Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2004 #1 Del Skrevet 20. april 2004 Det bor rett å slett sølvkre på soverommet vårt.(de kom for en ukes tid siden) De bor i bor bak trefliisene tror jeg, for nå jeg skrur på lyset ser jeg noen som forsvinner inn der med ålende ekle bevegelser. :cry: Det er en til to i sengen hver kveld, som drepes. Jeg klarer ikke lenger å sove i min egen seng! Sov på sofaen i natt. For det værste med de er at de kommer frem da vi slår av lyset. De er kun nattaktive. Dette er rene marerittet, skrekkfilmen for meg. Har lest at de kommer av at det er for høy fuktighet i rommet, og vi har jo soverom i kjelleren så det kan nok stemme. Hva skal jeg gjøre? Det er ikke mange nok til at vi trenger en skadedyrbeskjemper men.. Det MÅ vel være noe annet man kan gjøre for å bli kvitt de småjævlene? Her er en link til bilde av dem, scroll litt ned på siden: http://www.helsenytt.no/artikler/skadeinsekter_bk.htm og en til: http://www.anticimex.no/default.asp?objectid=3217 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minniepus Skrevet 20. april 2004 #2 Del Skrevet 20. april 2004 Har hørt de må sprøytes/ gasses av proffe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarone Skrevet 20. april 2004 #3 Del Skrevet 20. april 2004 Det finnes små bokser med ting som skal drepe dem. De er bare å sette på gulvet der hvor det er sølvkre. Kanskje ikke i senga da... Vet ikke hvor du får kjøpt det, fordi vi fikk våre av SiO. Sambo hadde det på badet sitt før vi flyttet sammen. Ekle saker, ante ikke at det var mulig å få det på soverommet! :o Soverommet deres høres ikke sunt ut! Amarone Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 20. april 2004 #4 Del Skrevet 20. april 2004 Sølvkre er ikke farlige i seg selv. Vi har dem på badet (fukt) og jeg liker dem slett ikke. Men unngår i det minste å se dem fordi jeg insisterer på å ha på lyset dagnet rundt. De kommer pga fukt, og hadde jeg hatt de på soverommet ville jeg ha fått målt fuktigheten der. Et soverom skal være et 'tørt' rom, og har dere sølvkre er nok ikke rommet særlig sovevennlig. Dere trenger mao ikke bare å bli kvitt sølvkreene, dere må kvitte dere med fukta og. Kanskje grave og drenere på nytt, kanskje er det nok med en skikkelig uttørking ved hjelp av svære vifter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 20. april 2004 #5 Del Skrevet 20. april 2004 I artikkelen du la med fra helsenytt står det mange tips om hva du skal gjøre, men det har du vel kanskje allerede lest? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nigella Skrevet 21. april 2004 #6 Del Skrevet 21. april 2004 Du får kjøpt pulver som støs der de ferdes, det er beregnet på maur også. Jeg fikk tak i på Felleskjøpet ifjor. Det heter "Baryton" eller noe som ligner. Husker ikke helt navnet. Ble ikke helt kvitt dem fra kjelleren, men det er veldig få i forhold til før. Må nok renovere og bli kvitt all fukt for å ta knekken på alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2004 #7 Del Skrevet 23. april 2004 Tusen takk for svarene deres! Har satt på en stoor varmevifte som står å durer på tredje dagen nå. Skal kjøpe spray eller pulver mot de i dag. Det gikk to dager uten at vi så noen, men i går kveld var det en i senga igjen.. :evil: Håper de forsvinner helt snart. Hvordan får man målt fuktigheten der egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 23. april 2004 #8 Del Skrevet 23. april 2004 Tja.. ved vannskade i kjelleren hos oss kom det taktstmenn og målte med apparatene sine. Men hvor de var fra (firma etc), det vet jeg ikke, jeg var så lita da. Bare vær obs på at enkelte apparater ikke slår ut på betong. Hos oss var det så mye vann at det plaska under parketten (brudd på stoppere i avløpssystemet under spyling av kommunen - vannsøylen sto nok til værs kan jeg tenke meg ), men fuktmålerne slo ikke ut pga at det var betong under. Men dette er mange år siden! Apparatene er nok utbedret siden den gang. Så ring et firma som driver med taksering? Spør venner og familie om de har noen de kan anbefale Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 23. april 2004 #9 Del Skrevet 23. april 2004 Vi kjøpte KIRK strøpulver i en Jernia-butikk. Mot sølvrke og andre ekle små kryp. Men å ha de på soverommet? :o Det hadde ikke jeg heller klart, og det må nok mer enn strøpulver til på sikt. Leier dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2004 #10 Del Skrevet 23. april 2004 Nei, vi leier ikke, men vi har soverom i et rom i kjelleren.. Bare lurte på en ting til. Den vifta som står å blåser der nede nå, den kommer det varm luft ut av, er det slik det skal gjøres? Det er sikkert over 30 grader der nede nå. Synes nemlig at lufta virket så fuktig, kjennes litt klamt ut der nå etter at jeg satt på den. Er livredd for å gjøre det værre enn det er. Men det stod jo at jeg skulle varme opp rommet så.. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 23. april 2004 #11 Del Skrevet 23. april 2004 Ikke varme opp. Tørke ut. Dvs varme og utlufting. I tillegg til en varmevifte trenger du nok en vifte som suger den fuktige lufta ut. Mulig det er nok med åpne vinduer, det vet jeg ingenting om. Forhør deg hos et firma som kan slike ting, samt et firma som driver med skadedyrbekjempelse. Det er ikke bare-bare å bli kvitt fukt og sølvkre. Få profesjonelle til å måle fukten og gi dere råd. Kanskje må dere grave opp og drenere utvendig, og da er ikke viftene til særlig nytte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bridget Jones Skrevet 29. april 2004 #12 Del Skrevet 29. april 2004 du får kjøpt noen bokser på plantasjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. april 2004 #13 Del Skrevet 30. april 2004 Kjøp Baygon på Plantasjen og sprut langs lister og åpninger der de kommer. Sprut rett på dem oxo! :evil: Det tok knekken på våre kre i fjor, og nå er flaska klar for neste sesong!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 30. april 2004 #14 Del Skrevet 30. april 2004 Anbefaler heller Masta Kill.. som tar alle sånne småkryp.. Har ikke god erfaring med Kirk eller Baygon eller noe av det som kjøpes i hagesentere.. Masta Kill tar maur også .. helt suverent http://www.nessemaskin.no - se under skadedyrsbekjempelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 30. april 2004 #15 Del Skrevet 30. april 2004 Ville berre tipse deg om å investere i ein luftavfuktar. Svigerforeldra mine fekk seg ein sånn som dei plasserte soverommet i kjellaren (plaga av fuktig luft, ikkje skadedyr såvidt eg veit, men i alle fall), og den fungerer visst heilt utmerka. Trur ikkje den er same merket som den i linken, men i alle fall... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 1. mai 2004 #16 Del Skrevet 1. mai 2004 Ville berre tipse deg om å investere i ein luftavfuktar. Svigerforeldra mine fekk seg ein sånn som dei plasserte soverommet i kjellaren (plaga av fuktig luft, ikkje skadedyr såvidt eg veit, men i alle fall), og den fungerer visst heilt utmerka. Trur ikkje den er same merket som den i linken, men i alle fall... .. har en sånn i kjelleren og den er helt suveren... Ikke mer kjellerlukt i det hele tatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå