Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2004 #1 Skrevet 20. april 2004 Hvor mye får man ca i lån og stipend dersom man går på en privat høgskole?Jeg skal begynne på reiselivhøgskole til høsten og lurer på hvor mye penger man får.
Svez Skrevet 20. april 2004 #2 Skrevet 20. april 2004 Har du sjekket Lånekassen på nett? Står sikkert noe der. www.lanekassen.no Tror jeg fikk 10 000 ekstra i stipend..
Pip Skrevet 20. april 2004 #3 Skrevet 20. april 2004 Så sant utdanninga er godkjent av lånekassen fåt du nett det same som alle andre som tar høgare utdanning.
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2004 #4 Skrevet 20. april 2004 Ja,skolen er godkjent,jeg bare lurte på om man får mer enn de andre siden skolen er privat og dermed ganske dyr
Pip Skrevet 20. april 2004 #5 Skrevet 20. april 2004 Det trur eg nok ikkje du får. Så lenge du har mogelegheit til å velje ein statleg skule, er det ikkje lånekassen sitt problem at du har valt ein dyr privatskule...
Gjest Leeloo Skrevet 20. april 2004 #6 Skrevet 20. april 2004 Jeg tror ikke du får så mye ekstra i stipend, men da jeg gikk på privat høyskole mener jeg vi fikk muligheten til å låne mer enn normalt for å dekke noe av skolepengene. Antar Lånekassen mener det er ens eget valg å gå på dyr privatskole (selv om noen av dem tilbyr studier som ikke finnes på de vanlige høyskolene), slik at man ikke kan forvente seg noe særlig mer i stipend.
Sheba Skrevet 20. april 2004 #7 Skrevet 20. april 2004 Du får ikke mer i stipend nei. Men mener bestemt at du får høyere lån enn andre dersom du ønsker det for å betale skolepenger.
Gjest gjest1 Skrevet 20. april 2004 #8 Skrevet 20. april 2004 Joda, er det en utdannelse som er godkjent av Lånekassen så får du ekstra lån (ikke stipend) når du må betale skolepenger. Jeg mener også å huske at det er 10.000 ekstra i semesteret.
Gjest Anonymous Skrevet 21. april 2004 #9 Skrevet 21. april 2004 Takk for alle svarene,nå har jeg ringt lånekassen og jeg får ca 50430 per semester så det er ca 10 tusen mer i lån.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå