AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #21 Skrevet 3. august 2013 Du kan jo rulle et teppe og ha rundt der med hodet til babyen? Mange som gjør det i begynnelsen for de liker å ligge litt trangt - det beskytter jo mot kanten også :-) Tror ikke hun mente at det skulle være løst, men at det ble festet rundt en av sprinklene på hver side av sengen nedenfor hodet. Tror det er mange andre ting enn en kantbeskytter mødre bør være bekymret for når det gjelder krybbedød. Røyking er mye værre! Anonymous poster hash: f9bcc...37c 1
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 3. august 2013 #22 Skrevet 3. august 2013 Hva er forbindelsen mellom sprinkelbeskytter og krybbedød?
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #24 Skrevet 3. august 2013 Hva er forbindelsen mellom sprinkelbeskytter og krybbedød? At beskytteren iallefall ikke bør være heldekkende, da den stenger ute luft og gjør det innestengt oppi senga. Samme som at man ikke skal dekke til vognåpningen med pledd, selv om det er mer ekstremt enn sprinkelbeskytter. Det har med at oksygentilførselen skal være optimal. Anonymous poster hash: 03237...72a 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #25 Skrevet 3. august 2013 Løse tepper i babyseng er ikke anbefalt. Mange som ruller et håndkle/teppe og legger under lakenet så det ligger fast der. Anonymous poster hash: 03237...72a
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 3. august 2013 #26 Skrevet 3. august 2013 At beskytteren iallefall ikke bør være heldekkende, da den stenger ute luft og gjør det innestengt oppi senga. Samme som at man ikke skal dekke til vognåpningen med pledd, selv om det er mer ekstremt enn sprinkelbeskytter. Det har med at oksygentilførselen skal være optimal. Anonymous poster hash: 03237...72a Ah. Takk for svar:) vi har sprinkelbeskytter så jeg ble litt bekymra. Men den dekker ikke hele.
Yesterday Skrevet 3. august 2013 #27 Skrevet 3. august 2013 Sprinkelbeskytteren vi har er ikke så høy, så kan ikke se for meg at den stenger ut masse luft, da er vogna vår (Emmaljunga) mye farligere uten et teppe oppå. Vogna har vegger og en skjerm over, mens en sprinkelseng ikke har vegger (så lenge man ikke har veldig høye beskyttere) og ingen skjerm som er som et tak over. Også er sprinkelsenga større og romsligere enn vognbaggen. Så hvis man tenker på lufta syns jeg at vogner er mye skumlere.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #28 Skrevet 3. august 2013 Sprinkelbeskytteren vi har er ikke så høy, så kan ikke se for meg at den stenger ut masse luft, da er vogna vår (Emmaljunga) mye farligere uten et teppe oppå. Vogna har vegger og en skjerm over, mens en sprinkelseng ikke har vegger (så lenge man ikke har veldig høye beskyttere) og ingen skjerm som er som et tak over. Også er sprinkelsenga større og romsligere enn vognbaggen. Så hvis man tenker på lufta syns jeg at vogner er mye skumlere. Ja, man kan syntes mye, men er like greit å lese og holde seg informert om potensielle risikoer og ikke holde seg for ørene og skrike lalala. Det er jo ofte man kan anta ting, men som viser seg å ikke være riktig. God research er derfor viktig hva angår sikkerhet, og da bør man vel helst forsøke å være føre var. Anonymous poster hash: 03237...72a
Yesterday Skrevet 3. august 2013 #29 Skrevet 3. august 2013 Ja, man kan syntes mye, men er like greit å lese og holde seg informert om potensielle risikoer og ikke holde seg for ørene og skrike lalala. Det er jo ofte man kan anta ting, men som viser seg å ikke være riktig. God research er derfor viktig hva angår sikkerhet, og da bør man vel helst forsøke å være føre var. Anonymous poster hash: 03237...72a Har ikke sagt at vogner er farlige, jeg bare tenker høyt 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #30 Skrevet 3. august 2013 Har ikke sagt at vogner er farlige, jeg bare tenker høyt ja, og nå må du ikke ta dette personlig og gå i selvforsvar, det jeg mener er at holdninger som "jeg antar at", "jeg vil tro at..." ikke er nok. Ikke når det gjelder sikkerhet og barn. Da kan man ikke bare anta. Man må gjøre seg informert og sjekke ordentlig. Anonymous poster hash: 03237...72a
Yesterday Skrevet 3. august 2013 #31 Skrevet 3. august 2013 ja, og nå må du ikke ta dette personlig og gå i selvforsvar, det jeg mener er at holdninger som "jeg antar at", "jeg vil tro at..." ikke er nok. Ikke når det gjelder sikkerhet og barn. Da kan man ikke bare anta. Man må gjøre seg informert og sjekke ordentlig. Anonymous poster hash: 03237...72a Som sagt jeg bare tenkte høyt, har ikke sagt at det er sånn, nettopp fordi jeg har ikke undersøkt det. Jeg tar selvsagt sikkerhet og barn nøye da jeg er gravid, går ikke rundt og antar og tar egne konklusjoner om ting, jeg er en veeeeeeeldig stor fan av å sjekke ut ting. Regner med at folk skjønner at det jeg skrev ikke er fakta. Og dette er bare en diskusjon 1
Batteri Skrevet 3. august 2013 #32 Skrevet 3. august 2013 Mange som ruller et håndkle/teppe og legger under lakenet så det ligger fast der. Anonymous poster hash: 03237...72a Da er det jo ikke løst, men nettopp fast.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå