Gå til innhold

Første skoledag + fadderdag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva skal dere ha på første skoledag og den dagen dere skal møte fadderne og ha det sosialt?

Anonymous poster hash: 4f9db...d5e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville kledd med normalt første skoledag, altså i din stil. Selv går jeg sikkert med bukse/tights og en topp med cardigan eller en fin/litt ekstra pyntet genser. Bruker sikkert armbånd/smykke også. Men så liker jeg å pynte meg litt ekstra i hverdagen også :)

I fadderuken kommer jeg sikkert til å ta på meg klær som jeg pleier å ta på meg når jeg skal ut på byn. Kan være alt fra bukse til fin topp eller skjørt med topp. Kan jo enkelt pynte det "opp" og "ned" ved å unngå smykker eller ta smykker feks.

Og etter første dagen ser du jo hva de andre har på seg, så da kan du jo legge om stilen litt om du synes den ikke passer. Men personlig synes jeg du skal gå for din egen stil og ikke etter hva andre tenker.

Gjest SweetSunshine
Skrevet

Jeg har vært fadder X antall ganger nå, og den største "feilen" folk gjør er å troppe opp i et antrekk som de ikke føler seg vel i eller har på seg sko som de ikke kan gå i over lengre tid. Ta på deg noe pent, men behaglig, og du kommer nok til å ha en strålende fadderuke!

KOS DEG! :D

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært fadder X antall ganger nå, og den største "feilen" folk gjør er å troppe opp i et antrekk som de ikke føler seg vel i eller har på seg sko som de ikke kan gå i over lengre tid. Ta på deg noe pent, men behaglig, og du kommer nok til å ha en strålende fadderuke!

KOS DEG! :D

Helt enig med deg. Jeg har vært fadder noen ganger, da på et studium der folk kler seg over gjennomsnittet "pent", og jeg opplever akkurat det samme. Guttene klarer seg som regel fint, de tropper opp i en skjorte. Jentene, derimot, har gjerne tenkt nøye gjennom antrekket og kledd seg så pent de kan. Det er helbom. Det blir gåing, venting og styrting av drikkevarer, og ingen legger særlig merke til hva du har på deg. Kombiner gjerne behagelig med pent, men legg mest vekt på det første.

Hos oss får man uansett T-skjorter. De går i stykker tidlig i uken, men når man hiver på seg disse T-skjortene er all planlegging av antrekk til første dag bortkastet uansett.

Anonymous poster hash: 466d2...499

• Liker 1
Skrevet

Vil anbefale deg å ha på noe behagelig og fint på første skoledag. Husk også behagelige sko siden det er mye gåing og venting. Hos oss fikk vi bare fri en time før vi skulle videre på vors, så da er det greit å ha på seg noe fint siden man ikke rekker å dra hjem å pynte seg noe særlig. Jeg hadde på meg en svart dongeribukse, ballerinasko, en bluse og en cardigan over. Byttet ut cardiganen med en blazer så var jeg klar til vors :)

Skrevet

Jeg aaaaner egentlig ikke, men tror jeg velger noe helt casual. Kanskje noe jeg ville hatt på meg hvis jeg skulle ut og spise med en venninne. Ikke antrekk for å dra på byen, men ikke et antrekk jeg har på meg når jeg bare skal se på film hjemme. Jeg ville valgt et antrekk som er fint og behagelig, som passer slik at jeg har plass til god mat - som middag med en venninne.

Ikke at jeg regner med å spise god mat i fadderuken, men dere skjønner...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...