Gå til innhold

Første dag på ny jobb - hjelp meg å bestemme outfit!

Anbefalte innlegg

Gjest caramiacaramella
Skrevet (endret)

Hei alle sammen!

Jeg begynner i ny jobb på mandag og vil gjerne ha hjelp til å bestemme hva jeg skal gå med den første dagen. Jeg er usikker på hva som passer seg, og vil gjerne høre andres tanker om outfitene jeg har tenkt på å bruke.

Jeg skal jobbe i et forlag i London. Fra det jeg har sett så langt i kontormiljøene her i London kler folk seg fint for å jobbe - menn i dress/skjorter og kvinner i dress eller kjole/skjørt og høye hæler. Forlaget jeg skal jobbe i er et stort, profesjonelt forlag, men avdelingen jeg skal være i er relativt liten og det virker som om de ansatte der kjenner hverandre godt og er komfortable sammen - altså ikke et slikt miljø hvor alle er veldig stive og kler seg veldig profesjonelt hver dag. Jeg er usikker på hvordan de kler seg fordi jeg bare har møtt min supervisor, og hun kledde seg rimelig avslappet, men man vet jo aldri. Jeg vil ikke møte opp der på mandag med jeans og en vanlig topp hvis alle andre tropper opp i kjoler og høye hæler, men samtidig vil jeg ikke kle meg opp for mye heller.

Det jeg sikter på er altså et rimelig avslappet, men fint outfit som er passende for kontormiljøet. Jeg har et par alternativer - gjerne si hvilket outfit dere synes passer best, og gjerne si fra hva som iallefall ikke passer slik at jeg kan unngå å gå med det. Dersom dere har andre tips til hva slags outfit jeg bør bruke må dere gjerne si fra!

Outfit 1: Blomstrete bluse, svart skjørt og beige cardigan

Outfit 2: Hvit topp og svart bukse

Outfit 3: Grå topp med frynsedetaljer foran (det er lyset fra kameraet som gjør at den er gjennomsiktig på magen - den er ikke slik til vanlig altså!) og svart bukse

Outfit 4: Oransje/brun prikkete bluse og brunt skjørt

Jeg tenker å gå med vanlige svarte ballerinasko med alle antrekkene og evt ta med høyhælte sko i vesken i tilfelle alle går med det på kontoret.

Setter pris på all hjelp!

Edit: Nå har jeg lagt til et bilde av antrekket jeg tror jeg vil gå med - det er en svart kjole med en liten sløyfe i midjen. Den er mer formell enn de andre antrekkene, men samtidig ikke for formell (håper jeg). Hva synes dere om denne?

post-32667-0-75462900-1375438474_thumb.j

post-32667-0-01918000-1375438476_thumb.j

post-32667-0-19228100-1375438477_thumb.j

post-32667-0-18178400-1375438478_thumb.j

post-32667-0-19524300-1375438479_thumb.j

post-32667-0-25852700-1375438782_thumb.j

post-32667-0-06814100-1375438820_thumb.j

post-32667-0-35914500-1375639087_thumb.j

Endret av Gjest
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Outfit4, men med en basetopp under. Virket litt gjennomsiktig.

Edit: autocorrect

Endret av Adele
  • Liker 1
Skrevet

Og, gratulerer så mye med jobb i London! Høres veldig spennende ut..

Gjest Tirkes
Skrevet

Det er fire svært pene antrekk, utenfor min stil, men de sitter godt på deg. :) Men, er ikke skjørtene litt korte til første dag på en avdeling hvor du ikke helt kjenner kleskoden? Tror det er større risk å "trampe i klaveret" med for kort skjørt, enn med for kort skohæl.. Med det i tankene ville jeg gått for outfit 2 på en førstedag. Og spart skjørtene (begge to er skikkelig fine, forresten!) til jeg kjente litt mijøet der bedre :)

• Liker 4
Skrevet

Gå for det mest formelle. Det er helt vanlig i England, og særlig i London, at nyansatte kler seg mer formelt enn resten av staben. Etter en dag eller to kan du kopiere stilen til de andre på kontoret.

Av de antrekkene du viser, ville jeg valgt antrekk 1 eller 4. Men selv ville jeg nok gjort det enda mer formelt første arbeidsdag. Styr i alle fall unna alt som har et snev av gjennomsiktighet i seg!

Lykke til i ny jobb!

• Liker 3
Skrevet

Det er fire svært pene antrekk, utenfor min stil, men de sitter godt på deg. :) Men, er ikke skjørtene litt korte til første dag på en avdeling hvor du ikke helt kjenner kleskoden? Tror det er større risk å "trampe i klaveret" med for kort skjørt, enn med for kort skohæl.. Med det i tankene ville jeg gått for outfit 2 på en førstedag. Og spart skjørtene (begge to er skikkelig fine, forresten!) til jeg kjente litt mijøet der bedre :)

Enig i det med skjørtelengden!

• Liker 1
Skrevet

Outfit 4, men med skjørtet fra outfit 1! :)

.. selv om jeg synes at skjørtene kanskje var litt korte.

AnonymBruker
Skrevet

Styr unna korte skjørt og gjennomsiktige bluser. Antrekk 2 synes jeg var mest passende.

Anonymous poster hash: 641d5...d97
  • Liker 4
Skrevet

Styr i alle fall langt unna den grå gjennomsiktige og rosa toppen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Outfit 3, men med noe under sånn at den ikke blir gjennomsiktig.

Anonymous poster hash: 08537...5d7
  • Liker 1
Skrevet

Ikke gå med gjennomsiktig så bh'en syns under som på de to siste bildene i hvert fall. Det syns jeg er for "tacky" til å gå med på jobb.

• Liker 6
Gjest caramiacaramella
Skrevet

Det er jeg enig i og har tenkt litt på det - men iom at jeg skal ha svarte tights under tenkte jeg det kanskje ville gå bra, men du har kanskje rett der :)

Gjest caramiacaramella
Skrevet

Takk for inputen dere - jeg føler jeg har fått litt motridende råd av forskjellige, så jeg må tenke litt mer på det. Vil bare si at som jeg skrev i den første posten min er altså ikke den grå skjorten gjennomsiktig i virkeligheten - den ser bare slik ut på grunn av kameraet :) Jeg spurte nettopp to av romkameratene mine om den var gjennomsiktig mens jeg hadde den på og begge to sa nei, så jeg føler meg ganske sikker på det.

Jeg tror jeg heller mest mot antrekk nummer 3 eller 1 - antrekk nummer to er det minst pyntete og jeg føler kanskje det er litt for avslappet for den første dagen. Ellers er jeg enig med den som sa at jeg bør være mer formell de første dagene og heller trappe det ned etterhvert, så jeg går kanskje for antrekk nummer 3.

AnonymBruker
Skrevet

Velg 3!

Anonymous poster hash: 08537...5d7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville brukt outfit 2. Det er litt mer nøytralt, og da kan du se hva de andre går med før du kommer med litt kortere skjørt.

Anonymous poster hash: 0998f...1ee
Gjest caramiacaramella
Skrevet

Og, gratulerer så mye med jobb i London! Høres veldig spennende ut..

Takk skal du ha! Jeg gleder meg veldig - og er egentlig ganske nervøs også :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville egentlig ikke valgt noen av antrekkene tror jeg. Tror heller jeg ville gått for et skikkelig klassisk og enkelt antrekk for å være helt sikker på at jeg er innenfor klesskoden. Sorte dressbukser/mørkt knelangt skjørt og hvit skjorte/bluse, og mørk blazer eller cardigan.

Anonymous poster hash: 855d9...506

• Liker 3
Skrevet

Enig i at skjørtene ser litt for korte ut. Jeg ville gått for et sort blyantskjørt i knelengde og en fin bluse, gjerne med litt farge (synes hvit bluse/skjorte blir litt for mye igjen).

Skrevet

Mitt første valg er den prikkede blusen og skjørtet. Syns det var kjempefint! Nr 2 er antrekk 1, som egentlig er like kjempefint :) Men! Blusene er nok mer gjennomsiktig enn du tror :P Selv om de ikke er gjennomsiktig hjemme hos deg aner du ikke hvilke lysforhold du havner under i løpet av dagen. Anbefaler virkelig en hudfarget undertøysinglet under :)

Og gratulerer med superkul jobb! :hoppe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...