Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener dere er det absolutt viktigste for å ha et sunt parforhold? Like verdisyn? Lite krangling? Regelmessig sex? Samme interesser? Jeg vil gjerne høre hva dere mener! :)

Anonymous poster hash: f3e46...e74

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Rasjonell kommunikasjon.

Anonymous poster hash: 98904...d86
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

At man blir elsket tilbake like mye som man elsker.

Anonymous poster hash: 56994...bce

Skrevet

Hva mener dere er det absolutt viktigste for å ha et sunt parforhold? Like verdisyn? Lite krangling? Regelmessig sex? Samme interesser? Jeg vil gjerne høre hva dere mener! :)

Å i utgangspunktet ha et godt liv og ha et liv inkl venner og interesser, slik at partneren ikke blir den som du mener at "skal gjøre deg lykkelig" og ikke blir avhengig av h*n

Det er uansett sunt at begge har sine egne venner og sitt eget liv.

Kjærlighet inkl åpenhet, ærlighet, trofasthet, omtanke og respekt og tillit.

Likt verdisyn, å kunne diskutere også vanskelige tema, dele noen interesser, osv

Jeg anbefaler lesning av boken Om kjærlighet av Erich Fromm. (Ikke alle vet hva kjærlighet er)

Boken omhandler mange forskjellige typer kjærlighet.

AnonymBruker
Skrevet

Verdisyn, humor, respekt for hverandre. Og tiltrekning selvsagt.

Anonymous poster hash: 5bc2c...1f3
Gjest Svampebob1
Skrevet

Kommunikasjon, forståelse og evne til å sette seg inn i den andres ståsted, ta hensyn til den andres behov, inngå kompromisser, unngå å gå på akkord med seg selv, være klar på viktige grenser, gi emosjonell støtte når den andre trenger det og sikkert mye mer.

Det å være i et forhold er kompliserte greier. Jeg tror man gjør lurt i å forenkle det etter beste evne :-)

Skrevet

dere kan elske hverandre så høyt dere vil, ha samme humor, mye sex,like fremtidsplaner,,ingenting av dette vil ha så mye å si i det lange løp med mindre god kommunikasjon er på plass. den er definitivt alfa omega

Skrevet

Viktigste er kommunikasjon og tillit, deretter kommer mye sex, likt verdisyn, samme moral og samme politiske ståsted for min del i hvertfall.

Skrevet

Det viktigste er helt enkelt at man fungerer i sammen.

Og det "morsomme" er da at det som fungerer for et par overhodet ikke behøver å fungere for et annet par.

Skrevet

God sex og god kommunikasjon. Da finner man ut av det meste.

Skrevet

God kommunikasjon.

Skrevet

Respekt, at man kan være ulike men prøve å forstå hverandre og akseptere at man er ulike. På visse områder bør man selvfølgelig være like og enige om en del ting. At man klarer å kommunisere og si ifra om hvordan man vil ha det og hvordan man føler ting. Viktig at man kan klare å si ifra når man støter på problemer, for det vil jo skje. Så tror jeg det er viktig at man aksepterer at forhold går opp og ned, er mange idag som gir opp for fort fordi de har en dårlig periode. For meg er også bekreftelse viktig, at man er gode mot hverandre og viser at man vil ha hverandre, både fysisk og med ord. Klart sex er viktig, men for meg er nærhet ellers også vel så bra for et godt forhold. Man må jo ha en slags god balanse, både kunne gi og ta. Egoisme og at man bare ser seg selv ødelegger mye, også når man begynner å ta kjæresten for gitt. Viktig at man gjør små ting og er gode mot hverandre i hverdagen, at man faktisk husker på å si takk og se de små tingene man gjør for hverandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...