Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2004 #1 Skrevet 20. april 2004 Hei,jeg har en kjæreste som er lite sosial.Jeg synes det er litt trist,vi har nå vært sammen i 6 mnd og han har aldri vært på byen alene med kamerater,har aldri besøkt vennene sine.Jeg synes det blir vanskelig for meg også å være sosial,siden jeg vet at han sitter hjemme alene og venter på meg.Hadde han vært flink til å finne på ting sammen mede venner,hadde jeg ikke hatt dårlig samvittighet jeg... Hva skal jeg gjøre?Har prøvd å snakke med han om det,men er redd for å såre ham
Gjest Poirot Skrevet 20. april 2004 #2 Skrevet 20. april 2004 Alle mennesker trenger å kunne være seg selv og sammen med andre uten sin partner. Ellers vil man på sikt ha lite nytt å bringe inn i forholdet.
Gjest GreenSky Skrevet 20. april 2004 #3 Skrevet 20. april 2004 Han har jo valgt det selv, går jeg ut i fra, så da er han vel fornøyd med den tilværelsen. Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for at du er sosial, så lenge dere prioriterer deres "kjærestetid" sammen. :-)
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2004 #4 Skrevet 20. april 2004 Han har valgt det selv ja,men man kan da ikke leve sånn synes jeg.Han gjør jo ikke noe sosialt i det hele tatt,det samme hver dag,jobbe,komme hjem og spise middag så ser han på tv resten av kvelden.Det eneste han gjør er å besøke foreldra og broren.Jeg blir litt bekymret,og lurer på hvorfor han ikke har venner,om det er noe galt med han?
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2004 #5 Skrevet 20. april 2004 Folk har ulike sosiale behov! Så lenge han ikke savner noe og ikke har noe i mot at du har et sosialt liv, trenger du vel ikke å bekymre deg. Så lenge forholdet ellers er bra, selvfølgelig! 1
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2004 #6 Skrevet 20. april 2004 Forholdet er meget bra ja,men jeg ser på han at han blir kansje litt skuffet når jeg skal på byen sammen med vennene mine og han ikke er med.Det er det som er grunnen til at jeg får dårlig samvittighet.Det er jo vanlig at man har flere venner enn bare kjæresten sin?
Gjest Madam Felle Skrevet 20. april 2004 #7 Skrevet 20. april 2004 Så det du egentlig vil, er at han skal gjøre noe, sånn at du skal slippe å få dårlig samvittighet ovenfor han? Et forhold bygger på gjensidig respekt, og du må lære å akseptere han for den han er, og han må akspetere deg for den du er. Kanskje han får det sosiale han behøver i løpet av arbiedsdagen, og derfor ønsker å være bare alene eller sammen med deg når han kommer hjem. Snakk sammen, og forklar han hvordan du er, og la han få lov til det samme. Samtidig må dere bli enig i hvor mye tid dere skal være sammen med venner uten partneren også. For er det veldig ofte du ønsker å være sammen med dine venner uten han, forstår jeg godt at han blir skuffet. Men tid for seg selv har alle mennesker behov for, enten det er sammen med venner eller alene. 1
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2004 #8 Skrevet 20. april 2004 Helt enig med Madam Felle! Du må respektere hvordan hans sosiale behov er og hva som er hans valg! Du kan ikke forvente at han skal skaffe seg flere venner eller flere fritidsaktiviteter osv for at du skal slippe å ha dårlig samvittighet! Men dersom det er han som blir lei seg over at du går ut med venner osv, så har du selvfølgelig rett til å ta dette opp med han! Du kan jo også gjerne inkludere han i noen (ca halvparten kanskje?) av dine venner ut kvelder? Jeg og min kjære har begge venner som vi gjør ting med uten at den andre er med, men samtidig passer vi på å ta hverandre med på ting med venner ol også; vil vil jo bli kjent med hverandres venner osv! 1
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2004 #9 Skrevet 20. april 2004 Det er ikke ofte jeg er sammen med mine venner uten han heller,det er kanskje en gang i uka ikke mer...Jeg respekterer han seff,men jeg synes bare synd på han,vet ikke hvorfor!Jeg synes det er kjipt for han å leve så isolert som han gjør,det gjør meg ingenting å være sammen med ham og vennene mine samtidig,synes det er bare koselig.Skulle bare ønske han også hadde venner,som vi kanskje kunne besøkt sammen og finni på ting sammen.
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2004 #10 Skrevet 20. april 2004 Det er jo det jeg mener også,at det er bra å bli kjent med hverandres venner,men jeg har jo ikke hilst på hans venner,hvis han har det da!Han bare snakket om en,har ikke møte han heller!Vi gjør mye sammen nesten alt,men det blir bare med mine venner,tenker bare på han,at det kanskje hadde blitt kos å være sammen med hans venner oxo,så det ikke blir bare mine venner vi er ute sammen med
Gjest Madam Felle Skrevet 20. april 2004 #11 Skrevet 20. april 2004 Det du egentlig ønsker er at han blir likere deg selv, for da kan du føle deg bedre? Igjen så er det ikke han det er snakk om, men deg, og han må gjøre ting for at du skal føle deg bedre. Kanskje det er på tide at du aksepterer at ikke alle er lik deg, og at de kan være som de er og du kan være som du er. Min kjære digger motorsykler, og det er noe jeg ikke finner interessant i det hele tatt. Men det kunne ikke falle han inn å tvinge på meg en interesse jeg ikke har, bare for at han selv skulle føle seg bedre. Det er hans interesse, og vi aksepterer at vi ikke er like, og kommer aldri til å bli det heller. Du må finne ut om du vil ha en kjæreste som skal tilføre mange flere venner inn i livet ditt. Eller om du vil ha en kjæreste som er den han er, både på godt og ondt. 1
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2004 #12 Skrevet 20. april 2004 Det du egentlig ønsker er at han blir likere deg selv' date=' for da kan du føle deg bedre? Igjen så er det ikke han det er snakk om, men deg, og han må gjøre ting for at du skal føle deg bedre. Kanskje det er på tide at du aksepterer at ikke alle er lik deg, og at de kan være som de er og du kan være som du er..[/quote'] Ypperlig innlegg!! Min kjære og jeg har også svært ulike typer vennekrets og svært ulik måte å omgås dem på (jeg er mer kafeturer i hverdagen og han er mer hytteturer som varer mer enn ei helg sjeldere) Derfor omgås vi og jeg mine venner på mitt vis og vi og han omgår hans venner på hans vis! Det er ikke slik at det aldri skjer at vi har dårlig samvittighet overfor den andre, men vi har det bra og det fungerer!
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2004 #13 Skrevet 20. april 2004 Jeg skjønner hva du mener,mener tror ikke du har skjønt poenget mitt,for du bare sier at det handler om meg.Det gjør IKKE det!Jeg elsker han for den han er og det vet han og,men jeg har bare lyst til å vite om han alltid har vært sånn,siden jeg snakket med en som kjenner han,og det han sa til meg var at han(kjæresten min) dreit i vennene sine etter at han ble sammen med meg,at han bare vil være sammen med meg!Jeg har dårlig samvittighet fordi de kanskje tror at det min feil!
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2004 #14 Skrevet 20. april 2004 jeg snakket med en som kjenner han' date='og det han sa til meg var at han(kjæresten min) dreit i vennene sine etter at han ble sammen med meg,at han bare vil være sammen med meg!Jeg har dårlig samvittighet fordi de kanskje tror at det min feil![/quote'] - det kan hende at kameraten bare var sjalu - det betyr at han har venner som han kan være sammen med om han ønsker - dette er noe som for mange skjer tidlig i et forhold og gir seg etter litt tid (dere har jo ikke vært sammen så lenge ennå) Du kan uansett ikke tvinge ham til å omgås andre mennesker! Gå ut og ha det gøy med dine og la ham selv finne ut at han ønsker å være sammen med vennene sine igjen! Det går nok så bra, skal du se!
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2004 #15 Skrevet 20. april 2004 ar bestemt meg fro det nå,jeg skal gå ut og ha det gøy med mine venner,og som regel er han oxo med,så den dagen han får lyst til å finne på noe med vennene hans får han gjør det,med eller uten meg.
Gjest Madam Felle Skrevet 20. april 2004 #16 Skrevet 20. april 2004 Jeg skjønner hva du mener' date='mener tror ikke du har skjønt poenget mitt,for du bare sier at det handler om meg.Det gjør IKKE det!Jeg elsker han for den han er og det vet han og,men jeg har bare lyst til å vite om han alltid har vært sånn,siden jeg snakket med en som kjenner han,og det han sa til meg var at han(kjæresten min) dreit i vennene sine etter at han ble sammen med meg,at han bare vil være sammen med meg!Jeg har dårlig samvittighet fordi de kanskje tror at det min feil![/quote'] Neste gang må lære deg til å ta med slike opplysninger, for beklager men jeg er ikke tankeleser.
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2004 #17 Skrevet 20. april 2004 ar den dagen han får lyst til å finne på noe med vennene hans får han gjør det' date='med eller uten meg.[/quote'] Dersom han har lyst til å være med deg bestandig, kan det jo være enklere om du foreslår at dere skal gjøre noe med vennenene hans sammen!
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2004 #18 Skrevet 20. april 2004 Har heller ikke sagt at du var tankeleser madam felle,alle gjør feil,jeg har glemt å ta det med og skjønner at folk kan misforstå,men du trenger ikke å svare på den måten uansett! Til gjest,jeg har sagt det til han at det er helt greit for meg å finne på ting sammen med kameratene hans,og han får si ifra den dagen han vil det!
Gjest gjest2 Skrevet 20. april 2004 #19 Skrevet 20. april 2004 Jeg ble for ett år siden ca sammen med min kjære. Før denne tiden var jeg samboer i en årrekker med en annen mann. Da dette er en by der jeg er tilflyttet, ble det naturlig at jeg og min x for det meste var sammen med hans famile og hans venner.. Da bruddet var et faktum har jeg følt det naturlig å trekke meg litt unna "min x's familie og hans gamle venner". Dette har medført at jeg i dag ikke har så mange omgangsvenner i byen lenger. Min nye kjæreste er også født og oppvokst her. Naturlig nok har han da mange venner som han omgåes.. Sitter ofte hjemme mens han er hos kompiser, eller på byen med dem. Men det må nå bare bli sånn.. Vet han har dårlig samvittighet for at han bruker tid sammen med dem, samt på ekstrajobbing, og at tiden med meg ikke blir det han tror kansje jeg forventer. OK skal innrømme at noen ganger er jeg skuffet over at jeg får sisteprioritetet slik at vi kansje bare kan treffes 2 eller 3 ganger i løpet av en uke. Men jeg kan da ikke trylle frem venner.. Har ett par gode venninner som jeg treffer jevnlig og går på byen med en gang i blant. Den dagen dette blir et problem for meg tar jeg det opp med min kjære.. Og det tror jeg at din kjære også gjør hvis det plager ham.. Sier han ikke noe må du jo gå ut fra at det er ok for ham.. Lykke til uansett.. Nå har nå jeg ofte sagt at jeg er født med dårlig samvittighet.. Kansje dette er tilfelle for deg også..
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2004 #20 Skrevet 20. april 2004 Jeg ble for ett år siden ca sammen med min kjære. Før denne tiden var jeg samboer i en årrekker med en annen mann. Da dette er en by der jeg er tilflyttet, ble det naturlig at jeg og min x for det meste var sammen med hans famile og hans venner.. Da bruddet var et faktum har jeg følt det naturlig å trekke meg litt unna "min x's familie og hans gamle venner". Dette har medført at jeg i dag ikke har så mange omgangsvenner i byen lenger. Min nye kjæreste er også født og oppvokst her. Naturlig nok har han da mange venner som han omgåes.. Sitter ofte hjemme mens han er hos kompiser, eller på byen med dem. Men det må nå bare bli sånn.. Vet han har dårlig samvittighet for at han bruker tid sammen med dem, samt på ekstrajobbing, og at tiden med meg ikke blir det han tror kansje jeg forventer. OK skal innrømme at noen ganger er jeg skuffet over at jeg får sisteprioritetet slik at vi kansje bare kan treffes 2 eller 3 ganger i løpet av en uke. Men jeg kan da ikke trylle frem venner.. Har ett par gode venninner som jeg treffer jevnlig og går på byen med en gang i blant. Den dagen dette blir et problem for meg tar jeg det opp med min kjære.. Og det tror jeg at din kjære også gjør hvis det plager ham.. Sier han ikke noe må du jo gå ut fra at det er ok for ham.. Lykke til uansett.. Nå har nå jeg ofte sagt at jeg er født med dårlig samvittighet.. Kansje dette er tilfelle for deg også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå