Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Dette portrettet av George W. Bush er satt sammen av bilder av falne amerikanske soldater fra Irak

http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article214681.ece

Michael Moore har laget ut bilde på sin hjemmeside, men det som kanskje er kritikkverdig er at kunsteren ikke har spurt om tilatelse fra de pårørende :o

Videoannonse
Annonse
Skrevet

.. man får et litt annet forhold til antallet når det ikke bare er tall...

(men jeg er enig at de pårørende burde ha gitt tillatelse)

Skrevet
.. man får et litt annet forhold til antallet når det ikke bare er tall...

(men jeg er enig at de pårørende burde ha gitt tillatelse)

:Nikke:

Skrevet

Ja det burde absolutt vært innhentet først.

Gjest gjest1
Skrevet

Bildet hadde vel vært sterkere, om han hadde brukt bilder av alle falne sivile Irakere.

Skrevet

700 falne amerikanere. Dette er jo ingenting i forhold til antall drepte irakere. 17000 totalt og 11000 av de var sivile. Stakkars familier på begge sider. :riste:

Skrevet

Utrolig virkningsfull effekt ivertfall...

Skrevet

Dette var sterkt :-? Men ,hva med alle irakerne? :-?

Skrevet

Tro hvor mange mennesker det måtte til for å lage et slik ansikt av Saddam husein? Hvor mange mennesker hadde det hvert i hans ansikt? For alle han har torturert og drept.

Skrevet

Hvis bildene har vært brukt offentlig allerede, så er det kanskje ikke noe krav om å be om tillatelse fra de pårørende? Men det vet jeg ikke noe om, og jeg ser forsåvidt poenget med at man burde ha spurt dem først.

Det jeg lurer på er hvordan det er blitt så mange. Tror det er under 300 som har falt i strid. Resten har dødd av ulykker eller tatt selvmord. Hvor mange ulykker og hvor mange selvmord? Det er vel over halvparten som da har dødd av ikke-stridsrelaterte aktiviteter. Det høres voldsomt ut.

Catzy

Skrevet

Soldatene er da døde på grunn av Bush-regjeringens avgjørelse om å invadere Irak. Om dødsårsaken er krigshandling, ulykke eller selvmord er den uansett en direkte konsekvens av invasjonen, og familienes sorg er like stor...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...