Gå til innhold

Privat familiebarnehage= Kontantstøtte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får man kontantstøtte om man har privat familiebarnehage,

eller gjelder dette kun om man har dagmamma?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ha ringt til barnehagener som du søker på...For det er forskjellig fra barnehage til barnehage.

Men etter som jeg trur så får du støtten om det er en HELT privat barnehage...

Men har privat barnehagen støtte fra staten..(som mange har),får du ikke kontantstøtten....

Lykke til!!!

Skrevet

Vår barnehage er en helt privat barnehage, så eierformen har ingenting å si. Det som avgjør saken er hvorvidt tilsynsplassen får støtte fra staten.

Skrevet

Familiebarnehager får støtte og du får derfor ikke kontantstøtte når barnet går i en slik barnehage.

Familibarnehager har også en "base" i en støøre (kommunal?) barnehage og må ha en førskolelærer som veileder.

Skrevet

Jeg skal ut å sjekke en dagmamma i dag. Hun samarbeider med en privat familiebarnehage, er i åpen barnehage to ganger per uke. Vi får se hva som skjer. Det er vanskelig med barnepass!

Gjest Anonymous
Skrevet
Det er vanskelig med barnepass!

Ikke sant?

Tror ikke vi skal skaffe oss barn før vi har råd til at en av oss (helst min mann håper jeg!) kan være hjemme noen år..

Skrevet

Vi velger ikke denne dagmammaen! :-x

Hun var virkelig prototypen på en jeg ikke vil skal se etter Ida.

Jakten fortsetter i morgen.

Skrevet

Ja, vær kristisk bare, det sier jeg deg!!

Gjest Qlio- ikke innlogget
Skrevet

Kristisk er jeg, ingen fare!

Dessuten er vi jo to som er ute og kikker, så da får alltid den ene med seg noe den andre ikke tenker på. Sammen stiller vi sterkt! Vi vil jo ha det beste for ungene våre, begge to. Og håper at begge får plass på samme sted, slik at vi kan hjelpe hverandre med henting og levering ved sykdom og overtid. Ingen av oss har familie i nærheten.

Skrevet

Har fått avslag på barnehageplass :(

I januar 2005 må vi derfor finne annen barnepass-løsning, og jeg gleder meg ikke. :-?

Kan noen forklare meg fordeler og ulemper med

- Familiebarnehage

- Hvit dagmamma

- Svart dagmamma

Hvor mye er det vanlig å betale for 08-16 5 dager i uken hos dagmamma (barn på 1 år), og betaler man i sykdomsperioder e.l.?

Når må jeg begynne å lete når jeg skal ha fra januar neste år? Har mest lyst til å finne noen nå jeg, så jeg slipper å bekymre meg, men skjønner at det er litt tidlig.... :ler:

Finnes det noen oversikt over familiebarnehager/hvite dagmammaer i kommunen, eller noe annet sted? Hvor mange barn er det forsvarlig at en dagmamma har ansvar for? Og hva spør man om når man snakker med dem?

Og sist men ikke minst, finnes det noen måte å forsere inntak i barnehage på ?

Mange spørsmål fra bekymret mamma

Skrevet

vår løsning; jeg jobber kvelder og er sammen med barna på dagtid. vi er i åpen barnehage tre dager i uken (hvilket tilfeldigvis er en super barnehage med en super førskolelærer :) vi er sååå fornøyde!!)

slik skal vi gjøre det ennå halvannet år!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...