Gå til innhold

Hemlock Grove (spoiler!)

Anbefalte innlegg

Gjest Badabing
Skrevet

Serie av litt varierende kvalitet får man si, men tidvis spennende også. Noen huller her og der, og jeg ble sittende igjen med en del spørsmål.

Hvorfor døde moren til Roman? Var hun ikke udødelig?

Hvor kom babyen på slutten fra? Det var ikke babyen til Letha og Roman?

Hvem er jenta i drømmene? Her må det være noe jeg har glemt eller gått glipp av.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Satt som et spørsmåltegn etter siste episode jeg også så henger meg på her.. Merkelig slutt egentlig.

Jo, det var da babyen til Letha og Roman? For det viste seg jo at han var den engelen som hadde gjort henne gravid?

Gjest Badabing
Skrevet

Men hadde ikke babyen også dødd? Reddet doktoren ungen likevel da? Og det virket jo som moren ville at han skulle drepe babyen. Merkelig. Det var han som var "engelen", ja. Sikkert brukt "hypnotiseringen" sin så hun hadde et fordreid syn på det.

Skrevet

Men hadde ikke babyen også dødd? Reddet doktoren ungen likevel da? Og det virket jo som moren ville at han skulle drepe babyen. Merkelig. Det var han som var "engelen", ja. Sikkert brukt "hypnotiseringen" sin så hun hadde et fordreid syn på det.

Jeg forsto det sånn at babyen overlevde, men Letha blødde ihjel.. Men mulig jeg tar feil altså!

Men hva er det egentlig de holder på med på det "sykehuset"? Han doktoren der er så sykt creepy, og hva var de greiene vi fikk se inni det "kikkehullet" der på slutten? :klo:

Skrevet

Jenta i drømmene, mener du hun i hvit kjole som Peter så på slutten? Det er jo Shelley, slik hun ser ut "på innsiden" eller slik hun ser seg selv eller noe.

Det vi så i kikkehullet var disse ouroboros'ene de snakket om hele tiden i starten. De har tatt ett eller annet fra en type klapperslange (tror jeg det var) og spleisa med mennesker, så vidt jeg forstod.

Ikke superimponert over denne serien, men klarte ikke la være å se hele allikevel. Synes det var skuffende at Roman og familien er "vanlige" vampyrer, typisk varulv/vampyrdrama...

Skrevet

Skuespilleren som spiller Roman er jo svensk, så jeg merket i blant at ikke alle scenene hadde naturlig flyt, mtp at engelsken hans kanskje ikke var helt perfekt.

Utenom dette ble jeg ganske hektet på serien siden jeg ble sittende igjen med så mange spørsmålstegn etter hver episode. Måtte bare få med meg hva som skjedde videre liksom. Det kommer en sesong 2 nå i 2014, noe som var ganske tydelig også siden det var en del huller i siste episoden av sesong 1 som trengs å fylles igjen slik at man får et helhetlig bilde.

Skrevet

Den så spennende ut, noen steder man kan se den uten å laste ned. Har ikke netflix.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...