Version 2.0 Skrevet 2. august 2013 #1 Skrevet 2. august 2013 Jeg er ikke særlig til suppespiser, men i det siste har jeg funnet ut at det er himla godt. Jeg har laget mye suppe idag, og den ble knallgod. Hvordan holder jeg den like god til imorgen? Er det bare å sette den i kjøleskapet med lokk over, eller bør den fryses, stå på kjøkkenbenken?
Wonderbitch Skrevet 2. august 2013 #2 Skrevet 2. august 2013 Det som er viktig med all mat er å avkjøle den fort. Bakteriene trives best når maten er lunken, så det er best å gjøre den tiden kortest mulig. Du kan for eksempel sette suppekjelen i oppvaskkummen, fyllt med kaldt vann. Og så sette kjelen inn i kjøleskapet når den er avkjølt. Ellers er ikke suppe det som er viktigst å passe på, men det er jo fint å ha gode rutiner på avkjøling av mat:-)
skruf Skrevet 2. august 2013 #4 Skrevet 2. august 2013 Jeg putter et lokk på kjelen og setter den i kjøleskapet når den er blitt kald. Når jeg skal varme opp suppe så tar jeg bare over i en mindre kasserolle og varmer opp akkurat det jeg skal spise (har ikke microovn..)
Version 2.0 Skrevet 2. august 2013 Forfatter #5 Skrevet 2. august 2013 Jeg kommer til å gjøre som deg da, Pomperipossa. takker for svar, begge to 1
Wonderbitch Skrevet 2. august 2013 #6 Skrevet 2. august 2013 Jeg kommer til å gjøre som deg da, Pomperipossa. takker for svar, begge to Hva slags suppe lagde du? Ble litt nysgjerrig :fnise (og sulten)
Version 2.0 Skrevet 2. august 2013 Forfatter #7 Skrevet 2. august 2013 Hva slags suppe lagde du? Ble litt nysgjerrig :fnise (og sulten) Kremet aspargessuppe med kyllingfilét, nudler, brokkoli og løk. Var fantastisk godt! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå