Blåball Skrevet 2. august 2013 #1 Skrevet 2. august 2013 Hei. Jeg er i uke 37 nå og har sliti med svangerskapskløe i noen uker nå. Kort fortalt så har jeg vært hos legen og prøvene var fine så er ikke den farlige typen, men det er fryktelig tungt å gå sånn. Det klør på hele kroppen, døgnet rundt og jeg sover lite og dårlig. Har fått utslett på store deler av kroppen og det gjør rett og slett vondt. Har prøvd alt jeg har kommet over av råd, og legen syns ikke det var noen stor sak siden "det bare var litt kløe" som han sa. Jordmor har ferie så der er det ingen hjelp å få nå. Har så lyst å høre om jeg kan bli satt igang, men hvor ringer jeg da, siden legen nekter å gjøre noe? Føler det blir så drastisk å ringe føden for det, men har kanskje ingen andre muligheter? Er helt utslitt, både fysisk og psykisk. De siste fire mnd har vært fryktelig tunge av flere grunner og nå orker jeg snart ikke mer. Denna kløen er fææl og jeg veit ikke hvor jeg skal gjøre av meg
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #2 Skrevet 2. august 2013 Du kan kjøpe hvitvask på apoteket og smøre på. Anonymous poster hash: 482f4...45f
Blåball Skrevet 2. august 2013 Forfatter #3 Skrevet 2. august 2013 Har prøvd, virker ikke. Det klør like mye. Kan jo nevne at jeg også har prøvd eurax, smøre ofte, polaramin-tabletter, aloe vera, ikke tettsittende klær, kald dusj, en type gel-sak med mentholatum. Bytta til vaskepulver uten parfyme. Det er rett og slett ikke noe som virker, og kløen blir bare verre.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #4 Skrevet 2. august 2013 Du er jo fullgått, kanskje du skal mosjonere, ha sex og drikke et glass rødvin for å få i gang fødselen? Anonymous poster hash: 482f4...45f
Blåball Skrevet 2. august 2013 Forfatter #5 Skrevet 2. august 2013 De to første blir prøvd ut flere ganger i uka, og rødvin liker jeg ikke. Ingen andre resultater enn kynnere, desverre. :/ Derfor jeg vil prate med noen om å bli satt igang, men tenker at siden det ikke er den farlige typen så gjør de det nok ikke. Men det sliter såpass på meg at jeg må spørre.. Men hvem? Siden lege og jordmor ikke er no alternativ? Føden?
SmallTalk Skrevet 2. august 2013 #6 Skrevet 2. august 2013 Det er eventuelt føden eller fødepoliklinikken på sykehuset som er alternativet dersom fastlege eller jordmor ikke er noe alternativ. Nå som det er helg er det derimot tvilsomt at de vil sette deg i gang dersom du ikke har patologiske blodprøver, men dersom du virkelig er plaget med dette så går det jo an å ringe. Om ikke annet få får du ihvertfall hørt deres oppfatning av saken, og det kan godt være at den er noe annet enn fastlegen din sin.
Gjest Conradine Skrevet 2. august 2013 #7 Skrevet 2. august 2013 Jeg føler med deg, hadde svangerskapskløe selv og klødde meg til blods. Spesielt på bryst og føtter var det fælt. Prøvde også hvitvask, men det ble bare seigt hos meg. Det eneste som lindret litt var å stå opp på natten og dusje. Da holdt kløen seg litt borte så jeg klarte å sovne igjen. Du må bare prøve å holde ut .. men ta til deg alle tips for at fødselen skal komme i gang. Spis noe sterk mat, det gjorde jeg etter å ha gått flere dager over termin. Og det hjalp - fødte samme natt. Lykke til
Gjest Nikki09 Skrevet 2. august 2013 #8 Skrevet 2. august 2013 Jeg var ikke så veldig hardt plaget, men det som hjalp meg var å ta isbiter og 'smøre' over de verste områdene. Klinete og vått ja, men det fungerte faktisk veldig bra
Amarinda Skrevet 2. august 2013 #9 Skrevet 2. august 2013 Ring ned til fødeavdeling og snakk med de. Du kan evt. høre om du kan komme ned på fødepoliklinikk på mandag om de ikke vil ta deg i mot i helgen?
Blåball Skrevet 2. august 2013 Forfatter #10 Skrevet 2. august 2013 Takk for alle tips:) Prøver å holde ut over helga tenker jeg og ringer på mandag, iogmed at prøvene var fine.. Men gurimalla så frustrerende og ikke minst vondt. Føtter, legger, lår, mage, rygg, armer og hender klør døgnet rundt.
Gjest Conradine Skrevet 2. august 2013 #11 Skrevet 2. august 2013 Takk for alle tips:) Prøver å holde ut over helga tenker jeg og ringer på mandag, iogmed at prøvene var fine.. Men gurimalla så frustrerende og ikke minst vondt. Føtter, legger, lår, mage, rygg, armer og hender klør døgnet rundt. Ja, jeg vet ... det er helt grusomt men trøst deg med at kløen er borte så snart barnet er ute
Gjest roseduft Skrevet 2. august 2013 #12 Skrevet 2. august 2013 Har du prøvd å skifte ut såpa du bruker i dusjen..? Eller unngå tøymykner.
Gjest Conradine Skrevet 2. august 2013 #13 Skrevet 2. august 2013 Har du prøvd å skifte ut såpa du bruker i dusjen..? Eller unngå tøymykner. Det har ingenting med ytre påvirkninger å gjøre - det kommer fra en reaksjon i leveren.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #14 Skrevet 2. august 2013 Sånn hadde jeg det også, det var helt grusomt! Ingenting hjalp, så fælt! Har dessverre ingen råd siden jeg ikke fant noe som hjalp selv, men du har den største medfølelse fra meg. Jeg har arr på leggene 6 år etter, jeg klødde meg til blods flere ganger om dagen. Svangerskapskløe, leggkramper, halsbrann, kronisk tett nese, hemoroider på str med druer, svangerskapsdiabetes og svangerskapsforgiftning var jeg så heldig å slite med. Frister ikke å bli gravid igjen. Anonymous poster hash: e8c0d...933
Blåball Skrevet 2. august 2013 Forfatter #15 Skrevet 2. august 2013 Har prøvd det også ja, glemte å nevne det. Tøymykner bruker vi ikke. Begynner liksom å gå tom for ting å prøve ut..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå