Gå til innhold

er det noen her inne som ikke kjøper mat gjennom catering?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Heisann!

Sitter her og lurer på om det er noen av dere her inne som bestiller mat i "løsvekt" og har egen kokk som lager maten og ikke bestiller kuvert? Vi skal bruke egen kokk og lurer på om hvor mange kilo kjøtt bør man regne med å kjøpe? Vi blir 65 til middag. Vi tenkte vi skulle ha reinsdyrkjøtt. Og er det noen som vet hva kiloprisen er på den type kjøtt? Håper noen kan hjelpe meg med dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal kjøpe inn maten selv og lage alt selv faktisk. Vi har ennå ikke handlet inn så jeg vet ikke hva prisen er. Dessuten er vi så heldige og får benytte oss av en slik storhusholdningsrabatt slik at et blir litt ekstra billig. Men til 40 mennesker beregner vi iallfall 15 kilo kjøtt, så kan dere jo selv beregne hvor mye dere trenger. Vi skal forresten også satse på reinsdyrsteik. icon_smile.gif

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Vi skal ha oksesteik. Vi skal ha 80 til middag og regner 250 gram kjøtt per person.. I tillegg skal vi ha grønnsakstriologi ( blomkål, broccoli, gulrøtter), poteter og saus... Vi har kjøpt kjøtt og det ble 28 kg... litt går jo bort i steking.... kjøttet kom på ca. 2000 og det er ikke dyrt i forhold til catering...

lykke til!

Skrevet

Et lite tips til herfra er at man vissnok kan få kjøpt ferdigstekte steiker også, som bare er å skjere opp å varme. Det koster nok litt ekstra, men det er jo virkelig verdt det når man slipper all stekejobben på så mange kilo. Vi håper å få tak i dette for å spare en god del jobb!

Skrevet

Vi skal ha et koldbeord som er ganske luksuriøst i forhold til de du får kjøpt hos et catering firma. Jeg er utdannet kokk og servitør selv, så jeg skal lage det meste selv sammen med alle mine gode venninder fredagskvelden. Grunnen: Jeg sjekket hvor mye det ville koste å få det laget, 23500 uten dessert, smør, og brød kom prisen på til ca 45 gjester( vi blir 55) så det holder, og jeg lager det selv inklusive alt for ca 5000.

Det er ganske mye penger å spere det.12

Skrevet

Til deg som skal ha 15 kilo kjøtt til 40 personer:

Det er ALT for mye. 200 gram kjøtt pr. hode er nok, og i følge din beregning er det 375 gram pr. pers. Dere vil nok måtte spise reinsdyrkjøtt en stund etter brullupet, for å si det sånn icon_wink.gif12

Gjest Anonymous
Skrevet

Lula: joda, det blir sikkert masse nok i massevis. Men da vi spurte ei som driver med kantine om hvor vi vi burde ha, mente hun dette var smart. Dessuten skal jo servitørene ha mat etter oss, så jeg tror vi skal holde oss til de 15 kiloene jeg. Dessuten forsvinner det visst en del vekt ved steking også. Og det er bedre å spise reinsdyrkjøtt i lange tider etterpå enn å ha for lite selve dagen!

Skrevet

Ups, det var jeg som hadde det siste innlegget til Lula! icon_smile.gif

Skrevet

200 gr kjøtt er vanlig å beregne pr. pers i en treretters meny (stekesvinn inkl.)

Med 15 kg. kjøtt har du nok til 40 gjester og 35 (!) servitører icon_wink.gif

12

Skrevet

Joda, det er sikkert altfor mye. icon_smile.gif Men 15 kilo er liksom den max-grensen vi har satt da. At da holder det i massevis også, men vi får se da. Alle skal iallfall bli mette (og mer til). Vil bare ha en del ekstra også, i tilfelle noe av kjøttet svir seg eller liknende. Var i bryllup i fjor der de skulle ha gratinerte poteter. En god del hadde svidd seg og dette måtte de servere fordi det nok ikke var så mye ekstra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...