Gå til innhold

Torsolette/korsett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når dere har kjøpt torsolett/korsett, har dere da kjøpt i samme størrelse som dere til vanlig bruker i undertøy?

Grunnen til at jeg spør er at jeg har fått oppgitt at jeg må ha større rundt enn det jeg bruker til vanlig, mens noen sier at jeg kan ha det samme str. som vanlig og kanskje til og med hakket mindre.

*forvirret*

Hva gjør dere? Og hvilket merke er det på deres undertøy?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

når jg prøvde korsett ved kjoleprøvinga måtte jg opp en str. ihvertfall...

Kanskje d varierer litt...?

Forøvrig har jg funnet ut at d er vanskelig å finne korsett o.l. i Trheim, har du noen gode tips?

De som jg har sett på brudebutikker har vært litt for "kjerring" om du skjønner? :roll:

Skrevet

Vet at isiselin kjøpte sitt på Frue Frøken, og det synes jeg var pent. Du kan se det i bryllupsdagboka hennes.

De har også mange flotte på Evas Brud, men jeg må ha E-cup og har dermed problemer med å finne. Butikkene brenner ikke akkurat inne med slike str.

Bruker du liten str. har de mye fint på Beathe Uhse i Th. Angells gt.

Skrevet

Tror den beste losningen er aa prove i butikken. Jeg kjopte mitt korsett i str. 80 B, enda jeg var sikker paa at jeg skulle ha c :oops: Fikk kyndig hjelp der jeg kjopte (undertoysbutikken paa Sandvika Storsenter).

Skrevet

Prøv She i Olav Tryggvasons gate (like ved Nova). Jeg fikk kjempegod hjelp der.

Jeg kjøpte samme størrelse som jeg bruker til vanlig.

Skrevet

Da har vi samme problem MissG!

Ikke enkelt når man ikke har B eller C-skål...

Men skal sjekke på She, de skulle visstnok få inn korsetter i april...

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har ikke noe svar på det noen av dere andre lurer på, men jeg lurer på noe annet om torselette/korsett.

Jeg kikket litt på undertøy i en brudesalong forleden. Men damen som jobbet der sa at hvis jeg har kjole med spiler i toppen (og det har jeg) bør jeg ikke velge et torselett, fordi spilene i det kan synes igjennom.

Er det noen av dere som tenker på det? Jeg har jo egentlig lyst på et torselett.

Skrevet

Jeg kan ikke ha korsett m/ spiler da dette vil syntes gjennom kjolen.

Vet ikke helt enda hva jeg vil ha, men tenkte å ta med kjolen når jeg skal prøve.

Skrevet

Jeg har ikke spiler i kjolen min, men sømmer som går nedover på hver sin side fremme, derfor er det viktig at spilene følger disse.

LineAA skrev:

Da har vi samme problem MissG!

Ikke enkelt når man ikke har B eller C-skål...

Jepp, det har vi og det er faktisk et stort problem å ikke passe inn i de størrelsene som liksom er "normalen."

Skrevet

Jeg kan heller ikke ha undertøy med spiler under min kjole. Jeg måtte kjøpe en hudfarget og omtrent sømløs body. Og da kom neste problem. Jeg bruker A-skål. Og gjett hva! De lager ikke bodyer i mindre enn B-skål. Så jeg endte opp med B-skål + ilegg, og dette passet heldigvis kjempebra, fordi kjolen ble mye finere når jeg fikk "fylt den opp" litt. :)

Det skal jammen ikke være enkelt. :-?

Skrevet

Jeg har faktisk vært ute for at B-skål har vært både for stort og for lite på korsett, og jeg bruker så absolutt B! Tror i alle fall jeg aldri ville turt å kjøpe korsett usett(over Internett eller liknende), det er så mye rart ute og går...

Skrevet

Å prøve torsolettet/korsettet både med og uten brudekjole, er mitt beste tips! Et torsolette str 75D satt helt perfekt på meg uten kjole, men med kjolen på (korsettliv), så puppene flate ut. Måtte derfor opp i str 80D, for at det skulle sitte pent under kjolen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...