soloyo Skrevet 2. august 2013 #1 Skrevet 2. august 2013 Kjæresten min har hele livet vært sterkt allergisk mot katter. (+mye annet) For en 7-8 mnd siden fikk vi oss allikevel katt. Han hadde aldri hatt kjæledyr før. Denne katten tok vi inn fordi den var hjemløs, og den måtte dessverre avlives pga. sykdom etter 2 mnd. Han reagerte aldri på den! Sov til og med i senga med oss! Vi var blitt så vandt med katt. Og på hans initiativ tok vi til oss 2 puser. (2 fordi eieren ville/måtte avlive den ene, så følte oss tvingt til å ta begge.) Hatt dem litt over en mnd.. og han reagerer krafig. Og sier nå han vil gi dem bort.. jeg er blitt så glad i dem. Og Nekter avlivning. Er det ingenting som kan hjelpe??? Petal Cleanse? Noen med erfaringer? Uff.. dette er ikke gøy! (Vi er begge i begynnelsen av 20 årene) Hadde satt stor pris på svar!
Gjest HappyWaffle Skrevet 2. august 2013 #2 Skrevet 2. august 2013 1: han burde vite bedre når han visste at han har allergi 2: 2 katter trigger allergi mer enn en katt 3: hvor nøye er dere med husvask? 4: ikke la kattene sove på soverommet
Rhyth Skrevet 2. august 2013 #3 Skrevet 2. august 2013 Har han prøvd allergitabletter? Da vi fikk oss katt reagerte jeg kraftig til og begynne med, starta på allergitabletter og brukte de i litt over 3 mnd før jeg merka at jeg ikke trengte dem lengre. Etter det har jeg ikke reagert noen ting Ellers enig med Marihøna over her 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #4 Skrevet 2. august 2013 Har også en allergisk mann og to katter. Dette fungerer for han: Aldri katt på soverommet. Ikke katter i sofaen. Ikke klappe katt uten å vaske seg på hendene etterpå. Allergitabletter Et ønske om å ha kattene. Han kan bli litt allergisk og irritert noen ganger forståelig nok. Det krever litt å ha katt og allergi. Men først og fremst må mannen din ha et ønske om å klare det. Hva med å begrense husets områder til kattene? Katteluke er alfa omega.Anonymous poster hash: 628a7...064 3
DysterPytten Skrevet 2. august 2013 #5 Skrevet 2. august 2013 Det finnes jo katteraser som er mer "allergivennlig" enn andre. Jeg reagerer ikke spesielt på hundene til svigers(med mindre jeg har nesa i pelsen), men jeg reagerer på andre. Og de har hunder som er "allergivennlig". 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #6 Skrevet 2. august 2013 Siameserkatt er kjent for å være allergivennelig. Ellers er det bare til å kontakte vetrinæren så kan de sikkert avlive kattene, mot en avgift. Anonymous poster hash: b38e3...fc1 2
Gjest HappyWaffle Skrevet 2. august 2013 #7 Skrevet 2. august 2013 Siameserkatt er kjent for å være allergivennelig. Ellers er det bare til å kontakte vetrinæren så kan de sikkert avlive kattene, mot en avgift. Anonymous poster hash: b38e3...fc1 kan du virkelig ikke poste sånn uten å være skjult bak AB fuksjonen? lavmål....
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #8 Skrevet 3. august 2013 kan du virkelig ikke poste sånn uten å være skjult bak AB fuksjonen? lavmål.... Nå er ikke jeg samme AB, men det er nå en gang slik at det er tillatt å bruke AB-funksjonen her. Skjønner ikke hvorfor du skal klage på bruken av denne. Hvorfor er det så viktig for deg at det står et brukernavn ved innlegget?Anonymous poster hash: 41b6c...81b 1
miramis Skrevet 8. august 2013 #9 Skrevet 8. august 2013 Nå er ikke jeg samme AB, men det er nå en gang slik at det er tillatt å bruke AB-funksjonen her. Skjønner ikke hvorfor du skal klage på bruken av denne. Hvorfor er det så viktig for deg at det står et brukernavn ved innlegget?Anonymous poster hash: 41b6c...81b Fordi AB er feigt og irriterende. Greit nok å bruke funksjonen hvis man spør etter tips mot hemorider, men trengs den virkelig i kjæledyrforumet? Til TS: går an å bli mindre allergisk igjennom bedre kosthold/immunforsvar. 1
fruBeist Skrevet 8. august 2013 #10 Skrevet 8. august 2013 (endret) Jeg har og alltid vert allergisk mot katt. Veldig allergisk. Men så fikk jeg kjæreste ved to katter. Alle flyttet inn til meg til tross for allergien, jeg ville gi det et forsøk. Petal Cleanser ble kjøpt inn og brukt noen meget få ganger. Jeg tok ikke noen medisiner og reagerte med nysing og elveblest i omtrent to uker, så merket jeg ingenting lenger. En av kattene som flyttet inn til meg da lever ikke lenger, men vi har fått to til i ettertid. Vi har altså tre katter i hus. De har aldri hatt tilgang til soverommet, men får være i sofaen og de er glad i å ligge i fanget. Om jeg ikke husker helt galt reagerte jeg en liten smule med en gang begge de to yngste flytta inn, men det var veldig forbigående. Prøv Petal Cleanser, og hvis mulig, la kattene være mye ute. Er kattene ute, så er jo kastring/sterilisering en selvfølge Lykke til! Endret 8. august 2013 av fruBeist
soloyo Skrevet 10. august 2013 Forfatter #11 Skrevet 10. august 2013 Tusen takk for svar:) petal cleance skal bestilles straks. håper det hjelper! Det som er rart er at han er tett sånn annenhver dag.. merkelig ; p men ingen dager i det hele tatt ville vært best!
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #12 Skrevet 11. august 2013 Hvor får man kjøpt petal cleanse? Veterinær eller dyrebutikk? Anonymous poster hash: 9c3cb...9d8
fruBeist Skrevet 11. august 2013 #13 Skrevet 11. august 2013 Hvor får man kjøpt petal cleanse? Veterinær eller dyrebutikk?Anonymous poster hash: 9c3cb...9d8 Tror de har den på Europris faktisk. Samt zooforretning og hos dyrlegen.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #14 Skrevet 11. august 2013 Få mannen din til å høre med legen om han kan få mer allergimedisin. Jeg har hatt veldig god effekt av kortisonsprøyte, og i tillegg får jeg tabletter, øyedråper og inhalator. Det finnes også nesespray. Alt dette kan fås på resept, da er det litt sterkere enn det du får kjøpt reseptfritt (med kortison stort sett). Anonymous poster hash: b99f2...bf2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2013 #15 Skrevet 12. august 2013 Allergitabletter! Har en venninne som er fullstendig kattegal - OG allergisk mot katter. Å ha katt betyr så mye for henne, at hun har rett og slett bestemt seg for å ta allergitabletter til evig tid... Litt usikker på hva hun tar, men de er reseptfrie og gjør henne ikke trøtt. Anonymous poster hash: 39d97...e77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå