Gå til innhold

Menstruasjon etter P-pilleslutt?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Constanze

Jeg har gått på Trinordiol i nærmere fire år nå, uten opphold. Tar siste pille på mandag og får mensen på fredag, slik har det vært helt regelmessig i disse årene. Nå vurderer jeg å slutte med pillene. Jeg trenger ikke prevensjon mer og synes kanskje det er litt dumt å spise masse hormoner bare for å opprettholde en regelmessig og sparsom menstruasjon.

Så jeg lurer på hvordan mensen blir etter at man har sluttet, kommer den uregelmessig og blir blødningene mye større og mer langvarige igjen? Er det fysisk sett noe i veien for å ta P-piller utelukkende for å kontrollere menstruasjonen, og kan man få trøbbel med å bli gravid etter mange år på pillen? Eller er sistnevnte bare en tåpelig myte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har brukt Trinordiol i snart 6 år. I fjor tok jeg en pause av forskjellige grunner, etter siste pille fikk jeg mens som normalt, så hoppet den over neste men andre mnd var den tilbake som normalt og var regelmessig deretter. Etter det jeg vet er det heller ingen problemer med å bli gravid etter langvarig bruk av p-piller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Så jeg lurer på hvordan mensen blir etter at man har sluttet, kommer den uregelmessig og blir blødningene mye større og mer langvarige igjen? Er det fysisk sett noe i veien for å ta P-piller utelukkende for å kontrollere menstruasjonen, og kan man få trøbbel med å bli gravid etter mange år på pillen? Eller er sistnevnte bare en tåpelig myte?

For å ta det siste først.... tror nok dette mer eler mindre er en myte ja.

Har selv gått på Trinordiol og sluttet med denne for en mnd siden. Etter siste pillen fikk jeg den vanlige "pille-mensen", deretter hadde jeg en syklus på rundt 40 dager før den lille røde kom på besøk i gjen. Min mens etter pilleslutt var en dag kortere enn det jeg har hatt før, mengden har så og si vært det samme, muligens litt mer de to første dagene. Skal bli spennende å se nå fremover om syklusen stabiliserer seg, hadde en syklus før p-pille bruk på en 28-30 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk som ei klokke etter nærmere 10 år på trinordiol. Eneste problemet var smerter under Eggløsning. Og ble gravid på 2 måneder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...