Gå til innhold

"Jeg likte "..." av "...", kan noen anbefale en lignende bok?"-tråd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg tenkte at det passet å starte en tråd der alle som har lest en bok de likte veldig godt og ønsker å bli tipset om bøker som ligner på denne, eller forfattere innenfor samme stil/sjanger, kan skrive.

For eksempel "Hvilke bøker kan passe for meg når jeg har lest Snømannen av Jo Nesbø, og likte den godt?" eller "Jeg synes Drømmehjerte av Cecilia Samartin var kjempefin, hvilke forfattere minner om henne?"

Hensikten var at alle kan spørre og alle kan svare, så blir slike spørsmål "samlet" et sted og lette å finne igjen:)

Anonymous poster hash: 69fd1...813
  • Liker 1
Skrevet

Da begynner jeg:) liker godt bøker av Cecilia Samartin, noen lignende forfattere?:)

Skrevet

Da begynner jeg:) liker godt bøker av Cecilia Samartin, noen lignende forfattere? :)

Jeg syns de første bøkene til Isabel Allende har noe av den samme magien i seg.

:heks:

• Liker 2
Skrevet

Hvis du liker bøkene til Samartin tror jeg CeeCee Honeycutts reddende engler kan falle i smak :)

• Liker 1
Skrevet

Hvis du liker bøkene til Samartin tror jeg CeeCee Honeycutts reddende engler kan falle i smak :)

CeeCee Honeycutt er en så nydelig bok!

Skrevet

Da begynner jeg:) liker godt bøker av Cecilia Samartin, noen lignende forfattere? :)

Victoria Hislop kanskje? Jeg likte i hvertfall veldig godt boken "Øya".

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil være med på denne tråden selv om jeg ikke har noe spørsmål akkurat i øyeblikket :jepp:

Skrevet

Øya har jeg lest, og skal ta å se etter den andre boken:)

Akkurat n har jeg begynt på Indias datter, den virker utrolig bra!

• 2 år senere...
Skrevet

Ser denne tråden er litt gammel, men håper dere eller andre vil være med å fortsette aktiviteten! 

Selv har jeg lest mye fra Victoria Hislop (Øya, Tråden og Hjemkomsten) og liker hennes skrivestil veldig godt. Er også veldig fan av Lars Kepler, Jo Nesbø og tidligere Dan Brown og Stieg Larsson, så spennet er stort! :fnise: En av mine gamle favoritter som har blitt lest flere ganger er Drageløperen av Khaled Hosseini. Jeg har ikke sett filmen da og sånn skal det forbli =) Jeg startet på en av hans andre bøker, Tusen strålende soler, men den funket ikke helt for meg ... 

Har du et godt boktips til meg eller vet du om noen gode forfattere som ligner på noen av de jeg nevner over? Ønsker meg spennende lesestoff! :nigo:

Skrevet

Bare dytter bittelitt på denne i veldig spenning :)

Skrevet
Den 7.1.2016 at 10.29, daisy_dee skrev:

Ser denne tråden er litt gammel, men håper dere eller andre vil være med å fortsette aktiviteten! 

Selv har jeg lest mye fra Victoria Hislop (Øya, Tråden og Hjemkomsten) og liker hennes skrivestil veldig godt. Er også veldig fan av Lars Kepler, Jo Nesbø og tidligere Dan Brown og Stieg Larsson, så spennet er stort! :fnise: En av mine gamle favoritter som har blitt lest flere ganger er Drageløperen av Khaled Hosseini. Jeg har ikke sett filmen da og sånn skal det forbli =) Jeg startet på en av hans andre bøker, Tusen strålende soler, men den funket ikke helt for meg ... 

Har du et godt boktips til meg eller vet du om noen gode forfattere som ligner på noen av de jeg nevner over? Ønsker meg spennende lesestoff! :nigo:

Hvis fanatasy ikke er helt feil, så skriver Jim Butcher gode fantasy/krim-romaner i serien "The Dresden Files". Minnet meg mye om Harry Hole i stilen, egentlig. Ikke så tunge bøker. Starter noe svakt i "Storm Fronts", men derfra går det bare oppover. Går stort sett i ett fra start til slutt, uten pustepauser. Gode bøker.

Knut Nærums krimparodier er også gode. Døde menn går på ski og Busemannen spesielt. Madonnagåten også egentlig. Meget lettleste. Elsket dem.

Gert Nygårdshaugs Mengele Zoo har du antagelig lest, utifra lista av dem likte, men skriver den opp likevel.

Ellers er jeg litt usikker. Mener jeg leste Henri Charrieres Papillon på samme tiden jeg leste Stieg Larsson og noe av Nesbø. Tror den var god, men husker den for dårlig til å kunne stå som garantist.

• 3 uker senere...
Skrevet
Den 7.1.2016 at 10.29, daisy_dee skrev:

Hvis du liker Hislop, tror jeg også du vil like Sarah Jio, Cecilia Samartin og Sarah Karl.

• 1 måned senere...
Skrevet

Løfter denne tråden igjen. 

Jeg likte Shades of Grey av Jasper Fforde, kan noen anbefale en lignende bok?

Skrevet
Den 7. januar 2016 at 10.29, daisy_dee skrev:

Lucinda Riley, Katherine Webb, Kate Morton, Tatiana de Rosnay, og kanskje litt på sida, men en av mine favoritter er Daniel Glattauers bøker om Emmi og Leo: Mot nordavinden og Den syvende bølgen. Håper det smaker 😬

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...