AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #1 Skrevet 2. august 2013 Jeg er veldig allergisk mot penicillin! Kan i værste fall dø av det. Iblant har jeg spist frossen laks, og dampet den, og jeg har noen ganger blitt dårlig. Da sier min mor at det er fordi det er penicillin i den ... Jeg føler jeg er mer allergisk og syk enn før, fordi det er så mye sprøytemiddel i frukt og grønsakene, og det er så mye rart sånn ellers ... Om et dyr blir sykt, gir de det penicillin, og da kan det plutselig komme penicillin i melken eller i kjøttet eller i egget. Det er utrolig ekkelt å tenke på ... Flere som har noen tanker om dette? Jeg skulle ønske vi kunne gå tilbake til ren og fri mat! Lykkelig mat! Anonymous poster hash: d50db...1bb
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #2 Skrevet 2. august 2013 Ikke gjør som morra di sier, ikke hør på hu! Er ikke pencillin i laks. Og dyr som får pencillin går ikke til konsum. Ekkelt å tenke på? Har ikke dyr like stor rett på å bli friske som mennesker? Så du mener at dyrene skal være syke lenge og ikke bli friske fordi det er ekkelt med pencillin? Lavmål! Dyr er verdt like mye som mennesker! Spis økologiske grønnsaker, de er ikke sprøytet. Og fisk fisken din i havet sjæl og slutt å spise oppdrettsfisk. Anonymous poster hash: bf4e3...2d4 6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #3 Skrevet 2. august 2013 Ikke gjør som morra di sier, ikke hør på hu! Er ikke pencillin i laks. Og dyr som får pencillin går ikke til konsum. Ekkelt å tenke på? Har ikke dyr like stor rett på å bli friske som mennesker? Så du mener at dyrene skal være syke lenge og ikke bli friske fordi det er ekkelt med pencillin? Lavmål! Dyr er verdt like mye som mennesker! Spis økologiske grønnsaker, de er ikke sprøytet. Og fisk fisken din i havet sjæl og slutt å spise oppdrettsfisk. Anonymous poster hash: bf4e3...2d4 Nei, det er ekkelt å tenke på hvordan de behandler dyr ... Jeg bryr meg veldig om du, tenk! Jeg kan ikke fiske, så hva slags fisk bør jeg kjøpe i butikken? Fersk eller frossen? Anonymous poster hash: d50db...1bb
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #4 Skrevet 3. august 2013 Ikke gjør som morra di sier, ikke hør på hu! Er ikke pencillin i laks. Og dyr som får pencillin går ikke til konsum. Ekkelt å tenke på? Har ikke dyr like stor rett på å bli friske som mennesker? Så du mener at dyrene skal være syke lenge og ikke bli friske fordi det er ekkelt med pencillin? Lavmål! Dyr er verdt like mye som mennesker! Spis økologiske grønnsaker, de er ikke sprøytet. Og fisk fisken din i havet sjæl og slutt å spise oppdrettsfisk. Anonymous poster hash: bf4e3...2d4 Dessverre hender det at dyr som får penicillin går til konsum.Anonymous poster hash: 156bc...ffc
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #5 Skrevet 3. august 2013 De gir kanskje ikke dyr penicillin, eksakt, men all oppdrettsfisk gies antibiotika i foret. En venter ikke til kyr, kylling, gris og laks blir syke men forer dem i stedet gjevntlig med medisiner slik at de ikke skal bli syke, da behandlingen av dem er såpass dårlig at de har nedsatt imunforsvar. Det er derfor (så godt som) alltid spor av medisiner i alt kjøtt du spiser. Trodde dette var almennkunnskap, jeg? Folk med allergier anbefales å holde seg unna akkurat oppdrettsfisk da denne inneholder både mye rusk og mye fett (som binder alt rusket). Økologiske dyr er fortsatt gjerne foret med antibiotika (medisiner påvirker ikke økologisk-merket fordi en jo må behandle syke dyr og det faktum at en behandler friske dyr gidder en ikke bry seg med). Så for å unngå dette bør du satse på lokalt, så du kan spørre bonden hva han har gitt dyret. Anonymous poster hash: 70bfe...d23 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #6 Skrevet 4. august 2013 Jeg er også allergisk for Penicilin, og hvis jeg har spist oppdrettslaks, som f.eks. Salma laks, blir jeg meget syk. Anonymous poster hash: a625f...0f1
navnet Skrevet 5. august 2013 #7 Skrevet 5. august 2013 Nei, det er ekkelt å tenke på hvordan de behandler dyr ... Jeg bryr meg veldig om du, tenk! Jeg kan ikke fiske, så hva slags fisk bør jeg kjøpe i butikken? Fersk eller frossen?Anonymous poster hash: d50db...1bb Du kan ikke fiske? Om du bor i Buskerud tilbyr jeg gratis kurs om du kjører å tar med en 6pak pils til meg det tror jeg blir en grådig fin tur. Fiske på 1-2-3 skaff en stang, kjøp billig på biltema, ha med ekstra kroker, en svær kniv som er skarp, og 4 plastposer. Det er det du trenger,! Finn en tilfeldig mann å be han vise deg en knute til å binde kroken på tråden. Kast kroken i havet, dra inn. Voila!!! Når det gjelder fisk i butikk så er fersk best. Om den er fersk da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå