Gå til innhold

Ekstremt mye spam - hvorfor, og hvordan bli kvitt problemet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De siste månedene har det eksplodert med spam på privatadressen min.

Vanligvis tar spamfilteret det meste, men de siste dagene har det kommet inn dusinvis med "ransomware" og "trojan fake police", og disse kommer rett i innboksen, ikke i søppelkurven.

Bare i dag har det kommet inn 70 spam, ca halvparten har kommet rett i innboksen.

Dette er en online-konto, og den brukes bare til privat korrespondanse, jeg skjønner ikke hvor de kan ha fanget opp adressen min fra.

Kan det være at problemet stammer fra at noen har fått tilgang til e-postadressen min gjennom noen av kontaktene mine, og at spammen kommer derfra?

Og hva kan jeg gjøre for å bli kvitt all dritten?

Anonymous poster hash: 9424e...048
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har muligheten til å blokkere adresser eller domener, gjør det. Kopier alt fra krøllalfaen og bakover på mailadressen som kommer opp som avsender, og legg den til i blokkerte adresser.

(eksempel; shitface @ fishface.com. Kopier kun @fishface.com og legg til i blokklisten )

Ett domene tar som regel knekken på minst femten fiktive avsendere.
Fortsetter spammen etter det, kan du vurdere å bytte mailadresse.

Jeg sleit med det samme problemet på hotmailkontoen jeg har hatt i over ti år, men det gav seg betraktelig etter at hotmail endret utseende og gikk over til å hete Outlook.
Jeg blokkerer utelukkende domenene på den spammailen jeg får og jeg har gått fra å få femten mailer per dag til å få et par-tre stykker i uka.

Skrevet

Hvilken mail bruker du? gmail for eksempel har ganske god beskyttese mot slike mails. Det går jo all å se om du kan øke sikkerhetsinnstillingene et sted.

Skrevet

Støtter å gå over til gmail. Sletter svært sjelden spam mail.

På min Hotmail konto har jeg bare gitt opp. Jeg har jo et liv, og føler ikke for å slette millioner av spam mails.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...