikk på privat høyskole mener jeg vi fikk muligheten til å låne mer enn normalt for å dekke noe av skolepengene. Antar Lånekassen mener det er ens eget valg å gå på dyr privatskole (selv om noen av dem tilbyr studier som ikke finnes på de vanlige høyskolene), slik at man ikke kan forvente seg noe særlig mer i stipend.

Skrevet

Du får ikke mer i stipend nei. Men mener bestemt at du får høyere lån enn andre dersom du ønsker det for å betale skolepenger.

Gjest gjest1
Skrevet

Joda, er det en utdannelse som er godkjent av Lånekassen så får du ekstra lån (ikke stipend) når du må betale skolepenger. Jeg mener også å huske at det er 10.000 ekstra i semesteret.

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for alle svarene,nå har jeg ringt lånekassen og jeg får ca 50430 per semester så det er ca 10 tusen mer i lån.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...