Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt usikker på hvordan jeg skal gå frem med dette. Men har altså bodd pi en sokkelleilighet i 2 år. Kontrakten sier at jeg skal betale et beløp i husleie og et beløp i strøm per måned. Har egen måler(trodde jeg) i leiligheten, og fikk beskjed om og lese av strømmen ca hver 3.måned. Har da fått enorme regninger i ettertid. Variert på mellom 2200-6000 i tillegg til det jeg har forskuddsbetalt. Syns drtte skurrer veldig, og begynte undersøke dette idag. Har ikke fått egen faktura, bare "lapper" i posten av huseier som forøvrig bor i hoveddel av huset.

Ringte strømselskapet idag, og de kunne ikke si noe spesifikt om regningene siden det står på huseier, men 2 kundebehandlere kunne bekrefte at det kun er registrert 1!!!! måler på denne adressen. Sjekket nå når jeg kom hjem, skrudde av ALT elekstrisk, lys, trakk ut alle kontakter, skrudde av varmekabler på badet osv, fortsatt går måleren!!

Er det faktisk sånn da at all strøm i hele huset går på min måler? Har jeg virkelig betalt dems strøm i 2 år? Hva gjør jeg videre nå?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ja, har har du blitt lurt av utleier, ta kontakt med advokat

Anonymous poster hash: 70c9a...251
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Huff. Har ingen råd. Håper du finner ut hva du kan gjøre og at utleier får seg en real smekk på pungen.

Anonymous poster hash: d9237...971
Skrevet

Kontakt advokat . Samme skjedde meg. For å si det sånn , var ikke meg som betalte til slutt.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Wow, at det tok deg 2 år for å bli skeptisk..

Anonymous poster hash: d9a56...020
  • Liker 1
Skrevet

Be om å få se samtlige fakturaer for det aktuelle tidsrommet.

Har ikke utleier de liggende, finnes de inne på utleiers brukerkonto hos strømleverandøren.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta strømmen

Anonymous poster hash: b0cb6...a45

AnonymBruker
Skrevet

Herregud! Er ikke måte på hva folk tillater seg av frekkheter! Kontakt advokat på flekken, la dem pokker ikke slippe unna med det!

Anonymous poster hash: d30b2...a75
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

bruk tiden godt og få oversikt, jeg ville fått oversikt over hvor mye du har betalt, fått regnet ut hvor mye du skulle ha betalt og så tilbakekrevd pengene, IKKE betal mer i husleie før du har fått klarhet. kontakt hjelp, advokat og leieboerforeningen. ta alt med huseier skriftlig, forhold deg saklig

Anonymous poster hash: 70c9a...251
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fyfaen, for en slu huseier!!!

Anonymous poster hash: f55bf...8b6
  • Liker 1
Skrevet

At det er registrert én måler på adressen betyr ikke at det finnes kun én måler på eiendommen.

Hverken strømleverandør eller e-verk har kontroll på undermålere.

Skrevet

Har nå funnet ut at det mest sannsynlig er to målere, men jeg har brukt i underkant av 30 000 kw siden jeg flyttet inn, men betalt nærmere 55 000 i ren strøm. Så skal undersøke dette nærmere over helgen. Aner ikke hvordan jeg skal angripe dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...