Gå til innhold

3 kilometer med løping

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor lang tid bør man bruke?

og hvor lang tid bruker du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca femten minutter bruker jeg. Kunne nok løpt litt raskere om jeg bare skulle løpt de tre kilometerne.

AnonymBruker
Skrevet

Bør bruke? Det kommer jo veldig an på om du er en overvektig person som nettopp har begynt eller en toppidrettsutøver.

Jeg har egentlig aldri testet skikkelig, men regner med at jeg nå ville brukt mellom 16 og 17 min. Det er fortsatt litt for langt for meg til at jeg klarer å presse skikkelig selv om jeg fint løper over en mil.

Anonymous poster hash: 2761e...5a2

Skrevet (endret)

Ja, alt er relativt. Kommer jo ann på om man er i form og ikke i form og sånn også. Jeg klarte å presse meg ned til 16 minutter, men vet jeg har mer å gå på. Lenge siden jeg har løpt sist, så er ganske stiv og sånn. Har nå løpt noen dager på rad og ser fremgang allerde, men som sagt.. kondis, muskel og stive knær er der!

Ser lissom for meg at det skal gå ann å løpe ca 4 minutter pr kilometer for en normal sprek person (som ikke jeg er enda, men snart:P). Det vil jo si 12 minutter. Da bør jo 13-14 minutter absolutt være innen rekkevidde.

Så ja.. er på ca 16 nå. Gleder meg til fremgangen :)

Endret av spørsmålstegnet
AnonymBruker
Skrevet

Nå fikk jeg plutselig lyst til å ta en Cooper-test! :-D

Anonymous poster hash: 2761e...5a2

AnonymBruker
Skrevet

Ni blank sist gang jeg sjekka.

Sikkert litt mer nå, har ikke løpt like mye som jeg pleier i det siste, men regner med det ikke er helt forjævlig heller. Sikkert rundt elleve.

Anonymous poster hash: 46f37...226
Skrevet

Vi blir testet jevnlig på 3000 meter i forsvaret. Der er det jo for det meste folk i relativt god form, men gutta pleier å ligge på mellom 11 og 13 en plass, vi jentene ligger en plass mellom 13 og 15. Selv er jeg på 14.

Kravet for bestått for gutta er 14 minutter og 15 minutter for jentene. Dette er veldig overkommelig dersom du er i ok form! :)

Skrevet

Løper 3 km på ca 20 minutt med 2 % stigning på mølla. Har ikkje trent løping så lenge, så det er nok ikkje supert men synest sjølv det er heilt ok. Kor fort du bør klare det kjem jo ann på kva du trener for, og kva utgangspunkt du har.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg løper 3 km på mellom 20-22 minutter med 2.5 % helling, men jeg veier 100 kg (dvs 30 kg overvektig) ;)

Anonymous poster hash: 28925...53c
AnonymBruker
Skrevet

Hjelper løping på stiv kropp? Har stiv nakke

Anonymous poster hash: 70e6c...b70
Skrevet (endret)

Min erfaring er at å springe på mølle er mye tyngre enn å springe ute på flat mark. Mulig det er psykisk, men på mølle føler jeg at jeg springer mye fortere enn jeg egentlig gjør. Jeg sprang en del på mølle før, men nå springer jeg kun ute. Kommer aldri til å gå tilbake til mølla, men det er vel en smakssak.

Kan forresten også nevne at min far på godt og vel 50 år løper 3km på 12:30. Han har 5-6 kg for mye på kroppen.

Endret av Taipan
  • Liker 1
Skrevet

Sikkert litt mer nå, har ikke løpt like mye som jeg pleier i det siste, men regner med det ikke er helt forjævlig heller. Sikkert rundt elleve.

Bruker du tre minutter på kilometeren? Det er styggfort.

AnonymBruker
Skrevet

tumblr_inline_mkcq3rOE3s1qz4rgp.gif

Anonymous poster hash: 540f9...341

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...