AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #1 Skrevet 2. august 2013 Når en av gjestene har påtatt seg oppgaven å være toastmaster, så føler/mener vi at man skal gi en oppmerksomhet/gave som takk for hjelpen. Det er jo en ganske stor jobb, og vedkommende får ikke en avslappet middag på samme måte som resten av gjestene. Men hva gir man? Hvor legger man seg liksom, på lista? En flaske vin, en flaske dyr vin, en flaske flott cognac/whisky? Noe annerledes/bedre/dyrere? Syns det er vanskelig å vite... Noen som har noen gode innspill på dette? (Forloverne våre får også hver sin gave, for jobben de gjør.) Setter også pris på om dette ikke endres til en diskusjon om hvorvidt man gir gave eller ei, og at det er altfor mye gavestyr osv. Vi har allerede bestemt oss for å gi noe til toastmaster som takk for hjelpen, og håper bare på noen gode innspill til hva som er naturlig å gi Anonymous poster hash: 80f2e...418
Bygdejenta Skrevet 2. august 2013 #2 Skrevet 2. august 2013 Trur eg ville prøvd å tenkt litt på ka Toastmasteren liker. Om han/ho er ekstra glad i vin, kjøp ei flaska vin. Er det nokon aktivitetar han/ho liker, gavekort på dette f.ex. Også trur eg oppmerksomheten han/ho får betyr meir enn ka prisklasse den ligg på. Men trur ikkje det trenger å vere dyrare/bedre enn ei fin vin eller ein flott cognac. Legg ved eit hyggelig TAKK-kort, så er jo det ein kjempefin gave. Eller ka med eit gavekort på ein resturant (for å veie opp for at han/ho ikkje fekk lika mykje glede ut av middagen;) )? Har du ei oppskrift på heimalaga kjeks eller noko anna godt, pakk det inn og gi det med ei flaska vin. Kjempekoselig. Eller dåkke kan setta sammen ei lita korg med forskjellige godsaker dåkke veit han/ho liker. Som fex: - Ei lita flaska vin, eitt par gode ostar, druer og kjeks. - Håndkle, badeskum, krem og skrubbhanske - Drikkeflaske, sitteunderlag, turkopp oh Kvikklunsj
ekkoet Skrevet 2. august 2013 #3 Skrevet 2. august 2013 Vår toastmaster var betalt (kjenning av familien), i tillegg fikk hun en flaske av rødvinen og en av hvitvinen vi hadde til middagen. Disse var kjøpt inn i kassevis, slik at vi hadde rikelig til middagen + gaver + noen flasker til oss selv, vi hadde jo plukket en vin vi likte. Kamerat som filmet underveis fikk en flaske av hver vin Kamerat som tok bilder underveis fikk en flaske av hver vin Forloveren min fikk en whisky, husker ikke prisen, men rundt 700 kr. Forloverne hennes vet jeg ikke hva hun gjorde med. Hun som passet 1-åringen fikk gavekort på 400 og en av hver vin. Jeg tror de fleste som tar på seg en toastmasteroppgave liker jobben. Når det er sagt er det aboslutt på sin plass med en oppmerksomhet, spesielt når det ikke er innleid. Hvis personen drikker synes jeg absolutt en flaske av et slag kan være en riktig gave. Prisen og således om det er vin eller cognac må dere nesten bestemme selv.
Gjest Kiara! Skrevet 2. august 2013 #5 Skrevet 2. august 2013 Vi gjorde det veldig enkelt. Alle som har hjulpet Oss til bryllupet av menn dvs Toastmaster, teltmenn osv får en flaske god cognac. Ble tatt veldig godt imot, og flere var faktisk overrasket!
ekkoet Skrevet 2. august 2013 #6 Skrevet 2. august 2013 Hva er teltmenn? Og var det bare menn som fikk gave eller fikk kvinnene noe annet?
Gjest Kiara! Skrevet 2. august 2013 #7 Skrevet 2. august 2013 Hva er teltmenn? Og var det bare menn som fikk gave eller fikk kvinnene noe annet? Det var hovedsaklig menn som hjalp til. Teltmenn er de som enten satte opp telt, lånte ut telt når vi trengte det som mest. Det er en veldig lettvint å fin gave å gi til de fleste menn for det blir tatt godt imot. (vi hadde utebryllup i regn). De unge jentene som hjalp oss i baren fikk vin og penger, hun som er voksen fikk vin og flotte vinglass sammen med blomster. Lettere med damer.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #8 Skrevet 2. august 2013 Vi har forsåvidt ikke avtalt det enda, men regner med at vi kommer til å gi en flaske god whisky (til 6-700 kr) siden toastmaster er veldig glad i det. hvem av "gode hjelpere" gir dere gave til ellers, og hva? Jeg synes det er hyggelig å vise at vi setter pris på at folk hjelper oss, så vil gjerne gi noe til gavebordansvarlige og de som skal hjelpe til med å dekke på. Men usikker på hvor mye...? En flaske vin, kanskje?Anonymous poster hash: 73464...7d1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #9 Skrevet 3. august 2013 Tusen takk for alle gode tips! Da blir det antakelig en flott cognac, eller noe hobbygreier Anonymous poster hash: 80f2e...418
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #10 Skrevet 3. august 2013 Vi tenkte å lage en liten kurv med noe god sjokolade e.l, vinflaske og et gavekort på en resturant der han bor. Han bor et stykke unna oss.Anonymous poster hash: 6dbe2...042
Anglofil Skrevet 3. august 2013 #11 Skrevet 3. august 2013 Vi ga en god flaske vin til vår toastmaster. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå