Gå til innhold

Forslag til kort sitat/ordtak til tatovering?

Cessa74

Anbefalte innlegg

Skal ha en tatovering på øvre del av armen, og vil gjerne ha innspill på sitat/ordtak! Både norsk og engelsk er aktuelt. Vil at sitatet skal si noe om at man ikke skal la seg påvirke av fortid og eller feil personer eller at man skal ha håp og fokus på fremtiden - noe ala;

Learn from yesterday

Live for today

Hope for tomorrow

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Starve The Ego, Feed The Soul

caveat nequam: De som gjør vondt bør passe seg.

pereant impii: Tilintetgjør det onde.

Slik klisjeaktig nonsense ville jeg aldri hatt

Anonymous poster hash: 32e95...02e
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg skal tatovere " om shanti " tegnet. Fred for alle levende og ikke levende vesener. Men..så driver jeg med yoga også.

Uansett , tegnet er fint og betydningen i hvert fall for meg er overveldende vanskelig , men noe å strebe etter.

Anonymous poster hash: 315bc...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Change the voices in your head
Make them like you instead

er ikke et vanlig sitat eller noe som hadde så mye med det du sa, jeg bare elsker det:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle sitater og ordtak som tatoveres blir automatisk klisjeaktig nonsense.

Anonymous poster hash: 40b8e...391

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Why does it hurt when my heart misses the beat.

Anonymous poster hash: 6d6a5...097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Skal ha en tatovering på øvre del av armen, og vil gjerne ha innspill på sitat/ordtak! Både norsk og engelsk er aktuelt. Vil at sitatet skal si noe om at man ikke skal la seg påvirke av fortid og eller feil personer eller at man skal ha håp og fokus på fremtiden - noe ala;

Learn from yesterday

Live for today

Hope for tomorrow

Noen forslag?

caveat nequam: De som gjør vondt bør passe seg.

pereant impii: Tilintetgjør det onde.

Åååååååå så harry!!

Anonymous poster hash: 5baa8...7ad

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Life quotes er egentlig noe man lett kan angre på senere... Noe symbolsk er liksom litt mindre "in your face" og er noe man blir mer glad i med tiden. Men for all del, dette er din tatovering, og er noe du bestemmer selv, men husk å ta et sitat du vet kommer til å forbli betydningsfult :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er litt merkelig å fiske etter quotes fra andre på denne måten. Burde jo være noe som betyr noe for deg og som du føler noe spesielt for :)

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke om denne quoten er relevant, kanskje den er litt lang, og mulig at den er litt cheesy, men dette er hva jeg tenker å tatovere på meg. Det er en quote av Kurt Vonnegut:

“Tiger got to hunt, bird got to fly;
Man got to sit and wonder 'why, why, why?'
Tiger got to sleep, bird got to land;
Man got to tell himself he understand.”

Jeg har også tenkt på teksten til Bird of Prey av The Doors.

Alt blir egentlig veldig harry når man skal tatovere det på seg, men det er bare opp til en selv å finne et sitat som har mye betydning for seg selv, og da blir ikke lengre sitatene harry fordi man vet hva sitatet betyr for sitt liv, selv om andre ikke skjønner greia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Life quotes er egentlig noe man lett kan angre på senere... Noe symbolsk er liksom litt mindre "in your face" og er noe man blir mer glad i med tiden. Men for all del, dette er din tatovering, og er noe du bestemmer selv, men husk å ta et sitat du vet kommer til å forbli betydningsfult :)

Dette skal være gjennomtenkt - tro meg! Jeg har 3 tatoveringer som jeg er utrolig fornøyd med og VET godt at de skal sitte der for alltid. Hadde en tatovering fra jeg var 18 som ikke var så gjennomtenkt - og hatet den tilslutt, men fikk tatt en sinnsykt bra cover up på den og er nå veldig fornøyd med alle tre.

Skal selvsagt velge noe som har betydning for meg, og vet veldig godt hva dette skal bety. Og til deg som syns det var merkelig å fiske etter qoutes, så var dette bare for å se hva andre evnt hadde av forslag - kunne jo hende at noen hadde et sitat som "virkelig satt" ifht hva jeg har i tankene? :blomst:

Og til dere som syns det er harry; kunne seriøst ikke brydd meg mindre om dere. Min kropp - mine beslutninger - og jeg syns små tatoveringer med betydninger er fint. Spurte etter sitater, ikke etter om det var harry eller ikke! :glare:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Memento Vivere: Husk å leve :)

Anonymous poster hash: c9212...a28

En kompis av meg har tatovert Memento Mori som betyr "husk du skal dø" eller "husk din dødelighet"

Anonymous poster hash: 7f254...fdb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...