Gå til innhold

Telenor: Om lynet tar kverken på modemet, koster det

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

... å få tilsendt et nytt et?

Jeg skulle gjerne sendt en mail og spurt Telenor selv, men de har den mest idiotiske kundesiden jeg har vært borti (bortsett ifra EA). Føler heller ike for å ringe de siden jeg synes det skulle være helt unødvendig å bruke penger på å ringe de, når de BURDE ha et kontaktskjema på siden deres. Synes jeg hvertfall.

Jeg har hørt om at det koster 1000.- for å få tilsendt et nytt modem, men vet ikke om det var Telenor som hadde den prisen eller et annet selskap.

Jeg vet at NextGenTel sendt et nytt gratis, evt hente selv.

Endret av -Leon-
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør på Facebooksiden deres? Går du til Elkjøp eller noe lignende må du i alle fall betale oppimot en tusenlapp. Tipper Telenor også tar betalt for det.

Skrevet

Lynnedslag? Hvilket lynnedslag?

Skrevet (endret)

De har et kontaktskjema. Og de har også facebook hvor du kan ta direkte kontakt med dem.

Selvfølgelig skal du betale for nytt modem hvis det slår ned hos deg. Alle vet vel at man bør ta ut strømmen hvis det lyner eller tordner? Du mener vel ikke at hvis tv'en din går fordi det slår ned hos deg så skal Samsung, hvis det er tv'en du da har, betale ny for deg? Det er ditt ansvar å faktisk passe på dette. Så akkurat her skjønner jeg faktisk ikke hva du klager over, beklager.

Derimot koster det ikke 1000 kr fra Telenor, det koster 399 kr + frakt på 99 kr for å få tilsendt nytt modem. Det står klart i vilkårene at Telenor ikke dekker hvis lyn og torden tar modemet.

Forøvrig sender Telenor nytt modem gratis hvis det går i stykker på en eller annen måte og feilen ikke er selvforskyldt. Men jeg vil nå si det at tar du ikke ut modemet når det lyner og tordner så er det faktisk din egen feil.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 2
Skrevet

Jeg måtte ikke betale noe.

Det er fordi du er lita og søt alternativt stor og farlig (stryk det som ikke passer)

AnonymBruker
Skrevet

Halv pris av full pris, pluss 99 kr i frakt.

Anonymous poster hash: b7ea7...89c
Gjest badeand1
Skrevet (endret)

De har et kontaktskjema. Og de har også facebook hvor du kan ta direkte kontakt med dem.

Selvfølgelig skal du betale for nytt modem hvis det slår ned hos deg. Alle vet vel at man bør ta ut strømmen hvis det lyner eller tordner? Du mener vel ikke at hvis tv'en din går fordi det slår ned hos deg så skal Samsung, hvis det er tv'en du da har, betale ny for deg? Det er ditt ansvar å faktisk passe på dette. Så akkurat her skjønner jeg faktisk ikke hva du klager over, beklager.

Derimot koster det ikke 1000 kr fra Telenor, det koster 399 kr + frakt på 99 kr for å få tilsendt nytt modem. Det står klart i vilkårene at Telenor ikke dekker hvis lyn og torden tar modemet.

Forøvrig sender Telenor nytt modem gratis hvis det går i stykker på en eller annen måte og feilen ikke er selvforskyldt. Men jeg vil nå si det at tar du ikke ut modemet når det lyner og tordner så er det faktisk din egen feil.

Kommer regningèn etter modemet da? Og jeg skjønner ikke hva du mener med at TS klager over modemet. Han stiller et helt normalt spørsmål.

Endret av Mortem
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer regningèn etter modemet da?

Ja. :)

Anonymous poster hash: b7ea7...89c

Skrevet (endret)

Jeg måtte ikke betale noe.

Da er du heldig, for det skal man i utgangspunktet betale for. Nå snakker jeg utelukkende om lyn og torden som gjør at modemet tar kvelden. Nå skal det sies, hvis de har bundet deg opp for et nytt år så kan det hende du får tilsendt nytt gratis, da får man det som en kampanje. Men du skal egentlig ikke få det gratis med mindre det er en meget god grunn for det (lyn og torden regnes ikke som en god grunn).

Endret av Yvonne
Skrevet

Kommer regningèn etter modemet da?

Det er helt riktig. Det kommer på vanlig faktura man får tilsendt (dvs hvis du betaler for bredbånd 16 så vil regningen være på 399 kr og eventuell linjeleie hvis man ikke har fasttelefon + pris for modem).

Skrevet

Og jeg skjønner ikke hva du mener med at TS klager over modemet. Han stiller et helt normalt spørsmål.

Det var mitt inntrykk, jeg beklager selvsagt hvis det er feil. :)

Skrevet (endret)

Så hjelp meg litt med å finne siden hvor jeg kan kontakte de. Jeg har ikke Facebook.

Nå lever forsatt modemet mitt, spm var bare noe jeg lurte på.

Og selvfølgelig kan jeg ta ut strømmen og alt. Men hva om jeg hører ett brøl og der gikk der døde modemet mitt? Ja, jeg kan sikkert følge bedre med hvordan været er ute, men når jeg sitter med pcen så er det ikke så ofte jeg faktisk ser ut vindue.

Jeg har en leieboer og derfor står modem på mer eller mindre hele tiden.

Uansett, ja jeg kan ta mine forhåndsregler med å forlenge livet til modemet mitt.

Men tilfeller hvor jeg ikke hadde noe som helst mulighet å reddet modemet så synes jeg det er surt å måtte betale et firsifret beløp.

Endret av -Leon-
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du ringer telenor og sier at modemet er ødelagt, drit i å nevn noe om tordenvær, du får et nytt gratis.

Anonymous poster hash: 61aad...e3d

• Liker 1
Skrevet (endret)

Så hjelp meg litt med å finne siden hvor jeg kan kontakte de. Jeg har ikke Facebook.

Nå lever forsatt modemet mitt, spm var bare noe jeg lurte på.

Og selvfølgelig kan jeg ta ut strømmen og alt. Men hva om jeg hører ett brøl og der gikk der døde modemet mitt? Ja, jeg kan sikkert følge bedre med hvordan været er ute, men når jeg sitter med pcen så er det ikke så ofte jeg faktisk ser ut vindue.

Jeg har en leieboer og derfor står modem på mer eller mindre hele tiden.

Uansett, ja jeg kan ta mine forhåndsregler med å forlenge livet til modemet mitt.

Men tilfeller hvor jeg ikke hadde noe som helst mulighet å reddet modemet så synes jeg det er surt å måtte betale et firsifret beløp.

Du vil aldri betale et firesifret beløp for et nytt modem, som sagt, du får det til halv pris, 399 kr + frakt (99 kr). Begynner det skikkelig å tordne så trekker ihvertfall jeg ut de viktigste ledningene. Men ja, man bør trekke ut, ihvertfall hvis det er rett over hodet på en.

Forøvrig finner du kontaktskjema ved å gå inn på Mine sider, eller kan du gå inn her og klage via epost. Trykk på "klage" og det står "send epost". Hvis du vil ringe er nummeret 05000.

Du ringer telenor og sier at modemet er ødelagt, drit i å nevn noe om tordenvær, du får et nytt gratis.

Det oppdager de ganske raskt da de krever at man leverer inn sitt gamle modem hvis man hevder at det ikke er noe galt med det, det vil si at det ikke er tatt av tordenvær. Og da får man regning i posten hvis det viser seg at det faktisk er tatt av tordenvær.

Endret av Yvonne
AnonymBruker
Skrevet

Det har de ikke oppdaget da jeg har sendt det inn. :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det har de ikke oppdaget da jeg har sendt det inn. :)

Da har du vært heldig, for det oppdages ganske ofte. ;) Så har det nok noe med at det er kundebehandlerens jobb å finne ut om det har røket eller ikke, og derfor blir heller ikke alle tatt.

Endret av Yvonne
Skrevet (endret)

Du vil aldri betale et firesifret beløp for et nytt modem, som sagt, du får det til halv pris, 399 kr + frakt (99 kr). Begynner det skikkelig å tordne så trekker ihvertfall jeg ut de viktigste ledningene. Men ja, man bør trekke ut, ihvertfall hvis det er rett over hodet på en.

Forøvrig finner du kontaktskjema ved å gå inn på Mine sider, eller kan du gå inn her og klage via epost. Trykk på "klage" og det står "send epost". Hvis du vil ringe er nummeret 05000.

Jeg var der inne, valgte teknisk og der kan man ikke velge epost. Men ser at på de andre alternativene så kan du velge epost. Så takk for hjelpen

Endret av -Leon-
  • 3 uker senere...
Skrevet

Det oppdager de ganske raskt da de krever at man leverer inn sitt gamle modem hvis man hevder at det ikke er noe galt med det, det vil si at det ikke er tatt av tordenvær. Og da får man regning i posten hvis det viser seg at det faktisk er tatt av tordenvær.

Feil. Jeg må betale 800 kr for et nytt modem nå.

Anonymous poster hash: d824b...f2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...