Gå til innhold

Vil ikke at familien min skal vite at jeg er gravid

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det høres sikkert veldig merkelig ut, men.. Jeg må gjennom prøverør og hvis jeg blir gravid vil jeg ikke at min del av familien skal vite det. De behandler meg som dritt og jeg har mange dårlige opplevelser fra oppveksten. Jeg er livredd for å skulle etterlate et evt. barn hos min mor, far eller søster. Jeg mener at de kan fysisk og psykisk kan skade babyen/barnet. Samtidig så vet jeg at de kommer til å insistere på å få se barnet og jeg er svak. Foreldrene mine og søsteren min har herset med meg hele livet og jeg klarer ikke stå imot.

Bor et stykke unna mine foreldre så det vil være fullt mulig å skjule det lenge, men etterhvert vil de finne ut av det.

Kan jeg skjule det? Er det slemt av meg at de ikke får ta del i det?

Anonymous poster hash: bfa02...3c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så vondt da...

Du kan prøve å snakke med de og forklare hvordan du har opplevd oppførselen deres, det må jo få de på bedre tanker,

Uansett er det dumt å prøve å skjule en graviditet, før eller siden finner de ut om barnet og da kommer du ihvertfall til å få gjennomgå for at du har skjult det.

AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke er i kontakt med familien din, ville det jo være naturlig at du heller ikke deler dette med dem. Om du har kontakt med dem må du forberede deg på at denne vil bli brutt om du skjuler det.

Du trenger aldri å etterlate barnet hos noen i familien din, du kan la de treffe det sammen med deg. På min manns side har vi bare vært sammen med barnet når vi treffer dem pga at jeg er bekymret for svigerfars alkoholbruk, og vil ikke la mitt barn være alene med dem. Jeg tror ikke de har tenkt over at de ikke har vært barnevakt alene, alle mtøer har alltid bare vært lagt opp til at vi besøker dem sammen.

Anonymous poster hash: 9efc9...956
AnonymBruker
Skrevet

Ser overhodet ingen grunn til å fortelle om graviditeten hvis du ikke vil. Og husk at besteforeldere har ingen juridisk rett til å se barnebarn.

Anonymous poster hash: b854d...b84
Gjest Tirkes
Skrevet

Det er en privatsak, så såklart kan du fortelle det til de personene du ønsker. Anbefaler også denne tiden med mye kontakt med helsepersonell til å be om litt samtalehjelp, og hjelp til å finne styrken til å stå i mot dem og stå for egne avgjørelser og meninger. For de vil jo finne ut av barnet etterhvert.

• Liker 4
Skrevet

Det bestemmer du helt selv, og ingen kan tvinge deg til noe annet.

Hadde jeg vært redd til skulle skade babyen min, hadde jeg også holdt dem unna.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for støtte. Jeg er redd for å bli gravid på grunn av dem. Men har et så sterkt ønske om å få barn så det skal ikke stoppe meg

AnonymBruker
Skrevet

sånn føler jeg det hvis jeg skulle blitt gravid å. min far har jeg ikke hatt kontakt med på mange år å har bestemt meg for at mitt fremtidige barn ikke skal gjennomgå det samme som jeg gjorde. så derfor får han ikke vite det den dagen jeg blir gravid :) kanskje slemt, men han kan skylde seg selv mener nå jeg :)

Anonymous poster hash: 8a0fb...ca0
AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke er i kontakt med familien din, ville det jo være naturlig at du heller ikke deler dette med dem. Om du har kontakt med dem må du forberede deg på at denne vil bli brutt om du skjuler det.

Anonymous poster hash: 9efc9...956

Signerer denne.

Med "Ikke i kontakt med" så tenker jeg på at du har klart signalisert et brudd med dem, eller ikke snakket med dem overhodet på årevis.

Anonymous poster hash: 4787c...549

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke fortalt om graviditet/fødsel til min far. Går fint så lenge man ikke har noe forhold til dem.

Anonymous poster hash: 480d9...a56

AnonymBruker
Skrevet

de har ingen rettigheter!!!

jeg hadde skiftet nummer,etternavn og bosted . og ikke sagt en dritt til dem.

jeg holder meg så langt unna mine besteforeldre som mulig. hvor mange barn jeg har. har ingenting med dem å gjøre. orker ikke ha mennesker i livet mitt som har gjort det et helvette. og det er viktig for meg at mine barn ikke har et forhold til dem. jeg kunne være mer svak da jeg var uten barn. men som mor har jeg ikke råd til det! og sette grenser er utrolig viktig. og mye lettere når man ikke har noe kontakt.

Anonymous poster hash: b632b...e5c
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Jeg vil ikke kutte kontakten med dem. Jeg har 2 brødre og 1 søster til som er fantastiske. Han minste er avhengig av meg fordi vi har knyttet et tett bånd gjennom hans korte liv.

Det er mine foreldre og min eldste søster som plager meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...