Antfel Skrevet 2. august 2013 #1 Skrevet 2. august 2013 Hei! Jeg er en jente i tenårene som er ekstremt glad i katter og spesielt de vi hadde. Vi hadde to katter og de var helt fantastiske, vi hadde ett kjempetett bånd. De hjalp meg gjennom vanskelige tider og gjorde hverdagen mye bedre, minuset var at de røytet mye... Men så plutselig døde de 6 år gamle av blodpropp bare en måned i mellom! Dette skjedde i mai og juni, og jeg har så lyst på to nye katter. Er så stille uten dyr i huset, så nå overtaler jeg foreldrene mine til nye katter til høsten eller vinteren. Men de sier bare at de ikke har lyst. Tok selv ansvar for kattene når jeg hadde de, vi bor på landet også... Og har så lyst på en ny venn som er der for meg hele tiden, og mye mer... Lærte faktisk de gamle kattene mine triks også! Men problemet er at foreldrene mine ikke forstår... Vet dere hvordan jeg skal overtale de?
Aurora M. Skrevet 2. august 2013 #2 Skrevet 2. august 2013 Jeg synes ikke du skal overtale de jeg. Du er i tenårene og den dagen kommer snart at du skal flytte hjemmefra for å studere/jobbe. Og hvem skal da ta vare på pus? Det er uhyre vanskelig å finne en bolig for deg der du får lov til å ha katt. Og foreldrene dine sier allerede nå at de ikke vil ha katt.. De ønsker kanskje friheten til å reise osv når ungene har forlatt redet, uten å være bundet av noe, og det er fullt forståelig! En katt kan fort bli 20 år gammel, så her må en holde hodet kaldt og tenke langt fram i tid. Videre forandrer livet seg fort i den alderen du er i nå. Før du vet ordet av det er du fullt opptatt med nye venner, kjæreste og andre interesser. Jeg forstår at ønsket kjennes veldig sterkt akkurat nå, men jeg vil likevel sterkt anbefale deg å vente. Å elske dyr kan iblant også bety å ikke anskaffe seg noen. Når du har flyttet hjemmefra og fått ditt eget, kan du vurdere om behovet og muligheten er der. Da kan du gi en katt et godt og langt liv sammen med deg slik den fortjener. I mellomtiden anbefaler jeg deg å ta en titt på Dyrebeskyttelsen eller Kattens Vern sine sider, samt snakke med foreldrene dine om de kan vurdere muligheten for å være fosterhjem en periode. På den måten får du bruke de ressursene du har overfor en katt som virkelig trenger det. Til gjengjeld får du masse kos, glede og takknemlighet uten å være bundet i mange år fremover. Lykke til! 5
Gjest HappyWaffle Skrevet 5. august 2013 #3 Skrevet 5. august 2013 prøv deg som fosterhjem for katt da har du katten frem til den har et annet hjem VELDIG mange som har behov for det nå. du vil så klart savne de når de drar, men tenk så mange hjemløse og misshandlede katter du kan hjelpe
AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #4 Skrevet 5. august 2013 Bra alternativ til katt: Anonymous poster hash: e10ac...93c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå