Gå til innhold

Hvor mye gir man i gave?

16 stemmer

1. 1. Hva er passende gavesum?

• 500kr
      9
    • 600kr
      2
    • 700kr
      1
    • 800kr
      0
    • 900kr
      0
    • 1000kr
      4

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min og jeg skal i bryllup til en barndomsvenn av han som han ikke har hatt noe særlig med å gjøre de siste årene. Likefullt er vi invitert på middag og det hele noe som jo er hyggelig.

Men hvor mye bør vi gi i gave?

På invitasjonen står det at de ønsker seg penger fordi de har det meste og de har til og med skrevet på et kontonummer...

Anonymous poster hash: 0cf96...dde
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg stemte 500kr, men ein gir sjølvsagt det ein føler ein er komfortabel med. Det fins ingen fasitsvar. Eg ligger på rundt 500kr på venner eg har kontakt med når eg ikkje blir bedt i bryllup. Så eg tenker ein fjern venn + invitasjon = 500 kr...??

Men som sagt, ingen fasitsvar. I ein konf eg var i ga den eine tanta 600 mens ho andra gav 1500, dette kommer av ulik økonomi. Og konfirmanten brydde seg ikkje om det, så skulle ikkje tru voksne folk er noe verre ;)

Skrevet

Det her har skjedd meg også og jeg skal ikke fortelle dere hvordan dere skal gjøre det, men pengemaset irriterte meg så mye at jeg bestemte meg for å ikke gå; dra ned på kondomeriet og få i et gavekort på 1000kr med beskjeden om at dere to har ikke hatt og ha en ellers fin dag.

• Liker 2
Gjest Kiara!
Skrevet

Det er stor forskjell på hva de ulike gir, men venner og sånn gav gave/gavekort til 500/600,-. Og hvis vi blir invitert til bryllup kommer nok vi til å legge oss på det samme, trenger ikke overdrive eller alltid gi 1000,- det er ofte for mye. :)

Synes vi fikk veldig mye fint rundt den prisklassen. Veldig mye utenfor ønskelisten som ikke må oppfattes som en bestillingsliste!

Gjest sin løsning har jeg litt sansen for utrolig nok. Skjønner gjestene godt når brudeparet ikke ønsker seg noe som helst. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...