Gå til innhold

Vi er så ulike, men det er bare meg det plager

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vert sammen med min kjæreste i 1,5 år nå, og har jevnt over hatt det ganske fint. Når vi er sammen, har vi det alltid gøy. Men det er noen forskjeller i personlighetene våres som er store.

Selv ønsker jeg å dele mange tanker. Alt mellom himmel og jord. Av person er jeg ganske tankefull og filosoferende. Jeg liker å kjenne på følelser, og er ganske følsom. Men han derimot, vil bare sitte å lytte. Han sier at jeg skal spørre, og jeg skal få svar. Men svarene er korte, og det blir som et avhør. Jeg har sagt at jeg ikke liker å grave, men han syns det er greit, så lenge han slipper å snakke løst. Å få tanker fra han om fremtiden, er ikke mulig. Kanskje kommer han med et flåsete ordtak, og flirer det bort. Han virker følelsesløs, og jeg kunne med nesten 100% sikkerhet, si at han ikke hadde reagert noe særlig om jeg hadde gjort det slutt. Jeg skjønner ikke hvordan det går an å være så enkel. Er jeg virkelig nedfor en dag, er han ikke der for meg. Og det gjør ting vanskelig. Det gjør at jeg mister han på sikt. Jeg har prøvd å få frem dette, men han skjønner ikke/vil ikke skjønne.

Et annet eksempel: Han reiser en del gjennom jobb, men han har mye fritid i turene, og opplever litt av hvert. Han kontakter meg nesten aldri i løpet av tiden, og forteller ikke noe når han er hjemme. :klo: Er det jeg som er ute og reiser, er jeg full av opplevelser, og kunne snakket i timevis (gjør selvsagt ikke det, bare for å få frem et poeng).

Hva gjør jeg, har vi(jeg) et problem?

Anonymous poster hash: 28ed7...421
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Margaritha
Skrevet

Hvorfor er du sammen med denne mannen????

Det finnes menn der ute som kan og vil snakke og fortelle, som kontakter deg med glede når de er avgårde.

Og det at du tror han ikke ville løftet et øyelokk om du hadde dumpet han???? Ønsker du ikke en mann som bryr seg så mye at han hadde vært fra seg over å miste deg?

Du sier dere har det gøy- det skjønner jeg ingenting av---- hvordan ha det gøy med en person man ikke kan snakke med, og som driter i om han er sammen med deg eller ikke?

Gjest Eric of Hlathir
Skrevet

Ja. Dere har et problem.

• Liker 3
Gjest Heartbeat
Skrevet

For en fyr!

Vi snakker sammen om alle mine og hans opplevelser i løpet av dagen, snakker og diskuterer i det uendelige :fnise:

Nei, skift kjæreste du

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Heh. Mon tro om folk forstår hvem dette innlegget handler om.

Anonymous poster hash: 80a28...10e
AnonymBruker
Skrevet

Skulle det dog vise seg at jeg tar feil om vedrørende dette handler om, så kan jeg vel også ligge til noe.

TS, har dere et forhold og vært sammen i 1.5 år..? Da kjenner du vel han ikke så godt som du kanskje tror da eventuelt, om dere ikke snakker noe særlig om diverse happenings og hvordan dagene går.

Og utover det, som jeg alltid har sagt, det funker relativt jævlig dårlig å ri på to hester samtidig.

Om det kanskje er der problemet i forholdet deres ligger?

AnonymBruker
Skrevet

Eller så kan det jo være en smule forskjellig perspektiv på hva et "forhold" er.

Noe som helt klart ville ha bunnet seg i for ulike personligheter ja.
Og er dét tilfelle, er det uten tvil like greit å bare ligge ballen død med en gang.

Det hadde aldri holdt over natten en gang da.

AnonymBruker
Skrevet

Heh. Mon tro om folk forstår hvem dette innlegget handler om.

??

AnonymBruker
Skrevet

??

?

AnonymBruker
Skrevet

??

Hvem mener du det handler om AB?

AnonymBruker
Skrevet

Skulle det dog vise seg at jeg tar feil om vedrørende dette handler om, så kan jeg vel også ligge til noe.

TS, har dere et forhold og vært sammen i 1.5 år..? Da kjenner du vel han ikke så godt som du kanskje tror da eventuelt, om dere ikke snakker noe særlig om diverse happenings og hvordan dagene går.

Og utover det, som jeg alltid har sagt, det funker relativt jævlig dårlig å ri på to hester samtidig.

Om det kanskje er der problemet i forholdet deres ligger?

Det er akkurat det, jeg kjenner han ikke, eller så er han bare så "enkel". Noe jeg har vanskeligheter med å skjønne.

AnonymBruker
Skrevet

Hvem mener du det handler om AB? Anonymous poster hash: 28ed7...421

Paranoid?

Ts, det er hyggelig å høre at du har forventniger, og forståelig at du blir usikker på om dere kanskje har problemer i blant når dem ikke blir møtt, slik en ofte gjør og som en sitter litt pris på. Og ofte de tingene du nevner i HI også, men du burde jo ikke tro du var den eneste med forventninger da.

Da blir man usikker. Og da er det et problem.

AnonymBruker
Skrevet

Det er akkurat det, jeg kjenner han ikke, eller så er han bare så "enkel". Noe jeg har vanskeligheter med å skjønne.

Vet du ? ......... :kvalm:

AnonymBruker
Skrevet

Paranoid?

Ts, det er hyggelig å høre at du har forventniger, og forståelig at du blir usikker på om dere kanskje har problemer i blant når dem ikke blir møtt, slik en ofte gjør og som en sitter litt pris på. Og ofte de tingene du nevner i HI også, men du burde jo ikke tro du var den eneste med forventninger da.

Da blir man usikker. Og da er det et problem.

Forventninger, ja jeg vil tro de fleste har det når dem går inn i forhold. Noen større enn andre. Ellers skjønte jeg ikke så mye av innlegget ditt?

AnonymBruker
Skrevet

Forventninger, ja jeg vil tro de fleste har det når dem går inn i forhold. Noen større enn andre. Ellers skjønte jeg ikke så mye av innlegget ditt? Anonymous poster hash: 28ed7...421

At forventninger går begge veier.

Skrevet

Jeg var sammen med en sånn, og det er det svarteste kapitellet i livet mitt. Det tok nesten knekken på meg, og jeg kan love deg at det ikke blir bedre. Noen er bare så enkle, og da passer de bedre sammen med andre enkle mennesker.

Hvis dette er et savn hos deg etter bare 1,5 år sammen, kommer det til å bli et enda større savn etter hvert. Tro meg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var sammen med en sånn, og det er det svarteste kapitellet i livet mitt. Det tok nesten knekken på meg, og jeg kan love deg at det ikke blir bedre. Noen er bare så enkle, og da passer de bedre sammen med andre enkle mennesker.

Hvis dette er et savn hos deg etter bare 1,5 år sammen, kommer det til å bli et enda større savn etter hvert. Tro meg.

"Enkle" ? Bare fordi noen av oss ikke gidder å snakke høl i huet på andre og er overfølsom, så gjør det oss ikke "enkle".

Anonymous poster hash: 38d0c...79d

Skrevet

"Enkle" ? Bare fordi noen av oss ikke gidder å snakke høl i huet på andre og er overfølsom, så gjør det oss ikke "enkle".

Anonymous poster hash: 38d0c...79d

Vel, når det eneste man evner å snakke om er været eller jobben sin, er man enkel. Når man i tillegg gir en lang faen i å ta ansvar for forholdet man er en del av, er man enkel.

AnonymBruker
Skrevet

Vel, når det eneste man evner å snakke om er været eller jobben sin, er man enkel. Når man i tillegg gir en lang faen i å ta ansvar for forholdet man er en del av, er man enkel.

Mener du jeg burde ha gitt en større (eller mindre) faen i forholdet som er her på KG ?

Da har du misforstått mye, åpenbart nok. Men jeg anser ikke disse skriveriene mye som forhold dessverre. Derfor anser jeg heller ingenting startet og således lite som kan bli ødelagt.

Man kan ikke miste noe man ikke har. ;)

Skrevet

Mener du jeg burde ha gitt en større (eller mindre) faen i forholdet som er her på KG ?

Da har du misforstått mye, åpenbart nok. Men jeg anser ikke disse skriveriene mye som forhold dessverre. Derfor anser jeg heller ingenting startet og således lite som kan bli ødelagt.

Man kan ikke miste noe man ikke har. ;)

Hva babler du om?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...