Lemming Skrevet 2. august 2013 #1 Del Skrevet 2. august 2013 Jeg og sambo ønsker å kjøpe huset vi nå leier. Men det dukker stadig opp ting jeg lurer på, og ikke alt er så lett å finne svar... I taksten er det krysset av for innvendig vedlikehold, utvendig vedlikehold og utførelsesstandard på vedlikehold på skalaen -3 -2 -1 0 1 2 3, der 0 er normalt vedlikeholdt. Hva regnes som normalt vedlikehold? Innvendig er det en del ting som jeg personlig mener burde vært gjort noe med, ting JEG regner for normalt vedlikehold... Men jeg vet jo ikke "hva som telles".. Eksempler: Gangen: Et vindu i er knust - har vært det i årevis Boden: Egentlig et soverom som vi bruker som bod, synlig misfarging av tapet etter en vannlekkasje på taket. (Skaden på taket er reparert, men tapetet på den ene veggen på boden ser IKKE bra ut) Badet: På skapet under vasken har den ene skapdøren falt av Badet nede: toalettsetet mangler det ene festet, så dosetet er løst Garasjen: på døra (altså ikke porten til bilen, men den vanlige døra ved siden av) er en hengsel ødelagt, så om vi åpner døra henger den skjevt og må "løftes" for å kunne lukkes Dette er bare noen eksempler, det finnes flere ting. Er ikke slike ting vanlig å utbedre etter hvert som de oppstår? Altså, jeg vet at mye av dette er bagateller, men jeg må likevel lure... Det er bagateller i alle rom, når er det mange nok ting til at man ikke lengre synes at et hus er "normalt vedlikeholdt" ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 3. august 2013 #2 Del Skrevet 3. august 2013 Normalt vedlikeholdt vil (i mine øyne) si at det du skisserer her er ting som har blitt fikset fortløpende når de har skjedd. Normalt vedlikehold vil vel generelt si at huset er i en grei forfatning, helt, rent og pent, men at det ikke er noe mer enn dette. Det er ikke noe man MÅ gjøre der ift sikkerhet/akutt vedlikehold, men det er nok en del som man vil måtte gjøre med for å få huset etter egen smak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lemming Skrevet 4. august 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 4. august 2013 Ja, ok, det høres jo logisk ut. At så lenge det ikke er noe som MÅ gjøres noe ned for at huset skal være funksjonelt, så regnes det for normalt vedlikehold. De fleste tingene man kan "pirke på" i huset her er jo i bunn og grunn kosmetiske. Forutenom det knuste vinduet i gangen og skapdøra på badet som har falt av. Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå