AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #1 Skrevet 2. august 2013 Noen kommer nok til å rikke på nesen og tenke "jurk!!" Vasket håret nå, sist var mandag. Bruker eple eddik vann, og balsam/hårkur, og det er det. Blander eple eddik med vann, 1 del e eddik, og 3 deler vann, gnir dette inn i hodebunn og hår, skyller, og har i balsam/hårkur. Sitter igjen med, etter en del uker å bruk av dette, mykt og friskt hår. Lenge med så mange dager mellom? Mja, om håret ikke lukter skittent, så er det faktisk ikke skittent. Om du syns det ser fett ut på dag 3, nei, det er fremdeles ikke skittent, er kun fett produksjonen din, ikke drit. Bruker da i såfall tørr shampoo fra frisøren frem til neste vask. Anonymous poster hash: 58dd0...72f 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #2 Skrevet 2. august 2013 Men er det fort å skylle det ut? Henger det mye igjen liksom, sånn at det ser fett ut dagen etter dusj? Anonymous poster hash: 013e3...7a9
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #3 Skrevet 2. august 2013 Ikke hos meg! Håret mitt begynte å se litt fett ut på onsdags kveld, brukte tørr shampoo i går, og vasket det i dag. Men det kommer jo an på hårtype. Mitt hår blir sjeldent fett, så jeg kan gå dagevis uten vask med "såpe", men feks mamma må bruke eple eddik vannet annenhver eller hver tredje dag, og gjerne tørr shampoo på dag to. Greia som jeg hvertfall merker er, at med eple eddik vannet så kan du vaske håret egentlig så ofte du vil, for det skader ikke slik som shampoo bruk gjør, men det blir fremdeles rent, fordi det er jo syre i eddik. Derimot så sliter ikke denne syren på hår og hodebunn som det gjør med kjemikalier. Anonymous poster hash: 58dd0...72f
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #4 Skrevet 2. august 2013 Herlig Men kan det brukes som en kur og, eller blir det noe helt annet? At jeg bruker shampoo som vanlig, men bruker eddiken på siste "skyll" Anonymous poster hash: 013e3...7a9
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #5 Skrevet 2. august 2013 MEN, for å nevne det, glemte det ut. Om du har fett hår, eller veldig fett hår, så ville jeg brukt shampoo først, for så å bruke eple eddik vannet som balsam i stedet for. Håret mitt er ganske "tørt" på en naturlig måte, så jeg bruker det på omvendt måte... Anonymous poster hash: 58dd0...72f
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #6 Skrevet 2. august 2013 Jada, frisøren nevnte (der jeg fikk tipset pga student og dårlig økonomi;)) at det også kan brukes som kur/balsam om du feks har mer fett i hodebunn enn ønskelig. Det skal jo gjøre håret mykt og glansfullt, så selvsagt, om du sliter med fett hår, eller fort får fett hår ville jeg gått for en shampoo som renser håret, for så å ha i e eddik vannet som balsam/kur. Jeg ville ikke brukt e eddik og balsam om mitt ble fort fett, ettersom begge deler gjør håret mykt og glansfullt, blir gjerne litt mye av det gode Mormor bruker foressten e eddik vann som hudrens skal visst være ganske bra. Ikke bruk Heinz, kjøp helst økologisk eller et dyrere merke. Anonymous poster hash: 58dd0...72f
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #7 Skrevet 2. august 2013 Takk for tips! Anonymous poster hash: 013e3...7a9
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #8 Skrevet 2. august 2013 Lukter det ikke sterkt Edik av håret ditt etterpå? Anonymous poster hash: 6c871...9e3
Purple Diamond Skrevet 3. august 2013 #9 Skrevet 3. august 2013 Lukter det ikke sterkt Edik av håret ditt etterpå?Anonymous poster hash: 6c871...9e3 Det lurer jeg også på! For vanlig eddik lukter jo helt j*****!
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #10 Skrevet 3. august 2013 Det har jeg også prøvd etter tips fra en venninne, og håret ble veldig glansfullt og mykt. Jeg samme hårtype som deg, TS, om ikke enda tørrere. Det går lett en uke før håret ser det minste fett ut. Håret mitt er kronisk tørt og i tuppene er det nærmest skogbrannfare (frisørtime er bestilt..). Ja, det lukter, men så lenge man skyller det godt ut og bruker balsam etterpå, går det fint. Det kan lukte litt mens håret er vått, men når det har tørket er lukten vekk. Jeg ble nysgjerrig, så jeg googlet litt. Eddik har lav Ph og det får skjellagene i håret til å lukke seg. En glattere overflate på hårstråene får håret til å se mer glansfullt ut. Lav Ph gjør dessuten at bakterier mistrives og kan dermed brukes til å rengjøre hodebunnen. Honning har visstnok mange av de samme egenskapene, bare at det er enda mildere og gir mye mer fukt. TS, bruker du kun eddikvann til å vaske håret? Fjerner det overflødig fett fra hodebunnen, altså slik at håret ikke ser fett ut etter at du har vasket det? Anonymous poster hash: e7380...523
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #11 Skrevet 3. august 2013 Skal det være epleeddik, eller funker alminnelig eddik også?Anonymous poster hash: e9228...03a
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #12 Skrevet 3. august 2013 Kanskje ikke du kjenner lukta, men alle andre...? Anonymous poster hash: 6c871...9e3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #13 Skrevet 3. august 2013 Vær litt forsiktig med tørrshampoo, har flere venninner som opplever stort hårtap etter et par år med tørrshampoo. Anonymous poster hash: 20fc9...d03
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #14 Skrevet 3. august 2013 Kanskje ikke du kjenner lukta, men alle andre...?Anonymous poster hash: 6c871...9e3 (Jeg er ikke TS, men kan jo svare for meg selv) Håper ikke det:P For sikkerhetsskyld har jeg spurt noen frittalende venninner om de kunne lukte noe, men det kunne de ikke. Vi kjenner hverandre såpass godt at jeg vet de ga meg et ærlig svar. De ville fortalt det til meg uoppfordret også, om det var slik at jeg gikk rundt å luktet eddik eller andre uhumskheter. Anonymous poster hash: e7380...523
Purple Diamond Skrevet 3. august 2013 #15 Skrevet 3. august 2013 (endret) Hvordan er dette for hodebunnen da? Har sensitiv hodebunn, og vil nødig svi av noe oppi der Endret 3. august 2013 av Purple Diamond
AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #16 Skrevet 4. august 2013 hei, AB 19:32 og 21:50 her. Jeg håper ikke TS synes jeg kupper tråden, det er virkelig ikke meningen Hvordan er dette for hodebunnen da? Har sensitiv hodebunn, og vil nødig svi av noe oppi der Vet ikke helt hva jeg skal svare her, for jeg er usikker på om jeg har sensitiv hodebunn selv. For hodebunnens del, kan jeg i utgangspunktet bruke hvilken som helst sjampo. De er alle alt for uttørrende, men det er ingen som får hodebunnen til å gjøre mer opprør enn andre. Hvis jeg er hjemme på østlandet om vinteren, kan det hende at jeg begynner å flasse og klø litt pga. tørr og kald luft, men det er mer unntaket enn regelen. Tidligere i sommer testet jeg ut balsammetoden, altså å kun vaske håret (inkludert røtter og hodebunn) med en mild balsam uten silikoner. Selv om håret hverken så fett eller skittent ut, så klødde det veldig. Og jeg mistet masse hår. Hodebunnen var med andre ord alt annet enn happy. Etter noen uker vasket jeg håret med vanlig sjampo, men det ga seg egentlig ikke skikkelig før jeg skylte med eddikvann. Nå mister jeg omtrent ikke hår i det hele tatt:) Jeg har bare holdt på med dette i halvannen uke, så jeg vet ikke hvordan det blir hvis man bruker det over tid. Jeg har laget en blanding av vann, honning, eddik og litt rainforest sjampo fra body shop, som ikke inneholder silikoner eller sulfater. Hodebunnen kjennes bra ut, og håret er både glattere, mykere og mer glansfullt enn vanlig. Det er fremdeles for tørt, men det kommer seg sakte men sikkert. Skal det være epleeddik, eller funker alminnelig eddik også?Anonymous poster hash: e9228...03a Jeg bruker eplecidereddik. Tror ikke man skal bruke vanlig eddik, men vet ikke hvorfor. Det er uansett viktig å blande det ut med vann! Vær litt forsiktig med tørrshampoo, har flere venninner som opplever stort hårtap etter et par år med tørrshampoo. Anonymous poster hash: 20fc9...d03 takk for tipset:) Anonymous poster hash: e7380...523
Purple Diamond Skrevet 4. august 2013 #17 Skrevet 4. august 2013 hei, AB 19:32 og 21:50 her. Jeg håper ikke TS synes jeg kupper tråden, det er virkelig ikke meningen Vet ikke helt hva jeg skal svare her, for jeg er usikker på om jeg har sensitiv hodebunn selv. For hodebunnens del, kan jeg i utgangspunktet bruke hvilken som helst sjampo. De er alle alt for uttørrende, men det er ingen som får hodebunnen til å gjøre mer opprør enn andre. Hvis jeg er hjemme på østlandet om vinteren, kan det hende at jeg begynner å flasse og klø litt pga. tørr og kald luft, men det er mer unntaket enn regelen. Tidligere i sommer testet jeg ut balsammetoden, altså å kun vaske håret (inkludert røtter og hodebunn) med en mild balsam uten silikoner. Selv om håret hverken så fett eller skittent ut, så klødde det veldig. Og jeg mistet masse hår. Hodebunnen var med andre ord alt annet enn happy. Etter noen uker vasket jeg håret med vanlig sjampo, men det ga seg egentlig ikke skikkelig før jeg skylte med eddikvann. Nå mister jeg omtrent ikke hår i det hele tatt:) Jeg har bare holdt på med dette i halvannen uke, så jeg vet ikke hvordan det blir hvis man bruker det over tid. Jeg har laget en blanding av vann, honning, eddik og litt rainforest sjampo fra body shop, som ikke inneholder silikoner eller sulfater. Hodebunnen kjennes bra ut, og håret er både glattere, mykere og mer glansfullt enn vanlig. Det er fremdeles for tørt, men det kommer seg sakte men sikkert. Jeg bruker eplecidereddik. Tror ikke man skal bruke vanlig eddik, men vet ikke hvorfor. Det er uansett viktig å blande det ut med vann! takk for tipset:) Anonymous poster hash: e7380...523 Takk for svar! Jeg mister utrolig mye hår, så kan hende det hadde blitt bedre med eddik. Kanskje jeg skal prøve
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå