AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #1 Skrevet 2. august 2013 Hei, Jeg har induksjonsplate, men har ikke laget noe grøt/hvit saus på den ennå. Grunnen er at jeg bare har vanlige aluminiumspanner som garantert brenner seg fast. (?) Skal til Ikea i morgen, og lurer på om noen vet om en panne/gryte jeg kan kjøpe der, som vil fungere til dette? Eller andre butikker? Anonymous poster hash: c1305...6d8
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #2 Skrevet 2. august 2013 http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70131724/ TS her, denne? Eller? Erfaringer? Anonymous poster hash: c1305...6d8
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #3 Skrevet 3. august 2013 Tittet nærmere på denne. Den vil nok heller svi melken mer enn i en aluminiumspanne. Noen der som vet? Jernia? Bør ikke koste så mye! Anonymous poster hash: c1305...6d8
Zzyzx Skrevet 3. august 2013 #4 Skrevet 3. august 2013 En eller annen gryte med teflon burde funke helt fint. Og så gjelder det selvsagt å ikke kjøre bånn pine på induksjonsplatene.
Cata Skrevet 3. august 2013 #5 Skrevet 3. august 2013 En aluminiumspanne kan da ikke fungere på induksjonsovn. Må ha stål til det. Dermed blir ikke melken svidd, men siden den ikke blir kokt heller så hjelper det lite. Jeg koker grøt i en stålgryte fra Ittala og der blir det et lite svidd lag i bunnen nesten uansett hva jeg gjør. Tror beste rådet er å kjøpe gryte med den tykkeste bunnen du kan finne og så bruke moderat effekt på kokesonen - og røre godt mens det koker opp.
Gjest gjest17 Skrevet 3. august 2013 #6 Skrevet 3. august 2013 En eller annen gryte med teflon burde funke helt fint. Og så gjelder det selvsagt å ikke kjøre bånn pine på induksjonsplatene. "Power" funksjonen på induksjonstoppen ødeleger helt klar pannene dine, signerer denne!
Gjest gjest17 Skrevet 3. august 2013 #7 Skrevet 3. august 2013 En aluminiumspanne kan da ikke fungere på induksjonsovn. Må ha stål til det. Dermed blir ikke melken svidd, men siden den ikke blir kokt heller så hjelper det lite. Jeg koker grøt i en stålgryte fra Ittala og der blir det et lite svidd lag i bunnen nesten uansett hva jeg gjør. Tror beste rådet er å kjøpe gryte med den tykkeste bunnen du kan finne og så bruke moderat effekt på kokesonen - og røre godt mens det koker opp. Gryter med teflonbelegg eller "slipp-lett" belegg som Eva Trio har funker fint. Moderat varme + omrøring er suksess :-) 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #8 Skrevet 3. august 2013 Var på ikea i dag. Fant ingen panner av teflon som fungerte på induksjon :/ De pannene jeg har svir seg veldig lett, og er av aluminium/stål. Tenker å prøve meg senere på hvit saus. Lav varme, røre hele tiden. Skal bruke gummivisp, ikke stål, for man skal vell egentlig bruke spesialvisp til hvit saus/grøt? Anonymous poster hash: c1305...6d8
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #9 Skrevet 3. august 2013 http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/90207402/ TS her, jeg har disse. Anonymous poster hash: c1305...6d8
Gjest gjest17 Skrevet 3. august 2013 #10 Skrevet 3. august 2013 Var på ikea i dag. Fant ingen panner av teflon som fungerte på induksjon :/ De pannene jeg har svir seg veldig lett, og er av aluminium/stål. Tenker å prøve meg senere på hvit saus. Lav varme, røre hele tiden. Skal bruke gummivisp, ikke stål, for man skal vell egentlig bruke spesialvisp til hvit saus/grøt? Anonymous poster hash: c1305...6d8 Jeg har mange gryter i stål som jeg lager bla. bechamelsaus i, har ikke hatt noe problem med det. Så det funker fint med vanlig stålgryte også, men det er viktig å røre hele tiden. :-)
@Maja Skrevet 3. august 2013 #11 Skrevet 3. august 2013 Kjøpte ei gryte på Christiania. Ikkje peil kva type det er, men er vertfall svart/mørk inni. Har brukt den til å koke fløyte og å lage rømmegrøt uten problem vertfall... Er ein type som er rosa, grøn eller kvit utenpå - om du tilfeldigvis skal innom ein Christianiabutikk.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #12 Skrevet 3. august 2013 Kjøpte ei gryte på Christiania. Ikkje peil kva type det er, men er vertfall svart/mørk inni. Har brukt den til å koke fløyte og å lage rømmegrøt uten problem vertfall... Er ein type som er rosa, grøn eller kvit utenpå - om du tilfeldigvis skal innom ein Christianiabutikk. Hva kosta den? Har ikke så stort budsjett. Tenker rundt 500. Anonymous poster hash: c1305...6d8
ladyluna Skrevet 3. august 2013 #13 Skrevet 3. august 2013 Dynegrøt: http://www.melk.no/oppskrifter/frokost-kvelds/melkeretter-groter/dynegrot/ 1
@Maja Skrevet 4. august 2013 #14 Skrevet 4. august 2013 Hva kosta den? Har ikke så stort budsjett. Tenker rundt 500. Anonymous poster hash: c1305...6d8 Det var ein slik: http://www.cg.no/nettbutikk/merker/christiania_glasmagasin/plus/kjele_24cm_m/lokk-1.aspx Bare at min er ein litt anna størrelse
*Frida* Skrevet 4. august 2013 #15 Skrevet 4. august 2013 Me har ei 365+ IKEA-panne som er ok, ellers har me gryter i fiskars-serien. Dei er alle gode på induksjon, men det er lett å brenne om varmen er for høg - bruk tid og rør heile tida. Fiskars er i salg på Living, er ok i pris. Party-serien til Høyang-polaris er vel dei beste grytene eg har vore borti, dei har slipp-belegg inni.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå